Ο τεχνικός διευθυντής της Racing Point, Andrew Green, αποκάλυψε πως η FIA επισκέφτηκε το εργοστάσιο της ομάδας για να ελέγξει την RP20 σχετικά με ζητήματα αντιγραφής της Mercedes, με το κυβερνόν σώμα να μένει ικανοποιημένο από αυτά που είδε.
Η RP20 σήκωσε θύελλα αντιδράσεων, ήδη από τις χειμερινές δοκιμές, λόγω της μεγάλης ομοιότητας που παρουσίαζε με το περσινό μονοθέσιο της Mercedes, την W10, με την οποία η ομάδα κατέκτησε το double στους τίτλους το 2019. Πολλοί, λόγω της ομοιότητας χαρακτήρισαν το μονοθέσιο της ομάδας ακόμα και ως “ροζ Mercedes”.
Υπήρχαν επίσης υποψίες πως θα γινόταν ένσταση σχετικά με το μονοθέσιο της ομάδας, ήδη από τη Μελβούρνη, αλλά το Αυστραλιανό Grand Prix του 2020 αναβλήθηκε. Από τότε, η Renault δήλωσε πως δεν αποκλείει το να κινηθεί νομικά.
Ο Green όμως υπερασπίστηκε τη νομιμότητα του μονοθεσίου της ομάδας του, σε αποκλειστική συνέντευξη στο Motorsport.com.
“Δεν ξέρουμε πραγματικά τη βάση με την οποία σκέφτονται για τις διαμαρτυρίες”, δήλωσε ο Green.
“Όταν το μονοθέσιο αποκαλύφθηκε, μιλήσαμε στη FIA για αυτό, και η FIA ήρθε στο εργοστάσιο και έλεγξε το μονοθέσιο και τα σχέδιά του”.
“Κοίταξαν ακόμα και τα σχεδιαστικά δεδομένα από το περσινό μονοθέσιο της Mercedes και τα συνέκριναν με τα δικά μας. Έκαναν ενδελεχή έλεγχο”.
“Μπορεί να υπάρχουν ομοιότητες με τη Mercedes, αλλά απλά είναι παρόμοια. Δεν είναι τα ίδια. Και δεν υπάρχει αντίλογος επ’ αυτού”.
“Μπορούν να φωνάζουν και να διαμαρτύρονται όσο θέλουν, αλλά πιστεύω πως στην πραγματικότητα το κάνουν αυτό γιατί κάτι τους ξέφυγε που κάναμε εμείς. Και αυτό είναι που τους εκνευρίζει”.
Η FIA επιβεβαίωσε τα σχόλια του Green, ύστερα από επαφή με το Motorsport.com.
Η RP20 είναι το πρώτο μονοθέσιο της Racing Point που σχεδιάστηκε πλήρως υπό την ηγεσία της ομάδας από τον Lawrence Stroll και το consortium του. Η συγκεκριμένη ομάδα, έφερε στη Racing Point περισσότερους πόρους σε σχέση με τα τέλη της εποχής Force India.
Το μονοθέσιο περιλαμβάνει τα ίδια χαρακτηριστικά low rake (πιο αποτελεσματικό αεροδυναμικά μονοθέσιο) με τη Mercedes, εγκαταλείποντας τη φιλοσοφία high rake (περισσότερη κάθετη δύναμη από το πάτωμα του μονοθεσίου) που ακολουθεί η Red Bull μακροπρόθεσμα.
Αυτό, σήμαινε και σημαντικούς συμβιβασμούς σχεδιαστικά, ώστε να ενταχθεί το κιβώτιο ταχυτήτων low rake που η ομάδα αγόραζε από τη Mercedes.
“Δεν υπήρχε υποχρέωση να κρατήσουμε κάτι ίδιο για το 2020, όταν στο παρελθόν, ανάλογα και την οικονομική κατάσταση στην οποία βρισκόμασταν, υπήρχε πίεση να διατηρήσουμε ίδιο σημαντικό ποσοστό του μονοθεσίου”, δήλωσε ο Green σχετικά με τις αλλαγές στη σχεδιαστική φιλοσοφία.
“Πάντα κρατάγαμε ίδια πολλά πράγματα και φέτος ήταν η πρώτη φορά που ξεκινούσαμε από το μηδέν και μπορούσαμε να βελτιστοποιήσουμε αυτά που αγοράζαμε από τη Mercedes”.
“Και αυτό είναι πολύ λογικό, γιατί να διαμαρτυρηθείς σε αυτό; Γιατί να παλέψουμε ενάντια σε μια φιλοσοφία που έχουν με μια φιλοσοφία που έχουμε υιοθετήσει εμείς, και όχι απλά να εναρμονίσουμε τις δύο φιλοσοφίες και να συνεχίσουμε;”.
“Το οποίο προφανώς και σημαίνει ένα τελείως νέο μονοθέσιο χωρίς ίδια εξαρτήματα από πέρυσι”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!