Οι οδηγοί της Formula 1 είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια καινούργια ιδέα για την ασφάλεια του cockpit που φέρει το όνομα ‘η ασπίδα’, η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει εναλλακτική του ‘Halo’ για το 2018.
Η FIA αποκάλυψε την συγκεκριμένη συσκευή ασφαλείας κατά την διάρκεια της ενημέρωσης των οδηγών, την Παρασκευή το βράδυ στην Σαγκάη.
Η συσκευή αυτή είναι μια ακόμα προσέγγιση για την ασφάλεια του cockpit, αλλά πρέπει πρώτα να δοκιμαστεί λεπτομερώς. Διαθέτει ένα προστατευτικό κάλυμμα το οποίο επεκτείνεται πολύ πιο μπροστά από το aeroscreen που ανέπτυξε και δοκίμασε πέρσι η Red Bull.
Τα πρώτα σχόλια δείχνουν πως ‘η ασπίδα’ φαίνεται αισθητικά πολύ καλύτερη από το halo ή το aeroscreen, αλλά δεν προσφέρει τα ίδια επίπεδα ασφαλείας.
Η FIA παρουσίασε το συγκεκριμένο concept στους οδηγούς ώστε να δει τις αντιδράσεις τους και να δει αν τελικά το υποστηρίξουν.
“Δεν ξέρω,” είπε ο οδηγός της Haas, Kevin Magnussen.
“Η άποψη μου είναι πως δεν θα με πείραζε να μην είχαμε κάτι αντίστοιχο. Είμαι χαρούμενος με το πως είναι τώρα τα πράγματα. Πιστεύω πως η ορατότητα [ με την ασπίδα] θα είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, ειδικά σε συνθήκες βροχής.”
“Πέρσι στην Βραζιλία δεν μπορούσαμε να δούμε τίποτα χωρίς να έχουμε κάποια τέτοιου είδους προστασία, οπότε με ένα κάλυμμα είμαι σίγουρος πως δεν θα υπάρχει καθόλου ορατότητα σε τέτοιες καταστάσεις.”
“Πιθανόν να είναι εντάξει στο στεγνό, αλλά θα είναι δύσκολο σε άλλες συνθήκες. Ας δούμε τι ακριβώς θα μας δείξουν.”
Ο teammate του στην Haas, Romain Grosjean, υπογράμμισε τις αντίθετες απόψεις που επικρατούν ανάμεσα στους οδηγούς για το θέμα της προστασίας του cockpit.
“Υπάρχουν δύο πολύ διαφορετικές απόψεις – κάποιοι θέλουν το halo όσο πιο γρήγορα γίνεται και κάποιοι άλλοι δεν θέλουν τίποτα,” τόνισε ο Grosjean.
“Εγώ είμαι ενάντια στην ασπίδα, το aeroscreen ή το halo.”
“Η F1 έχει επιστρέψει τώρα εκεί που θα πρέπει να είναι, σε πολύ ωραία και επιθετικά μονοθέσια και δεν θέλω να τοποθετηθεί κάτι το οποίο θα καταστρέψει ότι χτίσαμε.”
Η FIA επιμένει στο 2018 ως καταληκτική ημερομηνία για την εισαγωγή κάποιου είδους προστασίας του cockpit. Αν δεν υπάρξει σύντομα κάποια συμφωνία για το ποια προσέγγιση θα ακολουθηθεί, η διοικούσα αρχή είναι πιθανόν να επιβάλει την επιτακτική υιοθέτηση κάποιας συσκυής στο όνομα της ασφάλειας.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!