Τόσο στο Bahrain όσο και στην Jeddah, ο Verstappen στάθηκε δίπλα στον Leclerc καθώς πλησίαζαν τις τελευταίες στροφές πριν από την επανεκκίνηση, την ώρα που το αυτοκίνητο ασφαλείας είχε προχωρήσει για να επιστρέψει στα pits. Αυτές οι κινήσεις αποτελούν επανάληψη της παρόμοιας δυναμικής τακτικής που χρησιμοποίησε ο οδηγός της Red Bull ενάντια στον Lewis Hamilton της Mercedes λίγο πριν τον τελευταίο γύρο του Grand Prix του Abu Dhabi το 2021.
Εκεί, ο Verstappen προηγήθηκε για λίγο μπροστά από τον τότε πρωτοπόρο του αγώνα καθώς επιτάχυναν και φρέναραν στις τελευταίες στροφές της πίστας Yas Marina, κάτι που η Mercedes τόνισε στην προσπάθειά της να τροποποιήσει το τέλος αυτού του αμφιλεγόμενου αγώνα.
Στο Bahrain το 2022, η τακτική αυτή του Verstappen απέτυχε καθώς «εγκλωβίστηκε» στην εσωτερική γραμμή για τις δύο τελευταίες στροφές, πράγμα που σήμαινε ότι ο Leclerc μπορούσε να αγωνιστεί καθαρά και ο Carlos Sainz Jr που ακολουθούσε μπορούσε να πλησιάσει τον Ολλανδό πριν το σημείο που θα έφτανε το μονοθέσιο στην ανώτερη τελική ταχύτητα του, πράγμα που σήμαινε ότι θα είχε ξεφύγει από τον κίνδυνο.
Στη Jeddah, ο Verstappen βρέθηκε δίπλα στην εξωτερική γραμμή, με τον πρωτοπόρο του αγώνα Leclerc να δίνει ξανά ρυθμό αγώνα και να ηγείται, μόλις το αυτοκίνητο ασφαλείας είχε ξεκινήσει την επιστροφή του στα pits, εξαναγκάζοντας τον αντίπαλο του να πάρει πολύ ανοιχτά τη στροφή, σε μια επιτυχημένη προσπάθεια να διατηρήσει το πλεονέκτημά του.
Πριν από τις κατατακτήριες για το Grand Prix της Αυστραλίας αυτού του Σαββατοκύριακου, ο διευθυντής αγώνων, Niels Wittich, εξέδωσε ενημερωμένες σημειώσεις γεγονότων που υπογράμμισαν το Άρθρο 55.14 των αθλητικών κανόνων της F1, προκειμένου να ενισχύσει το νόημά του για τους οδηγούς και τις ομάδες και ως εκ τούτου να περιορίσει τέτοιες κινήσεις.
Η ενημέρωση αναφέρει: «Για να αποφευχθεί η πιθανότητα ατυχημάτων πριν επιστρέψει το αυτοκίνητο ασφαλείας στα pits, από το σημείο στο οποίο ανάβουν τα φώτα στο αυτοκίνητο, οι οδηγοί πρέπει να προχωρήσουν με ρυθμό που να μην περιλαμβάνει ασταθή επιτάχυνση ή φρενάρισμα και να μην κάνουν κάποιον ελιγμό που είναι πιθανό να θέσει σε κίνδυνο άλλους οδηγούς ή να εμποδίσει την επανεκκίνηση.”
Πηγές του Autosport ανέφεραν ότι η απαγόρευση αυτή σχετίζεται επίσης με διάφορους ελιγμούς που χρησιμοποιούν οι οδηγοί στις επανεκκινήσεις μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, καθώς και με το τι έκανε ο Verstappen στους τρεις τελευταίους αγώνες της F1. Η τακτική αυτή του συγκεκριμένου οδηγού αποτελεί απλώς ένα ξεκάθαρο παράδειγμα αυτού που η FIA δεν θέλει πλέον να συμβαίνει.
