Ο τεχνικός διευθυντής Tim Goss είναι βέβαιος ότι η McLaren έχει ξεπεράσει επιτυχώς τους πονοκεφάλους που προκάλεσε η αρχιτεκτονική του κινητήρα της Renault χωρίς να χρειαστεί να θέσει σε κίνδυνο τη σχεδίαση του σασί του μονοθεσίου της Formula 1 του 2018.
Μετά από τρία χρόνια απογοήτευσης με την Honda, η McLaren επέλεξε να τερματίσει τη συμφωνία της με τον ιαπωνικό κατασκευαστή στα τέλη του 2017 και να υπογράψει σύμπραξη με την Renault για το τρέχον έτος. Παρόλο που η κίνηση για αλλαγή στον προμηθευτή του κινητήρα έχει τεθεί για να δώσει μια πολύ αναγκαία και πιο σταθερή ώθηση ως προς την μονάδα ισχύος, ο Goss αποκάλυψε ότι αυτή η αλλαγή απαιτούσε και κάποια σημαντική εργασία στο πίσω μέρος του μονοθεσίου λόγω του τρόπου με τον οποίο η Renault συνδέει την τουρμπίνα και τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας με διαφορετικό τρόπο σε σχέση με αυτόν της Honda.
“Η αρχιτεκτονική της Renault είναι πολύ διαφορετική”, δήλωσε ο Goss. “Έχετε δύο βασικές αρχιτεκτονικές κινητήρων εκεί έξω. Έχετε την προσέγγιση της Mercedes / Honda και έχετε την προσέγγιση της Ferrari / Renault. Ουσιαστικά η διαφορά έρχεται στο σημείο όπου βρίσκεται το τούρμπο. Η προσέγγιση της Mercedes / Honda είναι ότι έχει τον συμπιεστή στο μπροστινό μέρος του κινητήρα και το τούρμπο στο πίσω μέρος του κινητήρα και ο MGU-H κάθεται στη μέση του V. Η προσέγγιση της Ferrari / Renault είναι ότι έχει πάρει το συμπιεστή και τον έχει τοποθετήσει στο πίσω μέρος του κινητήρα, το MGU-H πίσω από αυτό και το τούρμπο πίσω από αυτό.”
“Απαιτούν μια πολύ διαφορετική προσέγγιση και οι δύο δομές των κινητήρων τόσο στο σασί όσο και στο κιβώτιο ταχυτήτων, και τώρα μπορούμε να πούμε ότι έχουμε μία πρόσφατη εμπειρία και από τις δύο όπου μπορούμε να δούμε ότι υπάρχουν υπέρ και κατά και των δύο. Υπάρχουν πράγματα που μου αρέσουν στη προσέγγιση της Renault και υπάρχουν και πράγματα που με ενοχλούν λίγο, αλλά τελικά ήμασταν τυχεροί που η απόφαση να μετακινηθούμε από τον έναν κινητήρα στον άλλον έγινε ακριβώς την κατάλληλη στιγμή.Αργότερα θα ήταν πού δύσκολο να γίνει.”
Ο Goss εξήγησε ότι οι διαφορετικές απαιτήσεις του κινητήρα τις Renault είχαν αντίκτυπο σε αρκετά σημεία του μονοθεσίου – συμπεριλαμβανομένης της δεξαμενής καυσίμου, του κιβωτίου ταχυτήτων και της πίσω ανάρτησης.”
Πρέπει να αναδιαμορφώσουμε το σασί, να αλλάξουμε το σύστημα ψύξης και να αναδιαμορφώσουμε το κιβώτιο ταχυτήτων για να το καταστήσουμε κατάλληλο,” είπε. “Αλλά το καταφέραμε αυτόματα χωρίς χρονικό συμβιβασμό στο σασί και αυτό ήταν και μια μεγάλη αλλαγή.”
“Ο κινητήρας Renault θα καθίσει περαιτέρω προς τα εμπρός στο σασί. Με την Honda είχαμε την εισαγωγή αέρα που έπρεπε να εισρέει στο μπροστινό μέρος του κινητήρα και ο όγκος αυτός βγήκε από την κυψέλη καυσίμου, με αποτέλεσμα το σασί να ήταν μεγαλύτερο. Όμως, αυτό που δεν πήραμε ήταν το τούρμπο που καθόταν στο πίσω μέρος του κινητήρα, το οποίο έπειτα παρεμπόδιζε την εσωτερική ανάρτηση μας. Έτσι καταλήξαμε με ένα πολύ πιο εύκολο έργο στο πίσω μέρος του κινητήρα. Όταν μετακομίσαμε στην Renault, ξαφνικά το μπροστινό μέρος του κινητήρα έγινε πολύ πιο απλό και ως αποτέλεσμα κερδίσαμε την απόδοση ενός σημαντικού όγκου καυσίμου.”
“Μπορούμε να ωθήσουμε τον κινητήρα προς τα εμπρός με τον αεροδυναμικό αποκλεισμό του κινητήρα και την εξάτμιση να είναι σημαντικά καλύτερη, επειδή αυτό έχει κινηθεί προς τα εμπρός πίσω από το σασί. Αλλά τότε έχουμε το τούρμπο που θα πρέπει να τοποθετηθεί στο περίβλημα του κινητήρα και ως εκ τούτου, για να μπει εκεί θα πρέπει να επανασχεδιάσουμε τα πίσω εσωτερικά συστήματα ανάρτησης και να επιμηκύνουμε το κιβώτιο ταχυτήτων. Έχουμε κάνει μια φανταστική δουλειά, μια πραγματικά φανταστική δουλειά, ήταν πολύ, πολύ έντονη, είχαμε δυο εβδομάδες πολύ έντονης προσπάθειας για να το ταξινομήσουμε, αλλά ήμασταν στον σωστό δρόμο για το τι έπρεπε να κάνουμε.”
Το σασί της McLaren θεωρήθηκε ως ένα από τα καλύτερα στον συγκεκριμένο τομέα πέρυσι, αν και η έλλειψη δύναμης καθιστούσε δύσκολο να διαπιστωθεί πού ακριβώς ήταν σε σχέση με τη Mercedes, τη Ferrari και την Red Bull. Παρόλο που η ομάδα αισιοδοξεί να συνεχίσει την υπόσχεσή της για το 2018, ο Goss γνωρίζει πολύ καλά τις ευκαιρίες που θα πρέπει να πάρουν όλες οι ομάδες για να ανανεώσουν τα σχέδιά τους και να κάνουν ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός.
“Προφανώς επιλέγουμε την αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου στην αρχή της σεζόν, και ύστερα παρουσιάζονται μερικά πράγματα που είναι χτισμένα πάνω σ’αυτή που δεν μπορούμε ουσιαστικά να αλλάξουμε κατά τη διάρκεια της σεζόν”, είπε. “Έτσι, όταν επανασχεδιάζεται το μονοθέσιο, αυτή είναι η ευκαιρία να κάνουμε αυτές τις αλλαγές. Νομίζω ότι οι άνθρωποι θα μπορούν να κάνουν αυτές τις αλλαγές, κοιτάζοντας γύρω από άλλα μονοθέσια. Θα περίμενε κανείς ότι θα υπάρξει ένα βήμα και, δεδομένου ότι τα μονοθέσια είναι σχετικά ανώριμα, θα περίμενε κανείς ότι θα είναι ένα μεγαλύτερο βήμα απ’ότι σε προηγούμενες εποχές.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!