Η FIA υπερασπίστηκε την απόφασή της να επιτρέψει στο Ιταλικό Grand Prix να τερματίσει πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας δηλώνοντας ότι δεν μπόρεσαν να βάλουν το μονοθέσιο του Daniel Ricciardo στη νεκρά.
Ο άνθρωπος της McLaren έχασε ισχύ στο μονοθέσιο του έξι γύρους πριν την καρό σημαία και πάρκαρε το αυτοκίνητό του στην άκρη της πίστας ανάμεσα στις στροφές Lesmo. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε έξω και έμεινε μέχρι το τέλος του αγώνα καθώς οι κριτές δεν μπόρεσαν να καθαρίσουν την πίστα εγκαίρως για την επανέναρξη του αγώνα.
Υπήρξε μεγάλη κριτική από όσους ήταν μέσα στα paddock, με τον Christian Horner της Red Bull να δηλώνει ότι «οι οπαδοί ήταν οι μεγαλύτεροι χαμένοι», ενώ ο Mattia Binotto της Ferrari επέκρινε τους αγωνοδίκες για έλλειψη εμπειρίας και είπε ότι η Formula 1 «άξιζε μια καλύτερη δουλειά».
Η FIA εξέδωσε μια δήλωση υπερασπίζοντας τις ενέργειές της λέγοντας ότι η αδυναμία να τεθεί το μονοθέσιο της McLaren στη νεκρά ήταν ο κύριος παράγοντας πίσω από την απόφασή τους.
«Ενώ καταβλήθηκε κάθε προσπάθεια για να ανακτηθεί γρήγορα το αυτοκίνητο Νο 3 (του Ricciardo) και να συνεχιστεί ο αγώνας, η κατάσταση αναπτύχθηκε και οι άνθρωποι της πίστας δεν μπόρεσαν να βάλουν το αυτοκίνητο στη νεκρά και να το σπρώξουν στον δρόμο διαφυγής», ανέφερε η δήλωση.
«Καθώς η ασφάλεια της επιχείρησης ανάκτησης είναι η μόνη μας προτεραιότητα και το περιστατικό δεν ήταν αρκετά σημαντικό ώστε να απαιτήσει κόκκινη σημαία, ο αγώνας τελείωσε υπό Αυτοκίνητο Ασφαλείας ακολουθώντας τις διαδικασίες που συμφωνήθηκαν μεταξύ της FIA και όλων των αγωνιζομένων. Η χρονική στιγμή της περιόδου του Αυτοκινήτου Ασφαλείας σε έναν αγώνα δεν έχει καμία σχέση με αυτή τη διαδικασία.»
Ο γνωστός δημοσιογράφος Ted Kravitz, τοποθετήθηκε για τι θέμα και είπε ότι αυτό που συνέβη στο τέλος του αγώνα θα έπρεπε επίσης να έχει συμβεί στο Grand Prix του Abu Dhabi το 2021.
Το φινάλε της σεζόν του 2021 τελείωσε υπό αμφιλεγόμενες συνθήκες, καθώς οι διαδικασίες του αυτοκινήτου ασφαλείας επέτρεψαν στον Max Verstappen να προσπεράσει τον Lewis Hamilton στον τελευταίο γύρο και να πάρει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στη διαδικασία.
Αν και το φινάλε στη Monza ήταν λιγότερο επακόλουθο, παρόλα αυτά γέννησε μερικούς προβληματισμούς σχετικά με τις διαδικασίες που ακολούθησε η FIA. Αλλά σύμφωνα με τον Kravitz, ότι συνέβη ήταν αυτό ακριβώς που επίτασσε το βιβλιαράκι των κανονισμών.
«Οι κριτές δεν μπορούσαν να σπρώξουν το μονοθέσιο του Ricciardo, οπότε η FIA ήλπιζε να ανακτήσει το μονοθέσιο γρηγορότερα, αλλά για να γίνει αυτό απαιτεί χρόνο», είπε κατά τη διάρκεια της εκπομπής του Sky Sports F1.
«Είναι σημαντικό, λέει η FIA, να συγκεντρώνουν τα αυτοκίνητα για να επιτρέψουν στους κριτές τον χώρο να ανακτήσουν το αυτοκίνητο του Ricciardo χωρίς αυτοκίνητα να περάσουν βιαστικά δίπλα τους και να θέσουν σε κίνδυνο τους ανθρώπους της πίστας. Γι’ αυτό είπαν ότι πήρε λίγο χρόνο.»
«Έπαιξε εκ του ασφαλούς ο αλυτάρχης; Ναι. Θα μπορούσε να είναι πιο γρήγορος; Ναι. Αλλά ήταν πραγματικά ένα δίκαιο αποτέλεσμα με τον τρόπο που δεν ήταν το Abu Dhabi; Ναι, ήταν ένα δίκαιο αποτέλεσμα».
Ο Kravitz αποκάλυψε επίσης ότι θα υπάρξει μια συνάντηση των διευθυντών των ομάδων της FIA και της F1 τη Δευτέρα, όταν θα συζητήσουν θέματα όπως το κέντρο αγώνων στη Γενεύη.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!