Η FIA ολοκλήρωσε την έρευνά της σχετικά με το σύστημα μπαταριών της Formula 1 στα μονοθεσία της Ferrari, αποκαθιστώντας έτσι τις οποιεσδήποτε φήμες για κάποια αδικία μετά από υποψίες ότι είχε βρει έναν έξυπνο τρόπο να παραποιήσει τους κανόνες προς όφελός της.
Υπήρχαν εικασίες ότι το σύστημα μπαταριών της Ferrari θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχει μεγαλύτερη ισχύ ανά γύρο από ότι επιτρέπεται. Υπήρχαν ακόμη και αναφορές για επίσημη διαμαρτυρία από τους αντιπάλους.
Μιλώντας για πρώτη φορά πάνω σε αυτό το θέμα, ο αλυτάρχης αγώνων της F1, Charlie Whiting, δήλωσε ότι ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, James Allison, πλησίασε για πρώτη φορά τη FIA στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν.
Η Mercedes επιθυμούσε να λάβει μια εξήγηση σχετικά με την κατάσταση, καθώς δεν ήταν σε θέση να εξηγήσει ορισμένα χαρακτηριστικά επιδόσεων του μονοθεσίου της Ferrari.
Η FIA ξεκίνησε την εν λόγω έρευνα και παρά το γεγονός ότι η Ferrari είχε “δυσκολία” να εξηγήσει πλήρως τα χαρακτηριστικά της μπαταρίας της, το συμπέρασμα του ελεγκτικού τμήματος της FIA δήλωσε ότι δεν συμβαίνει κάτι παράνομο εδώ [στο Μονακό].
Ο Whiting αναφέρθηκε στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters λέγοντας: «Είχαμε κάποιες ανησυχίες στο Μπακού, οι οποίες ήταν δύσκολο να εξηγηθούν και ερευνήσαμε το θέμα μαζί με την Ferrari.
“Οι νόμοι είναι σαφείς” και λένε ότι είναι καθήκον του αγωνιζόμενου να προσκομίζει στοιχεία για την καταλληλότητα ενός μονοθεσίου αγώνων ότι αυτό συμμορφώνεται ανά πάσα στιγμή με τους κανονισμούς της FIA και πραγματικά είχαν δυσκολία να μας ικανοποιήσουν με τα στοιχεία τους.
Ο Whiting πρόσθεσε ότι η έρευνα δεν ήταν εύκολη και ότι κάποιες πτυχές του τι κάνει η Ferrari δεν ήταν εύκολο να καταλάβουμε. “Κάποια δεδομένα στις τηλεμετρίες που δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε καλά. Πήγαμε στη Ferrari και μας έδωσαν εξηγήσεις που δεν ήταν ιδιαίτερα πειστικές”, είπε.
“Θέλουμε πραγματικά να κοιτάξουμε το θέμα εξονυχιστικά διότι και στην Ισπανία [τον προηγούμενο αγώνα], ύστερα από εντολή μας πήραν κάποια μέτρα πάνω σε αυτό το ζήτημα και θέλουμε να βεβαιωθούμε περισσότερο ότι με αυτό που είδαμε θα είμαστε πραγματικά ευχαριστημένοι “.
Η FIA εξέφρασε επίσης κάποια απογοήτευση ότι το θέμα είχε γίνει τόσο μεγάλο ζήτημα ομιλίας τις τελευταίες εβδομάδες κατά τη διάρκεια της έρευνας.
“Το θέμα επιδεινώθηκε από αβάσιμες εικασίες που πέρασαν από το paddock σαν τυφώνας”, πρόσθεσε ο Whiting.
Ο πρόεδρος της FIA Jean Todt δήλωσε: “Εάν μια ομάδα έχει κάποιες αμφιβολίες, θα μπορούσαν να διαμαρτυρηθούν.
“Θα ήταν πολύ πιο υγιές παρά να χειραγωγούνται νέα στον τύπο για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα”.
Η Ferrari αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!