Η Formula 1 φαίνεται ότι θα εγκαταλείψει τα ελαστικά υψηλής φθοράς από το 2021, με τους ιθύνοντες της να παραδέχονται πως το άθλημα κακώς πήγε προς αυτή τη κατεύθυνση.
Η FIA και οι ιδιοκτήτες της Formula 1, Liberty Media, εργάζονται για μία αναβάθμιση της Formula 1 που ελπίζουν ότι θα κάνει τους αγώνες καλύτερους και θα ενισχύσει τη δημοτικότητα του αθλήματος.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα αποκαλύφθηκε ένα νέο σχέδιο για τα μονοθέσια του 2021, με τους επικεφαλής της Formula 1 να δεσμεύονται σε τεχνολογία ground effect που θα επιτρέψει στα μονοθέσια να ακολουθούν το ένα το άλλο πολύ πιο κοντά.
Έχει επίσης φανεί ότι η Formula 1 εξετάζει μία εντελώς νέα προσέγγιση στα ελαστικά, καθώς το άθλημα προετοιμάζεται για τη μετάβαση σε τροχούς 18 ιντσών.
Αντί να επιδιώξει την ταχεία ελάττωση της απόδοσης των ελαστικών που έχει κυριαρχήσει στην πρόσφατη εποχή με την Pirelli, η Formula 1 θέλει να κάνει μία επιλογή που θα επιτρέψει στους οδηγούς να πιέζουν σκληρότερα για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.
Ο επικεφαλής τεχνολογίας μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, δήλωσε: «Θέλουμε να έχουμε ελαστικά που να επιτρέπουν στους οδηγούς να μάχονται ο ένας τον άλλον χωρίς να υποβαθμίζονται ή να δίνουν μόνο ένα μικρό χρονικό διάστημα στο άτομο που επιτίθεται να επιτεθεί».
«Τα τρέχοντα ελαστικά είναι το προϊόν που ζητήσαμε από την Pirelli. Νομίζω ότι πρέπει να τους ζητήσουμε να κάνουν διαφορετικά πράγματα από ό,τι τους έχουμε ζητήσει στο παρελθόν».
Ο επικεφαλής τεχνικός της Formula 1, Pat Symonds, δήλωσε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με τις ομάδες και την Pirelli ώστε να καταστρώσουν ένα σχέδιο που θα προσφέρει ελαστικά καλύτερα για αγώνες.
«Νομίζω ότι στο παρελθόν ίσως ζητήσαμε λάθος πράγματα», είπε. «Πρόκειται για ένα πολύ περίπλοκο πρόβλημα, αλλά είναι κάτι που δεν έχουμε σαφή ιδέα ακόμα».
«Κάνουμε πολλές προσομοιώσεις και υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε, αλλά πιστεύουμε ότι οι στάσεις στα pit είναι σημαντικές για τη Formula 1».
«Γνωρίζουμε ότι οι οπαδοί μας απολαμβάνουν αυτές τις στάσεις των δύο-τριών δευτερολέπτων, οπότε θέλουμε να έχουμε έναν αριθμό στάσεων. Ίσως μία εύκολη λύση που μπορούμε να εφαρμόσουμε είναι να έχουμε ένα ελαστικό τύπου Le Mans που συνεχίζει και συνεχίζει και συνεχίζει, αλλά τότε θα χάναμε τις στάσεις στα pit».
«Έχω ξοδέψει πολύ χρόνο μιλώντας με μερικές από τις ομάδες που θα μας βοηθήσουν στο έργο αυτό μέσω της προσομοίωσης, αλλά είναι δύσκολο».
«Συμφωνώ απόλυτα με τον Νικόλα. Σίγουρα ζητούσαμε τα λάθος πράγματα από τη Pirelli τα τελευταία χρόνια. Ο στόχος της υψηλής φθοράς δεν ήταν ο σωστός».
Η Pirelli δεν έχει καμία αμφιβολία για την αλλαγή της φιλοσοφίας
Η ιδέα για τα ελαστικά υψηλής φθοράς είναι πως παράγουν μια αρκετά μεγάλη διαφορά στο χρόνο των γύρων κατά τη διάρκεια της ζωής τους, ώστε να βοηθήσουν να εμφανιστούν ευκαιρίες προσπέρασης για τους οδηγούς.
Ωστόσο, μία από τις συνέπειες είναι πως τα ελαστικά είναι επιρρεπή σε υπερθέρμανση όταν ένα μονοθέσιο προσπαθεί να επιτεθεί σε αντίπαλο και αυτό βλάπτει το θέαμα στους αγώνες.
Η Pirelli είναι από καιρό σαφής ότι η προσέγγισή της αυτή στα χαρακτηριστικά των ελαστικών βασίζεται σε αυτό που της ζητήθηκε να κάνει, οπότε εάν το άθλημα θέλει να κινηθεί προς μία διαφορετική κατεύθυνση, θα είναι χαρούμενη να το κάνει.
Ο Mario Isola, επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Pirelli, δήλωσε στο Motorsport.com: «Όπως πάντα, η προσέγγισή μας είναι το να παραδώσουμε αυτό που θέλει η Formula 1. Οπότε αν χρειαστεί να αλλάξουμε τους στόχους μας για το 2021, πρέπει να το μάθουμε πολύ σύντομα, διότι πρόκειται σύντομα να αρχίσουμε την ανάπτυξη των ελαστικών αυτών».
«Εάν η Formula 1 θέλει να πάει σε ελαστικά με χαμηλή φθορά ή να έχει μεγαλύτερη διαφορά χρόνου ανάμεσα στις γόμες ή οποιαδήποτε άλλη ιδέα, αν είναι εφικτό, είμαστε ευτυχείς να πάμε προς αυτή την κατεύθυνση».
Ο Isola δήλωσε ότι ενθαρρύνθηκε από τη δημιουργία μίας ερευνητικής ομάδας για να κατευθύνει τη συζήτηση αυτή και θεώρησε ότι οι ομάδες και οι οδηγοί εμπλέκονταν στο αποτέλεσμα.
«Έχουμε μια ερευνητική ομάδα με τη Formula 1 και την FIA, και είχαμε πολλές συναντήσεις μαζί τους για να καταλάβουμε ποια είναι η σωστή κατεύθυνση», είπε. «Στη συνέχεια, πρέπει να εμπλέξουμε τις ομάδες και τους οδηγούς ώστε να είμαστε 100% σίγουροι ότι θα προχωρήσουμε προς τη σωστή κατεύθυνση».
«Πρέπει να εμπλέξουμε τις ομάδες επειδή έχουν ειδικούς στη στρατηγική για να καταλάβουν εάν είναι η σωστή κατεύθυνση και τους οδηγούς επειδή αυτοί οδηγούν το μονοθέσιο και ξέρουν τι ακριβώς θέλουν. Είναι σημαντικό να είμαστε όλοι στην ίδια σελίδα».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!