Ο διευθυντής της Ilmor, Mario Illien, είναι πρόθυμος να παράγει έναν κινητήρα σύμφωνο με τους κανονισμούς της F1 για το 2021, αλλά μόνο εάν οι νέοι κανόνες αφορούν το κόστος και μπορεί να βρει συνεργάτη για τη χρηματοδότηση του προγράμματος.
Ο νέος αγωνιστικός επικεφαλής της F1, Ross Brawn, είναι πρόθυμος να ενθαρρύνει ανεξάρτητους προμηθευτές να μπουν στην F1, μια πρωτοβουλία που υποστηρίζεται από ομάδες όπως η McLaren και η Red Bull, οι οποίες εξετάζουν τις μελλοντικές τους επιλογές.
Ο πρώην επικεφαλής του κινητήρα της Mercedes F1, Illien, ο οποίος παρέμεινε σε επαφή με την σύγχρονη τεχνολογία καθώς εργαζόταν ως σύμβουλος, παρακολούθησε τις πρόσφατες συνεδριάσεις της FIA όπου συζητήθηκε η μελλοντική μορφή των κινητήρων.
Ένας V6 με διπλό τούρμπο και KERS είναι η πιο προτιμώμενη επιλογή και έχουν ήδη ξεκινήσει περαιτέρω μελέτες.
«Προφανώς, υπάρχει η επιθυμία να έρθουν ανεξάρτητοι κατασκευαστές», δήλωσε στο Motorsport.com. «Αυτός είναι ένας λόγος που παρευρίσκομαι στις συνεδριάσεις, για να δούμε αν όλα βαίνουν προς τη σωστή κατεύθυνση.
«Πρέπει να κάνουμε τους αγώνες πιο συναρπαστικούς καθώς επίσης και τον ήχο. Αν υπάρχει ένα σύνηθες τούρμπο για όλους, τότε δεν βοηθάει σίγουρα.»
Ο Illien υποστηρίζει ότι οι δαπάνες πρέπει να μειωθούν προκειμένου να παροτρυνθούν οι νέοι συμμετέχοντες.
«Αυτό θα ήταν απαραίτητο για τους ανεξάρτητους. Δεν είναι μόνο το αρχικό κόστος, αλλά και το κόστος για εξέλιξη.
«Νομίζω ότι όλοι θα αναπτυχθούν και θα σημειώσουν πρόοδο, αλλά οι κανόνες θα πρέπει να είναι γραμμένοι με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει ένα σχετικά μικρό όφελος με πολλή εξέλιξη.»
Πιστεύει επίσης ότι ο περιορισμός του αριθμού των κινητήρων που επιτρέπονται ανά έτος έχει αυξήσει το κόστος εξέλιξης.
«Πιστεύω ότι πρέπει να το αντιμετωπίσουμε. Το επόμενο έτος, η ύπαρξη τριών κινητήρων θα είναι ακριβότερη από την παραγωγή τεσσάρων.
«Όλα τα νέα εξαρτήματα πρέπει να περνούν από δοκιμές στο dyno, για να βεβαιωθούμε ότι έχει επιτευχθεί η κατάλληλη αυτονομία για τρεις κινητήρες το χρόνο. Και αυτό είναι ακριβό.
«Νομίζω ότι ακόμη και τέσσερις δεν είναι αρκετοί. Είμαστε στα μισά της σεζόν και οι μισοί αντιμετωπίζουν ήδη πρόβλημα.»
Ακόμα και με μείωση του κόστους, ο Illien αναφέρει ότι η Ilmor δεν θα προμηθεύσει κινητήρες με το δικό της όνομα βασιζόμενο αποκλειστικά σε συμφωνίες με μία ή δύο ομάδες, επειδή η χρηματοδότηση δεν θα ήταν επαρκής.
«Όχι, πιστεύω ότι είναι απίθανο, γιατί κάποιος πρέπει να χρηματοδοτήσει τα αρχικά έξοδα εξέλιξης. Οι αγοραστές δεν είναι πιθανώς η σωστή λύση. Αυτό δεν πληρώνει.
«Ίσως χρειαζόμαστε έναν κατασκευαστή για να το υποστηρίξει, αλλά αν κοιτάξετε, η Red Bull έχει την TAG. Οπότε δεν χρειάζεται να είναι απαραίτητα κατασκευαστής αυτοκινήτων.»
Ο Illien θεωρεί ότι η F1 έκανε λάθος. Η διαμόρφωση των μονοθεσίων έγινε σύμφωνα με τα αυτοκίνητα δρόμου, η οποία ξεκίνησε το 2014 και θα διαρκέσει έως και το 2020.
«Νομίζω ότι η οδική συμπεριφορά δεν είναι τόσο σημαντική, κατά την άποψή μου, πρέπει να πάμε και πάλι σε αγωνιστική. Μπορούμε να επωφεληθούμε από τα αυτοκίνητα δρόμου σε κάποιο βαθμό, αλλά νομίζω ότι η σχέση με αυτά θα πρέπει να είναι δευτερεύουσα.
«Το MGU-H είναι ένα από τα πιο ακριβά στοιχεία, σίγουρα. Θα μπορούσαμε να επιστρέψουμε στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες και στο KERS. Δε νομίζω ότι συζητιέται ακόμη, αλλά είμαι βέβαιος ότι οι θεατές θα το λατρέψουν.
«Ειδικά, καθώς ο κόσμος τείνει στα πιο υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πρέπει να έχουμε κάτι στους αγώνες που κανείς δεν θα μπορούσε να έχει σπίτι του.»
Αναγνωρίζει επίσης ότι η αντιμετώπιση θεμάτων θορύβου για το 2021 δεν θα είναι εύκολη.
«Αυτό είναι ένα δύσκολο θέμα, γιατί όσο πιο αποδοτικό κάνουμε τον κινητήρα, τόσο λιγότερο θόρυβο παράγει. Νομίζω ότι πρέπει να κάνουμε συμβιβασμούς σε αυτό. Η αφαίρεση του MGU-H θα βοηθήσει λίγο. Ένα ζήτημα επίσης είναι το επίπεδο ώθησης, όσο περισσότερο απορροφάς από την εξάτμιση, τόσο χαμηλότερο είναι το επίπεδο θορύβου.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!