Η Honda έπρεπε να σχεδιάσει έναν εντελώς νέο κινητήρα ενόψει της τελευταίας της σεζόν στη Formula 1 εάν ήθελε να έχει πιθανότητες να κερδίσει τη Mercedes.
Αυτό ισχυρίστηκε ο Yasuaki Asaki, επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης κινητήρα της Honda, ο οποίος πιστεύει μάλιστα πως ο περσινός κινητήρας της ιαπωνικής εταιρείας δεν είχε τη δύναμη να δυσκολέψει τη Mercedes.
Αν και η Honda ανακοίνωσε πέρσι πως το 2021 θα ήταν η τελευταία της σεζόν στη Formula 1, οι Ιάπωνες σήκωσαν μανίκια ώστε να διασφαλίσουν πως ο τελευταίος τους κινητήρας θα είναι πολύ καλός, και αρκετός ώστε η Red Bull να διεκδικήσει το πρωτάθλημα.
Η Honda σχεδίασε μια νέα μονάδα ισχύος για φέτος, επιταχύνοντας εξελίξεις που είχαν προγραμματιστεί. Ο Asaki αποκάλεσε τη διαδικασία αυτή ως ένα “σχεδόν θαυματουγό τεχνολογικό επίτευγμα”.
“Έδωσα την οδηγία (έξι μήνες πριν) ώστε να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε πάνω σε μια νέα δομή της μονάδας ισχύος”, δήλωσε στο Racer ο Asaki.
“Πιστεύω πως η μεγαλύτερη έγνοια από πλευράς Red Bull ήταν το εάν θα μπορέσουμε να κάνουμε κάτι τέτοιο εγκαίρως, αλλά τους εξηγήσαμε πως με την προηγούμενη μονάδα ισχύος δεν θα μπορούσαμε να κερδίσουμε τις Mercedes και πως θα χρειαζόμασταν μια νέα μονάδα ώστε να το πετύχουμε αυτό”.
“Για να κερδίσουμε χρειαζόταν να υλοποιήσουμε τη νέα μονάδα και έτσι ξεκινήσαμε να δουλεύουμε πάνω σ’ αυτήν”.
“Υπήρξαν κάποιοι μηχανικοί μας που ήρθαν απευθείας σε μένα και μου είπαν πως δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε την απαιτούμενη εξέλιξη μέσα στον διαθέσιμο χρόνο που είχαμε”.
“Ωστόσο, όταν όλοι πληροφορήθηκαν από τον Πρόεδρο Hachigo πως θα αφήναμε τη Formula 1, πιστεύω πως κατάλαβαν τον λόγο που πήγαν σ’ αυτούς και τους ζήτησα αυτή τη νέα μονάδα ισχύος σε τόσο χρόνο”.
“Έτσι, αυτό που έκανα ήταν να πως σε όλους πως δεδομένου ότι αυτή είναι η τελευταία χρονιά μας, θα ήταν ωραίο εάν μπορούσαμε να επιδείξουμε τί είναι αυτό που μπορούμε να πετύχουμε ως μηχανικοί της Honda. Και με αυτό, η έκφραση όλων άλλαξε κατευθείαν και όλοι πέσανε στη δουλειά ώστε να κάνουν όσα έπρεπε να γίνουν”.
“Η αλλαγή της δομής της μονάδας με μόλις έξι μήνες να απομένουν μέχρι τις δοκιμές και τον πρώτο γύρο είναι είναι απίστευτα δύσκολο πράγμα να γίνει. Αλλά χάρη στη σκληρή δουλειά που όλοι έκαναν, μπορέσαμε να ολοκληρώσουμε την εξέλιξη, τα πήγαμε καλά στις δοκιμές και μπορέσαμε να είμαστε έτοιμοι για τον πρώτο γύρο”.
“Έτσι, εάν όλα πάνε καλά, θεωρούμε πως αυτό (η νέα μονάδα ισχύος) θα μπορέσει να συμβάλλει στις συνολικές δυνάμεις της Red Bull”.
“Επίσης είναι ένα σημάδι του πιο θαυματουργού τεχνολογικού επιτεύγματος που μπορέσαμε να πετύχουμε. Θεωρώ πως εντός της Honda, οι μηχανικοί μας θα μπορούν να λένε ιστορίες για αυτό που πετύχαμε”.
Ο Asaki πρόσθεσε πως η Honda κατεβαίνει στο 2021 με έναν και μοναδικό στόχο.
“Έχουμε μόλις έναν χρόνο ακόμα, έτσι πρέπει να μπορούμε να δούμε βελτιώσεις αμέσως. Στόχος μας είναι να κερδίσουμε τη Mercedes”.
“Πέρυσι, μόλις αρχίσαμε να πιστεύουμε πως τους είχαμε πλησιάσει, έδειξαν περαιτέρω βελτίωση. Έτσι, κοιτώντας πίσω σε όσα μάθαμε μέχρι σήμερα, θέσαμε ακόμα ψηλότερους στόχους για εμάς. Εάν οι βελτιώσεις τους βρίσκονται εντός των πλαισίων που υποθέσαμε πως θα βρίσκονται, τότε πιστεύω πως έχουμε τις ικανότητες να τους ανταγωνιστούμε στα ίσα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!