Ο πρόεδρος της ACO, Pirre Fillon, και ο πρόεδρος της IMSA, Jim France, αποκάλυψαν μία καινούργια κατηγορία Prototype (LMDh) όπου θα έχουν από κοινού το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA και το Πρωτάθλημα της IMSA WeatherTech SportsCar.
Η απόφαση αυτή σημαίνει ότι τα κλασσικά Prototype αγωνιστικά αυτοκίνητα των Ηνωμένων Πολιτειών που συμμετέχουν στην Daytona και στο Sebring θα έχουν το δικαίωμα να αγωνιστούν στο Le Mans από τον αγώνα του 2022 και στο WEC από την αρχή του 2021/22 και συγκεκριμένα τον Σεπτέμβριο του 2021.
Ωστόσο, δεν έχει δοθεί καμία οριστική εντολή εάν τα Hypercars του Le Mans πρόκειται να συμμετέχουν μαζί με τα αυτοκίνητα της καινούργιας κατηγορίας LMDh στο IMSA.
Η επίσημη ανακοίνωση εξηγεί ότι η ACO και η IMSA “όπου εμπνεύστηκαν από τα στοιχεία που έχει ο καθένας αντίστοιχα στους κανονισμούς του, πιο συγκεκριμένα τα Hypercar του Le Mans από την ACO και αυτά από την IMSA προετοιμάζονται για το DPI 2.0”.
Προσθέτοντας: Το αποτέλεσμα αυτής της σύγκλησης, η κατηγορία αυτοκινήτων LMDh θα είναι:
- Βασισμένη σε ένα καινούργιο κοινό σασί και για τους δύο την ACO και την IMSA, χρησιμοποιώντας στοιχεία από τα Hypercar του Le Mans και τα σασί της LMP2 και θα φτιάχνονται από τους τέσσερις τωρινούς κατασκευαστές της LMP2: Dallara, Ligier, Multimatic και Oreca. Αυτά τα σασί θα χρησιμοποιηθούν επίσης και στην καινούργια γενιά της LMP2.
- Τα αυτοκίνητα θα χρησιμοποιήσουν ένα κοινό υβριδικό σύστημα KERS, στον πίσω άξονα.
- Το σχήμα και ο σχεδιασμός θα έχουν δυνατότητα τροποποίησης, εξέλιξης σύμφωνα με την μάρκα και το στυλ του κατασκευαστή που θα παρέχουν την δύναμη στον κινητήρα του αυτοκινήτου.
Επιπλέον λεπτομέρειες για τα πρότυπα της LMDh θα αποκαλυφθούν τον Μάρτιο κατά την διάρκεια του σαββατοκύριακου στον αγώνα 12 ωρών του Sebring, όπου θα κοινοποιηθεί ξανά η συμφωνία με το WEC φέτος.
“Αυτή η ανακοίνωση σήμερα είναι ένα κρίσιμο σημείο εκκίνησης για το κοινό μέλλον στους αγώνες αντοχής, υποστηριζόμενο από την ACO και την IMSA,” είπε ο Fillon.
“Αυτή η συμφωνία σημαίνει ότι η σύγκληση που επιτεύχθηκε από τους δύο οργανισμούς είναι μία τεράστια επιτυχημένη ιστορία για τους αγώνες αντοχής.”
“Μια κατασκευάστρια εταιρία σύντομα θα μπορεί να λάβει μέρος στην υψηλότερη κατηγορία των δύο κατηγοριών, των πρωταθλημάτων της FIA WEC και της WeatherTech. Δεν μπορούμε να δώσουμε έμφαση αρκετά, καθώς είναι εξαιρετικό, το πόσο πολλές ευκαιρίες θα ανοίξει αυτό το μακροπρόθεσμο όραμα άθλησης και μάρκετινγκ.”
Πρόσθεσε ο France: “Όταν ο πατέρας μου, ο Bill France Sr. έφερε τον πρώτο αγώνα αγωνιστικών αυτοκίνητων Daytona Continental εδώ στην πίστα Daytona International Speedway πίσω το 1962, ήθελε να φέρει μαζί του οδηγούς αυτοκινήτου, ομάδες και κατασκευαστές από όλο το κόσμο.”
“Με την ACO, την IMSA και τις κατασκευάστριες εταιρίες να συμφωνούν, η σημερινή ανακοίνωση οδήγησε υπερήφανα το όραμα του πατέρα μου στο επόμενο επίπεδο.”
Ο επικεφαλής του WEC Gerad Neveu δήλωσε: “Ο μεγάλος νικητής σήμερα είναι οι αγώνες αντοχής καθώς οι πόρτες είναι ανοιχτές για πολλούς περισσότερους ανταγωνιστές να συμμετέχουν στο υψηλότερο επίπεδο στις δύο άκρες του Ατλαντικού με το ίδιο αυτοκίνητο.”
“Οι δύο επικυρώσεις πρέπει να επικροτηθούν για το όραμα και το πνεύμα συνεργασίας. Τα Hypercar του Le Mans και τα αυτοκίνητα της καινούργιας κατηγορίας LMDh θα αγωνίζονται μαζί στο Le Mans ή την Daytona που θα είναι μία απίστευτα ενδιαφέρουσα προοπτική για τους φίλους των αγώνων αντοχής σε ολόκληρο το κόσμο.”
Ο πρόεδρος τη IMSA John Doonan δήλωσε: “Την παραμονή της 51ης χρονιάς της διοργάνωσης IMSA, οι μελλοντικοί φίλοι των αγώνων θα θεωρήσουν την σημερινή μέρα ως μία από τις σημαντικότερες όλων των εποχών για την IMSA, την ACO και τον κόσμο των αγωνιστικών αυτοκινήτων.”
“Η προϋπόθεση για μία κοινή βάση για το κορυφαίο επίπεδο Prototype αγωνιστικών παγκοσμίως είχε γίνει στόχος για τους προμηθευτές σασί, τις κατασκευάστριες εταιρίες και το πιο σημαντικό, τους φίλους του μηχανοκίνητου σπορ που υπάρχουν παντού για πολλά χρόνια και είμαστε υπερήφανοι για να πούμε ότι αυτή η ευκαιρία έφτασε τελικά.”
“Είμαστε γεμάτοι ευγνωμοσύνη για την συνεργασία με τους συνεργάτες της ACO και τον ανοιχτό διάλογο με τους συνεργάτες μας όπου μας οδήγησε στην σημερινή εισαγωγή της βάσης για την κατηγορία LMDh.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!