Αν και η McLaren έκανε ακόμα ένα άλμα προόδου το 2020, ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Andrea Stell, δήλωσε πως ο τελικός προορισμός της ομάδας είναι “πολλά μίλια μακριά”.
Ευρισκόμενος στο ναδίρ στα μέσα της δεκαετίας που πέρασε, η McLaren βρίσκεται σε σταδιακή άνοδο τα τελευταία χρόνια, με το 2020 να αποδεικνύεται αρκετά επιτυχημένη χρονιά για την ομάδα του Woking η οποία κατέλαβε την 3η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Αυτό, αποτέλεσε και το καλύτερο αποτέλεσμα της ομάδας από το 2012.
Φέτος υπήρξε μια σφοδρή και αμφίρροπη μάχη στο midfield, η οποία κράτησε μέχρι και τον τελευταίο αγώνα στο Άμπου Ντάμπι. Διεκδικήτριες της 3ης θέσης ήταν οι McLaren, Racing Point και Renault, με την πρώτη να αναδεικνύεται θριαμβεύτρια. Ωστόσο, ο Stella δήλωσε πως το ταξίδι της ομάδας προς την κορυφή δεν έχει ακόμα τελειώσει.
Κοιτώντας τους σημαντικούς παράγοντες στη μάχη του midfield, δηλαδή την απόδοση, την αξιοπιστία και τις επιχειρήσεις, ο Stella πιστεύει πως η McLaren βρίσκεται ακόμα “αρκετά μίλια μακριά” από τον προορισμό της.
“Αυτά τα τρία στοιχεία πάντα καθόριζαν το πόσο καλά θα αποδόσεις στη F1. Πρέπει να προσπαθήσεις να είσαι πολύ δυνατός σε κάθε ένα απ’ αυτά ώστε να είσαι ανταγωνιστικός”, δήλωσε ο Stella στο επίσημο site της McLaren.
“Θεωρώ πως το γεγονός ότι τελειώσαμε αυτή τη σεζόν στην κορυφή του midfield δείχνει πως έχουμε μια στέρεα βάση σε αυτούς τους τομείς. Ωστόσο, βρισκόμαστε σε ένα ταξίδι και ο προορισμός είναι ακόμα αρκετά μίλια μακριά: πρέπει να βελτιωθούμε σε μερικά κομμάτια της απόδοσης, της αξιοπιστίας και των λειτουργιών”.
“Από την πλευρά της αξιοπιστίας, ο χώρος για βελτίωση ποσοτικοποιείται από τους βαθμούς που χάσαμε φέτος. Αυτό κυρίως σχετιζόταν με προβλήματα που δεν βρίσκονταν απαραίτητα στον έλεγχό μας. Τα πήγαμε καλά από πλευράς σασί, πέρα από τις κατατακτήριες για το GP του Μπαχρέιν, όπου ο Carlos δεν μπόρεσε να κάνει γύρο στο Q2 λόγω προβλήματος στο σύστημα πέδησης”.
“Εάν κοιτάξουμε τις επιχειρήσεις, πιστεύω πως υπάρχουν μερικά κομμάτια όπου κάναμε ένα βήμα μπροστά: τα logistics των εξαρτημάτων, τον τρόπο που δένουμε το μονοθέσιο και μερικές από τις διαδικασίες μας, όπως το να διαχειριζόμαστε λάθη”.
“Αλλά υπάρχουν μερικές πλευρές όπου βρισκόμαστε ακόμα πιο πίσω από τους ανταγωνιστές μας. Πάρτε για παράδειγμα τα pit stops. Κάναμε πρόοδο μέσα στη σεζόν, αλλά πρέπει να κάνουμε ακόμα μεγαλύτερη πρόοδο”.
“Όσον αφορά την επίδοση του μονοθεσίου, στο πρώτο μέρος της σεζόν και τη Monza, ήμασταν πολύ ανταγωνιστικοί και στην κορυφή του midfield, αλλά δυσκολευτήκαμε να μείνουμε εκεί στο δεύτερο κομμάτι της σεζόν”.
Ο τεχνικός διευθυντής της McLaren, James Key, δήλωσε πως η ομάδα μπόρεσε να εντοπίσει τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες της, καθώς επίσης και τα αντίστοιχα σημεία των αντιπάλων, και θεωρεί πως οι αδυναμίες της ομάδας του μπορούν να αντιμετωπιστούν για το 2021, παρά το σύστημα των tokens που έχει τεθεί σε ισχύ για να περιορίσει την εξέλιξη.
“Σίγουρα ξεκινήσαμε δυνατά και πιθανώς προκαλέσαμε έκπληξη σε μερικούς επειδή δεν είχαμε δείξει πραγματικά τον ρυθμό μας στις χειμερινές δοκιμές”, δήλωσε ο Key.
“Φέραμε αναβαθμίσεις μέσα στη σεζόν, ίσως όχι τόσο γρήγορα όσο μερικές ομάδες, αλλά πήραμε τον χρόνο μας να μάθουμε ό,τι μπορούμε για τις αναβαθμίσεις αυτές και τον αντίκτυπό τους στο μονοθέσιο. Οι περισσότερες βελτίωσαν την απόδοση του μονοθεσίου απ’ όταν εισήχθησαν σε αυτό”.
“Μερικά εξαρτήματα θα θέλαμε να είχαμε περισσότερο χρόνο να τα εξελίξουμε. Ήταν κάπως ανώριμα σε σχέση με το τί θα ήτα εάν τα είχαμε φέρει του χρόνου”.
“Πάρτε το νέο ρύγχος για παράδειγμα. Στα μισά της σεζόν υπήρχε καταληκτική ημερομηνία για δήλωση εξαρτημάτων για τα ρύγχη των μονοθεσίων. Αυτό σήμαινε πως, επειδή δεν θέλαμε να παραμείνουμε στη φιλοσοφία με την οποία ξεκινήσαμε το 2020, έπρεπε να φέρουμε νωρίτερα το σχέδιο του 2021 ώστε να προλάβουμε την ημερομηνία”.
“Η μάχη του midfield ήταν εξαιρετικά αμφίρροπη φέτος. Εναλλασσόταν με βάση την πίστα, τα ελαστικά, τις καιρικές συνθήκες και, φυσικά, την εξέλιξη του μονοθεσίου. Μιλάμε για ένα δέκατο, ή ακόμα και μισό δέκατο διαφορά”.
“Μπορέσαμε να εντοπίσουμε τις περιοχές όπου οι ανταγωνιστές μας ήταν δυνατότεροι από εμάς και ξεκαθαρίσαμε τις αδυναμίες του μονοθεσίου μας. Μερικές πίστες και συνθήκες, ειδικά στο τελευταίο κομμάτι της σεζόν, δεν συμβάδιζαν με τα δυνατά μας σημεία”.
“Πιστεύω πως υπάρχει αρκετά μεγάλο εύρος εντός των κανονισμών ώστε να αντιμετωπίσουμε αυτές τις αδυναμίες το 2021. Προφανώς, εάν ξεκινούσαμε από τελείως λευκή κόλλα χαρτί θα μπορούσαμε να κάνουμε ακόμα περισσότερα, αλλά οι τομείς που πρέπει να βελτιωθούμε δεν σχετίζονται με την θεμελιώδη αρχιτεκτονική του μονοθεσίου”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!