Μπορεί αυτή τη στιγμή να απολαμβάνει ένα μικρό προβάδισμα και στους δύο τίτλους της φετινής σεζόν του WRC, όμως η Hyundai βλέπει το αγωνιστικό της να υστερεί σε αρκετές συνθήκες από αυτό της Toyota.
Το Secto Rally Φινλανδίας ενδεχομένως να αποτελέσει μέσα στους επόμενους μήνες και το σημείο καμπής για το φετινό πρωτάθλημα. Μπορεί η Toyota να έδειχνε πως είχε το ταχύτερο πακέτο ευθύς εξ’ αρχής στις χωμάτινες και ανηλεώς γρήγορες ειδικές γύρω από τη Jyvaskyla, όμως ήταν η Hyundai αυτή που φεύγει από τη χώρα των χιλίων λιμνών με αυξημένο προβάδισμα στο Πρωτάθλημα Οδηγών αλλά και Κατασκευαστών.
Ωστόσο, το i20 N της ομάδας μόνο ανταγωνιστικό δεν έδειχνε όλο το τριήμερο.
Η απροσδόκητη εγκατάλειψη του Kalle Rovanpera από μια άνετη και πανάξια πρώτη θέση, αλλά και το σπάνιο μηχανικό πρόβλημα του Eflyn Evans με τον άξονα μετάδοσης έδωσαν στον Thierry Neuville μια δεύτερη θέση στο πιάτο. Ωστόσο, ο Βέλγος ξεκαθάρισε μετά τον αγώνα πως “ήταν ο πρώτος αγώνας φέτος που υστερούσαμε σε ρυθμό”.
Κατά τη διάρκεια του Rally, ο Neuville και οι μηχανικοί του γύρισαν κάθε πέτρα για να βρουν καλύτερο στήσιμο για το αγωνιστικό του. Ωστόσο, αυτή η προσπάθεια δεν καρποφόρησε ουδέποτε, καθώς παραδέχτηκε πως η οδήγηση σε κάποιες ειδικές ήταν ακόμα και “τρομακτική”.
“Κάτι μας λείπει κατά κάποιο τρόπο. Το πού αποτύχαμε, δεν το ξέρω”, δήλωσε στο DirtFish ο Neuville. “Υπάρχουν πολλά σημεία στα οποία μπορούμε να σταθούμε, αλλά θα πρέπει να τα αναλύσουμε όλα σωστά. Και οι τρεις οδηγοί δείχναμε να μην έχουμε εμπιστοσύνη για να πιέσουμε”.
“Μόλις προσπαθήσαμε, ξεκίνησαν τα λάθη. Το είδαμε με τον Lappi, το είδαμε με τον Ott. Κάπως, ήμουν αρκετά έξυπνος ώστε να μην προσπαθήσω κάτι υπερβολικά”.
Finland was not easy.
In fact it was very hard.
Here’s why:
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) August 9, 2024
Σχόλια επί του θέματος έκανε και ο επικεφαλής της Hyundai, Cyril Abiteboul. “Θεωρώ πως αντιμετωπίζουμε δύο διαφορετικές πλευρές στο αυτοκίνητό μας. Η πρώτη είναι πως θεωρώ ότι έχουμε στα χέρια μας ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται μονίμως στην κόψη του ξυραφιού”.
“Όταν βρίσκουμε ένα στήσιμο, τότε αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί μόνο σε μια συνθήκη. Δουλεύει μόνο όταν οι συνθήκες είναι σταθερές, αλλά βλέπετε εδώ (στη Φινλανδία) μεταβάλλονται τα επίπεδα πρόσφυσης από στροφή σε στροφή. Σε μια στροφή το στήσιμό μας δουλεύει, σε άλλη όχι τόσο”.
“Θεωρώ πως αυτό είναι κάτι που πρέπει να λύσουμε, πρέπει να μεγαλώσουμε το παράθυρο λειτουργίας του στησίματος που κάνουμε. Το δεύτερο είναι πως έχουμε πολύ χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης όταν κινούμαστε σε θέση με χαμηλή πρόσφυση. Υπάρχει κάτι που δεν δίνει ιδιαίτερη εμπιστοσύνη στους οδηγούς. Αυτό είναι κάτι που κουβαλάμε απ’ όταν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήρθε στη δράση”.
“Θα έλεγα ψέματα εάν έλεγα πως έχουμε όλες τις απαντήσεις στις ερωτήσεις αυτές. Τουλάχιστον, όμως, έχουμε δύο πολύ σαφείς ερωτήσεις μπροστά μας. Έχουμε προγραμματισμένες κάποιες δοκιμές, και ο Ott πραγματικά πιέζει πολύ προς τις κατευθύνσεις αυτές. Αυτό είναι καλό. Δεν αποτελούν έκπληξη για εμάς τα πράγματα αυτά”.
Τέλος, ο Γάλλος δεν βλέπει πως η οποία λύση υπάρξει στα παραπάνω προβλήματα θα έρθει σίγουρα μέσα στο 2024.
“Είναι δύσκολο (να έρθουν εγκαίρως αναβαθμίσεις στο i20) επειδή, ξέρετε τους κανονισμούς, ξέρετε πως υπάρχει το κλείδωμα (homologation), υπάρχει επίσης μια χρονική περίοδος που μπορείς να κλειδώνεις νέα εξαρτήματα, επίσης υπάρχουν πολλές διοικητικές διαδικασίες πάνω στη συγκεκριμένη διαδικασία. Εάν μιλήσω ειλικρινά, το αγωνιστικό σε σχέση με τα ζητήματα αυτά δεν πρόκειται να αλλάξει πολύ σύντομα”.
“Είναι, θεωρώ, ένα απ’ τα πράγματα που θα πρέπει να αποδεχτούμε. Γι’ αυτό και θα πρέπει να δουλέψουμε με το σκεπτικό ότι στη Χιλή (αρκετά παρόμοιες συνθήκες με Φινλανδία) θα κληθούμε να προετοιμαστούμε για το χειρότερο δυνατό σενάριο. Γι’ αυτό οποιοδήποτε πλεονέκτημα βαθμών έχουμε στο Πρωτάθλημα είναι καλοδεχούμενο”.
“Γι’ αυτό και μερικές φορές θα πρέπει να παίξεις πιο μακροπρόθεσμο παιχνίδι, να φανείς υπομονετικός, να αποδεχτείς μικρές απώλειες ώστε να κερδίσεις περισσότερα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!