Ο Michael Masi έχασε το αξίωμά του ως διευθυντής αγώνων της Formula 1 ως μέρος μιας ανασύνταξης μετά την περσινή διαμάχη για το GP του Abu Dhabi, όπως ανακοίνωσε η FIA.
Θα αντικατασταθεί από τον διευθυντή αγώνων του WEC Eduardo Freitas και τον Niels Wittich από το DTM, ο οποίος είχε ήδη ανακοινωθεί ως αναπληρωτής του Masi για τη σεζόν.
Θα εναλλάσσονται ως διευθυντής αγώνων, με την υποστήριξη του πρώην αναπληρωτή του Charlie Whiting, Herbie Blash. Ο πρώην μάνατζερ της ομάδας Brabham, Blash, επιστρέφει σε ρόλο μόνιμου ανώτερου συμβούλου μετά την απουσία του από το τέλος της σεζόν του 2016.
Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem ανακοίνωσε επίσης ότι ο έλεγχος των αγώνων θα έχει απομακρυσμένη βοήθεια από τις εγκαταστάσεις της FIA, η οποία πιθανότατα θα εδρεύει στη Γενεύη, και την οποία παρομοίασε με το σύστημα VAR στο ποδόσφαιρο.
Είπε επίσης ότι οι ραδιοφωνικές επικοινωνίες από τις ομάδες προς την διεύθυνση αγώνων δεν θα μεταδίδονται πλέον στην TV και θα ελέγχονται πιο αυστηρά και ότι θα επανεξεταστεί η διαδικασία απελευθέρωσης backmarkers υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Μιλώντας σε video που εξέδωσε η FIA επιβεβαίωσε ότι το σχέδιό του έχει εγκριθεί από τον CEO της F1 Stefano Domenicali και τα αφεντικά των ομάδων στη συνεδρίαση της Επιτροπής της F1 την Δευτέρα στο Λονδίνο.
Περιγράφοντας τις αλλαγές είπε: «Πρώτον, για να βοηθηθεί ο διευθυντής του αγώνα στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, θα δημιουργηθεί μια εικονική αίθουσα ελέγχου αγώνα.
«Όπως και ο Video Assistance Referee, VAR, στο ποδόσφαιρο, θα τοποθετηθεί σε ένα από τα γραφεία της FIA ως εφεδρική βοήθεια εκτός της πίστας.
«Σε σύνδεση σε πραγματικό χρόνο με τον διευθυντή αγώνων της FIA F1, θα βοηθήσει στην εφαρμογή των αθλητικών κανονισμών χρησιμοποιώντας τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία.
«Δεύτερον, οι άμεσες ραδιοφωνικές επικοινωνίες κατά τη διάρκεια του αγώνα, που μεταδίδονται ζωντανά από όλες τις τηλεοράσεις, θα αφαιρεθούν προκειμένου να προστατευθεί ο διευθυντής του αγώνα από οποιαδήποτε πίεση και να του επιτραπεί να λαμβάνει αποφάσεις με ηρεμία.
«Θα εξακολουθεί να είναι δυνατή η υποβολή ερωτήσεων στον διευθυντή του αγώνα, σύμφωνα με μια καλά καθορισμένη και μη παρεμβατική διαδικασία.
«Τρίτον, οι διαδικασίες απελευθέρωσης backmarkers πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας θα επανεκτιμηθούν από τη Συμβουλευτική Επιτροπή Αθλητισμού της F1 και θα παρουσιαστούν στην επόμενη Επιτροπή της F1 πριν από την έναρξη της σεζόν.
Ο Ben Sulayem είπε ότι η νέα ομάδα διαχείρισης του αγώνα θα είναι έτοιμη για πρώτη φορά στις δοκιμές της Βαρκελώνης την επόμενη εβδομάδα.
«Οι Niels Wittich και Eduardo Freitas θα ενεργούν εναλλακτικά ως διευθυντής αγώνων, βοηθούμενοι από τον Herbie Blash ως μόνιμο ανώτερο σύμβουλο.
«Ο Michael Masi, ο οποίος ολοκλήρωσε μια πολύ απαιτητική δουλειά για τρία χρόνια ως διευθυντής αγώνων F1 μετά τον Charlie Whiting, θα του προσφερθεί μια νέα θέση στη FIA.
«Παρουσίασα αυτό το πλήρες σχέδιο στα μέλη του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού και της Γερουσίας που έδωσαν την πλήρη υποστήριξή τους.
“Με αυτό το σχέδιο, η FIA ανοίγει το δρόμο για ένα νέο βήμα μπροστά στη διαιτησία της F1. Χωρίς τους διαιτητές δεν υπάρχει άθλημα. Ο σεβασμός και η υποστήριξη των διαιτητών είναι η ουσία της FIA.
“Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτές οι διαρθρωτικές αλλαγές είναι ζωτικής σημασίας σε ένα πλαίσιο ισχυρής ανάπτυξης και των θεμιτών προσδοκιών των οδηγών, των ομάδων, των κατασκευαστών, των διοργανωτών και φυσικά των φιλάθλων».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!