Ο Gunther Steiner αρνήθηκε έντονα ότι το μονοθέσιο του 2018 της Haas είναι ένας κλώνος της Ferrari του περασμένου έτους, επιμένοντας ότι όλα τα αεροδυναμικά μέρη “αναπτύσσονται από εμάς”.
Η δυναμική της Haas στο πρώτο grand prix με την VF-18 να φέρει μια εντυπωσιακή ομοιότητα με το μονοθέσιο της Ferrari του 2017, έφερε τους αντιπάλους της να αμφισβητούν την τεχνική συνεργασία μεταξύ της αμερικανικής ομάδας και της ιταλικής.
Ο οδηγός της McLaren Fernando Alonso ονόμασε την Haas μια “Ferrari replica” ενώ ο τεχνικός διευθυντής της Force India Otmar Szafnauer διαμαρτυρήθηκε ότι “Δεν γνωρίζω πως το κάνουν, είναι μαγικό, δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στην Formula 1”.
Αλλά ενώ η Haas ήταν στην τρίτη σειρά στην εκκίνηση στο grand prix της Αυστραλίας και ήταν έτοιμη να διεκδικήσει 22 βαθμούς πριν την διπλή εγκατάλειψη, ο τεχνικός διευθυντής Steiner είναι ανένδοτος ότι το μονοθέσιο είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς.
“Ξέρω ότι δεν κάνουμε τίποτα λάθος”, δήλωσε στο Sky F1 στη Μελβούρνη. “Κανείς δεν έχει έρθει μπροστά μου και να μου πει “Έι Gunther, τι συμβαίνει εδώ, τι κάνετε;”.
“Είναι πολύ απλό για μένα, αν κάποιος έχει πρόβλημα, θα πρέπει να το συζητήσουμε. Έχεις τη γνώμη σου, αν θέλεις να γίνει κάτι, πες μου”.
Οι τεχνικοί κανονισμοί αναφέρουν ότι όλες οι αεροδυναμικές επιφάνειες πρέπει να σχεδιάζονται από την ομάδα, αλλά οι ομάδες επιτρέπεται να μοιράζονται μηχανικά μέρη, όπως η ανάρτηση και το κιβώτιο ταχυτήτων.
Ο οδηγός της Haas Romain Grosjean θεώρησε ότι η χρήση της μπροστινής ανάρτησης της Ferrari καθορίζει τα σημαντικότερα σημεία αεροδυναμικού σχεδιασμού.
Αλλά ο Szafnauer εξακολουθεί να πιστεύει ότι η Haas δεν είναι στο άθλημα αρκετό καιρό (καθώς η συνεργασία της με την Ferrari ξεκίνησε λίγο πριν από το ντεμπούτο της στην F1 πριν από δύο χρόνια) ώστε για να σχεδιάσει ένα τέτοιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο.
“Δεν ξέρω πώς μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο, ότι κάποιος που είναι στο άθλημα για δύο χρόνια χωρίς πόρους θα μπορούσε να παράγει ένα τέτοιο μονοθέσιο… έγινε ως δια μαγείας;”, δήλωσε στο Motorsport.com.
“Αν έγινε έτσι, θέλω αυτό το ραβδί”.
Ο εκτελεστικός διευθυντής της McLaren Zak Brown πιστεύει επίσης ότι η συνεργασία Haas-Ferrari αξίζει να διερευνηθεί για να υπάρχει επιβεβαίωση ότι δεν είναι “πολύ στενή”.
Όταν ρωτήθηκε σε ποιο ποσοστό το μονοθέσιο της Haas του 2018 είναι μία Ferrari, ο Steiner πρόσθεσε: “Είναι δύσκολο να πούμε”.
“Όλα τα μηχανικά μέρη που μπορούμε να αγοράσουμε βάσει των κανονισμών, τα αγοράζουμε από την Ferrari προφανώς. Η Ferrari μας δίνει καλά κομμάτια για να κατασκευάσουμε ένα καλό μονοθέσιο από την αρχή – την ανάρτηση, το κιβώτιο ταχυτήτων, το υδραυλικό σύστημα, τα ηλεκτρονικά, δεν τα κάνουμε όλα μόνοι μας”.
“Αλλά όλο το αεροδυναμικό πακέτο είναι εξελιγμένο από εμάς”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!