Το διοικητικό όργανο είναι πρόθυμο να δεχθεί οι οδηγοί να διατηρούν σταθερή ταχύτητα όταν τρέχουν με τη σειρά πίσω από τον πρωτοπόρο μόλις αποσυρθεί το αυτοκίνητο ασφαλείας –μέχρι εκείνος να επιστρέψει οριστικά στην αγωνιστική ταχύτητα– για να αποφευχθεί η επανάληψη του τεράστιου ατυχήματος που στιγμάτισε το Grand Prix του 2020 της Τοσκάνης στο Mugello.
Εκεί, οι οδηγοί επιτάχυναν και φρέναραν ακανόνιστα λίγο παρακάτω, πράγμα που δημιουργούσε μεγάλα κενά μεταξύ των μονοθεσίων, ακόμη και όταν ο τότε πρωτοπόρος του αγώνα Valtteri Bottas παρέμενε σε σταθερή ταχύτητα μπροστά. Το τελικό αποτέλεσμα αυτών των κινήσεων ήταν οι οδηγοί να επιταχύνουν στο κενό πίσω από τους αργοκίνητους πρωτοπόρους και στη συνέχεια να φρενάρουν, ξαφνιάζοντας τους αντιπάλους που ακολουθούσαν και προκαλώντας συσσώρευση πολλών αυτοκινήτων στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού.
Έχει προταθεί η νέα οδηγία σχετικά με την επανεκκίνηση να σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα θα πρέπει να επιστρέψουν σε συνθήκες πράσινης σημαίας σε μία γραμμή, αλλά είναι κατανοητό ότι θα τους επιτρέπεται να κινούνται δίπλα-δίπλα και ελαφρώς δίπλα σε άλλα αυτοκίνητα πριν από την επιστροφή του αυτοκινήτου ασφαλείας στα pits, προκειμένου να ζεστάνουν τα ελαστικά τους πριν από την επανέναρξη των αγώνων.
Ακόμη και στην επανεκκίνηση, οι οδηγοί θα έχουν την δυνατότητα να συνεχίσουν να τρέχουν σε μια γραμμή ή στο πλάι ενός αντιπάλου που βρίσκεται μπροστά, αλλά όλα τα μέρη του αυτοκινήτου τους πρέπει να είναι ολοκληρωτικά πίσω ανά πάσα στιγμή μέχρι να συνεχιστεί πλήρως ο αγώνας, όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.
Η τακτική του Verstappen εναντίον της Ferrari δεν είχε περάσει απαρατήρητη στη Scuderia, με τον Sainz να αποκαλύπτει στη Μελβούρνη ότι η ομάδα του κοίταζε τι έκανε ο Verstappen και άλλοι στις επανεκκινήσεις σε μια προσπάθεια να εκμεταλλευτούν ένα πιθανό πλεονέκτημα – όπως σχεδόν συνέβη στο Bahrain.
Όταν ρωτήθηκε για τις κινήσεις επανεκκίνησης του Verstappen από την Autosport, ο Sainz εξήγησε ότι τέτοιες τακτικές ήταν «λίγο διαφορετικές», αν και τόνισε ότι προσωπικά ένιωθε ότι «δεν αποτελούσαν πρόβλημα».
«Σίγουρα αυτή είναι μία προετοιμασία πολύ προσωποποιημένη για τον οδηγό και αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε τι κάνουν και οι άλλοι οδηγοί στις επανεκκινήσεις», πρόσθεσε ο Sainz. «Μελετήσαμε και είδαμε ότι υπάρχει μια ευκαιρία.
«Κοιτάμε τους πάντες – όχι μόνο τον Max, ας πούμε. Προφανώς τον Max και τον Checo, τους κοιτάμε πιο προσεκτικά φέτος γιατί βλέπουμε ότι βρισκόμαστε περισσότερο σε μάχη.»
«Έχουμε όλα τα είδη των στατιστικών και όλων των ειδών τα στοιχεία για να είμαστε όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένοι».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!