Οι αγωνοδίκες της FIA απέρριψαν τις διαμαρτυρίες της Ferrari εναντίον των οδηγών της Red Bull, Sergio Perez και Max Verstappen στο Μονακό, διασφαλίζοντας ότι πήραν την πρώτη και την τρίτη θέση.
Ο Perez σημείωσε την τρίτη του νίκη στη F1 την Κυριακή στο Μονακό μπροστά από τον Carlos Sainz της Ferrari, ενώ ο Verstappen ολοκλήρωσε το βάθρο στην τρίτη θέση μετά τη βροχή και δύο κόκκινες σημαίες που τάραξαν τις διαδικασίες στο Μονακό.
Αλλά η Ferrari υπέβαλε διαμαρτυρία μετά τον αγώνα εναντίον και των δύο μονοθέσιων της Red Bull επειδή φέρεται να πέρασαν την κίτρινη γραμμή στην έξοδο από το pit, με αποτέλεσμα οι αγωνοδίκες να διερευνήσουν.
Μετά από μια ακρόαση μετά τον αγώνα και με τις δύο ομάδες, οι αγωνοδίκες απέρριψαν τη διαμαρτυρία της Ferrari, πράγμα που σημαίνει ότι η νίκη της Red Bull ισχύει και το αποτέλεσμα του αγώνα είναι επίσημο.
Η διαμαρτυρία της Ferrari εναντίον του Verstappen ισχυρίστηκε ότι έβαλε μέρος του μπροστινού αριστερού ελαστικού πάνω από την κίτρινη γραμμή στην έξοδο από το pit, παραβιάζοντας τις σημειώσεις του αγώνα πριν από τον αγώνα και αναφέροντας την παράβαση του Yuki Tsunoda στο Grand Prix της Αυστρίας του 2021 ως προηγούμενο.
Η Red Bull υπερασπίστηκε τον Verstappen λέγοντας ότι το αυτοκίνητό του παρέμενε στη δεξιά πλευρά της γραμμής, όπως απαιτείται από τον Διεθνή Αθλητικό Κώδικα της FIA, πράγμα που σημαίνει ότι δεν παραβίαζε τους κανονισμούς.
Οι αγωνοδίκες συμφώνησαν με την άποψη της Red Bull, σημειώνοντας ότι το άρθρο 5 γ) του Κεφαλαίου IV του Παραρτήματος L του Δ.Α.Κ. «ορίζει ότι στην έξοδο από το pit ένα αυτοκίνητο «δεν πρέπει να περάσει» τη γραμμή».
«Σε αυτή την περίπτωση, το αυτοκίνητο δεν «πέρασε» τη γραμμή – για να γίνει αυτό θα χρειαζόταν να έχει έναν ολόκληρο τροχό στα αριστερά της κίτρινης γραμμής», είπαν οι αγωνοδίκες.
“Συνεπώς ο οδηγός δεν παραβίασε το σχετικό τμήμα του Κώδικα και αυτό προηγείται οποιασδήποτε ερμηνείας των σημειώσεων. Επομένως, η ένσταση απορρίπτεται και τα έξοδα διαμαρτυρίας κατάσχονται.”
Ο διευθυντής αγώνων Eduardo Freitas εξήγησε επίσης ότι οι σημειώσεις πριν από τον αγώνα ήταν ένα “cut and paste” από την έκδοση του 2021, “και ως εκ τούτου δεν είχαν αλλάξει για να αντικατοπτρίζουν τις αλλαγές του Παραρτήματος L του 2022”.
Κατά την ακρόαση για τη διαμαρτυρία του Perez, οι αγωνοδίκες είπαν ότι “η Ferrari παραδέχτηκε ότι το μονοθέσιο #11 δεν είχε κανένα μέρος των μπροστινών ή πίσω ελαστικών του στα αριστερά της κίτρινης γραμμής” και “παραδέχτηκε ότι η διαμαρτυρία ήταν αβάσιμη”, με αποτέλεσμα το ίδια απόρριψη.
Η απόρριψη σημαίνει ότι η νίκη του Perez είναι σταθερή, αφήνοντάς τον μόλις 15 βαθμούς από τον Verstappen στην κορυφή του πρωταθλήματος οδηγών και μόνο έξι λιγότερους από τον Charles Leclerc στη δεύτερη θέση.
Η Ferrari απέτυχε να μετατρέψει το lockout της πρώτης σειράς στα προκριματικά σε νίκη, σημειώνοντας την τέταρτη σερί ήττα της από τη Red Bull.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!