Η Honda δείχνει πως είναι ο πιο πιθανός προμηθευτής κινητήρων για την ομάδα που σχεδιάζουν από κοινού Andretti και General Motors, η οποία θέλει να βρεθεί στη F1 υπό την επωνυμία της Cadillac.
Την Πέμπτη, ο Andretti ανακοίνωσε πως είχε έρθει σε συμφωνία με τη General Motors, ώστε να εκφράσουν από κοινού ενδιαφέρον προς τη FIA για εισαγωγή νέας, ενδέκατης, ομάδας στη F1, το συντομότερο δυνατό. Εάν η διαδικασία αποδώσει καρπούς, τότε η ομάδα θα συμμετάσχει υπό την επωνυμία της Cadillac.
Η εμπλοκή της GM στο ευρύτερο project προκάλεσε έκπληξη, δεδομένου ότι είναι αντιληπτό πως δεν υπάρχει η πρόθεση από τον αμερικάνικο κατασκευαστή οχημάτων να αναπτύξει κινητήρα προτύπων F1 από το 2026, δεδομένου ότι έχει περάσει η προθεσμία όλων των κατασκευαστών ή ενδιαφερόμενων να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους για τους νέους κανονισμούς μονάδων ισχύος.
Ωστόσο, ο πρόεδρος της GM, Mark Reuss, ξεκαθάρισε πως έχει υπάρξει κατ’ αρχήν συμφωνία με έναν από τους 4 υπάρχοντες κατασκευαστές κινητήρων για παροχή μονάδων ισχύος.
“Υπογράψαμε συμφωνία με προμηθευτή κινητήρων ώστε να ξεκινήσουμε με τον τρόπο αυτό”, δήλωσε ο Reuss. “Στη συνέχεια, καθώς προχωράμε εντός του αθλήματος, θα φέρουμε αρκετή από την τεχνογνωσία μας ώστε να δημιουργήσουμε επιπλέον πράγματα και στο μέλλον”.
“Πρόκειται περισσότερο για συνεργασία με έναν από τους υπάρχοντες κατασκευαστές”, πρόσθεσε από την πλευρά του ο Michael Andretti.
Με κανέναν εκ των δύο φυσιογνωμιών να μην προχωρά σε λεπτομέρειες για το ποιος είναι ο κατασκευαστής αυτός, προκύπτει πως η περισσότερο λογική επιλογή είναι αυτή της Honda.
Αν και ο ιαπωνικός κατασκευαστής αποχώρησε επίσημα στο τέλος της περασμένης σεζόν από τη F1, μπήκε στη λίστα ενδιαφερόμενων για τις νέες μονάδες του 2026, ώστε να μπορέσει να τις παράξει. Επίσης, έχει δείξει την προθυμία της να δίνει τους κινητήρες της σε άλλες ομάδες και να υφίστανται αυτοί αλλαγή σήματος, δεδομένου ότι έχει υπενοικιάσει την IP της στη Red Bull για τα επόμενα χρόνια.
Επιπλέον, Cadillac και Honda έχουν μακροχρόνια συνεργασία στον κλάδο της εξηλεκτρισμένης αυτοκίνησης, κάτι που επικυρώνει τις γέφυρες που ήδη υπάρχουν μεταξύ των δύο εταιρειών.
Μιλώντας συγκεκριμένα για την πιθανότητα η Honda να είναι ο προμηθευτής της Cadillac, ο Reuss απάντησε: “Από την πλευρά των ηλεκτρικών οχημάτων, προφανώς και έχουμε μια μεγάλη συνεργασία με τη Honda. Είμαστε αντίπαλοι όμως με τη Honda στη IndyCar επίσης”.
“Άρα, υπάρχει αυτός ο φυσικός σεβασμός και οι καλές σχέσεις ανάμεσά μας, το οποίο δεν είναι καθόλου προβληματικό. Θα μιλήσουμε με περισσότερες λεπτομέρειες επί του θέματος σε μεταγενέστερο χρόνο”.
Η άλλη επιλογή που ρεαλιστικά “παίζει” για την ομάδα του Andretti είναι αυτή της Renault, με τη γαλλική εταιρεία, να επιθυμεί διακαώς να βρει πελατειακές ομάδες.
Αναπτύσσοντας πάνω στο γιατί η GM εξετάζει θετικά μια είσοδο στη F1, ο Reuss απάντησε: “Κατά τη διάρκεια της δικής μου τουλάχιστον καριέρας (εντός της GM), πάντα θέλαμε να μπούμε στη Formula 1, αλλά για ποικίλους λόγους ήταν αρκετά δύσκολο να το πετύχουμε”.
“Είτε ήταν απόφαση της ηγεσίας, είτε θέμα χρημάτων είτε θέμα οικονομίας, υπήρχαν διάφοροι λόγοι, για πολλά χρόνια που μας δυσκόλευαν”.
Ο Andretti δήλωσε πως έχει ήδη ξεκινήσει η προσέλκυση μηχανικών για το project της F1, ενώ υπάρχει και τεχνικός διευθυντής στα σκαριά για την νεοσύστατη ομάδα.
“Έχουμε κάνει πολλές προσλήψεις”, τόνισε ο Αμερικάνος. “Έχουμε ήδη αρκετό κόσμο που εργάζεται για λογαριασμό μας. Έχουμε προσλάβει τους ανώτερους μηχανικούς. Έτσι, ναι, έχουμε ξεκινήσει την πορεία μας. Έχουμε ήδη προσλάβει τεχνικό διευθυντή και θα το ανακοινώσουμε και αυτό στο μέλλον”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!