Η διαμάχη σχετικά με τον κινητήρα της Ferrari δεν λέει να σβήσει. Η FIA, σύμφωνα με δημοσιεύματα κατάσχεσε “εξαρτήματα από το σύστημα καυσίμου” της SF90, όπως επίσης και από κινητήρα πελατειακής ομάδας.
Ύστερα από ένα σερί pole position μετά την καλοκαιρινή διακοπή, οι αντίπαλοι της Ferrari έκαναν γραπτά παράπονα στη FIA ζητώντας αποσαφήνιση σχετικά με τις μονάδες ισχύος.
Η Red Bull έθεσε τρία σενάρια στη FIA, όλα εκ των οποίων κρίθηκαν παράνομα.
Στη συνέχεια, η FIA εξέδωσε μια Τεχνική Ντιρεκτίβα πάνω στο ζήτημα, υπογραμμίζοντας το Άρθρο 5.10.5 των κανονισμών, το οποίο αναφέρει ότι “κάθε συσκευή, σύστημα ή διαδικασία, ο σκοπός και/ή το αποτέλεσμα της οποίας είναι το να αυξήσει τον ρυθμό ροής ή να αποθηκεύσει και να ανακυκλώσει καύσιμο ύστερα από το σημείο μέτρησης είναι απαγορευμένη”.
Μια δεύτερη Τεχνική Ντιρεκτίβα εκδόθηκε μόλις μια εβδομάδα αργότερα, επιβεβαιώνοντας πως το εύφλεκτο υγρό στο σύστημα ψύξης του κινητήρα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε καύση.
Η Ferrari δεν έχει βρεθεί στην pole από τη στιγμή που εκδόθηκε η πρώτη Ντιρεκτίβα. Αυτό έχει εγείρει ερωτήσεις σχετικά με τη μονάδα ισχύος της Scuderia, οι οποίες ωστόσο δεν κατευνάζονται, αλλά παραμένουν.
Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του Auto Motor und Sport, Tobi Grüner, ύστερα από το Grand Prix στη Βραζιλία η FIA κατάσχεσε εξαρτήματα από το σύστημα καυσίμου της SF90 όπως επίσης και ένα αντίστοιχο σετ εξαρτημάτων “πελατειακής ομάδας της Ferrari και κινητήρα εκτός Ferrari”.
Exclusive: The FIA has seized parts of the fuel system of Ferrari, one Ferrari customer and one Non-Ferrari. A thorough investigation of the parts will be conducted in the FIA laboratories.
AMuS (in German): https://t.co/NTfLOzSWEv
— Tobi Grüner ? (@tgruener) November 20, 2019
“Μια εκτενής διερεύνηση των εξαρτημάτων θα διεξαχθεί από τα εργαστήρια της FIA”, τόνισε ο Grüner.
Σχετικά με το θέμα, ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, σχολίασε ότι θα ήταν σοβαρή απάτη εάν κάποια ομάδα βρισκόταν να παρανομεί γύρω από το σύστημα καυσίμου.
“Εάν κάποιος έκανε κάτι απ’ όσα αποσαφήνισε η Τεχνική Ντιρεκτίβα, θα ήταν μεγάλο φάουλ”, είχε σχολιάσει ο Αυστριακός επί του θέματος, μετά το GP στο Austin.
“Και ο τρόπος που η Ντιρεκτίβα διαμορφώθηκε, παρέπεμπε σε σοβαρή παραβίαση των κανονισμών. Έτσι, δεν υπάρχει καν συζήτηση για γκρίζες ζώνες”.
Ο ρυθμός της Ferrari στο Interlagos ήταν και πάλι γρήγορος, σε σχέση με το Austin, όμως όχι τόσο γρήγορος όσο στους πρώτους αγώνες μετά την καλοκαιρινή διακοπή. Ενδεικτικά, το πλεονέκτημα της Scuderia σε σχέση με τη Red Bull στις ευθείες ήταν 0,150 δευτερόλεπτα, ενώ με τη Mercedes 0,300 δευτερόλεπτα.
Μένει πλέον να αποδειχτεί, ύστερα και από τον έλεγχο που θα κάνει η FIA, εάν υπάρχει κάτι το αξιόποινο με τον κινητήρα της ομάδας του Maranello ή τα κέρδη στις ευθείες είναι αποκλειστικά αποτέλεσμα υγιούς και νόμιμης εξέλιξης της SF90 από τους μηχανικούς της ομάδας.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!