Η Ferrari λέει ότι χρειάζεται απαντήσεις ως προς το γιατί η Red Bull φαίνεται να έχει επικρατήσει κατά κράτος στην μάχη τους στη Formula 1 φέτος, ειδικά όσον αφορά τον αδιάκοπο κι άνευ ανταγωνισμού ρυθμό αγώνα των «Κόκκινων Ταύρων».
Ενώ η ομάδα του Maranello και ο κύριος αντίπαλός της στη F1 ήταν πρακτικά ισάξιοι στο πρώτο μισό της σεζόν, πιο πρόσφατα η Red Bull είναι σε κυρίαρχη φόρμα, με τον Max Verstappen να κερδίζει τους τελευταίους πέντε αγώνες παρόλο που ξεκίνησε από την pole μόνο μία φορά.
Αφού έχασε ξανά από τη Red Bull στο Ιταλικό Grand Prix του περασμένου Σαββατοκύριακου, η Ferrari λέει ότι εξετάζει τα δεδομένα από τους αγώνες για να προσπαθήσει να καταλάβει καλύτερα σε ποιον τομέα έχουν αλλάξει τόσο δραστικά τα πράγματα τους τελευταίους αγώνες.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών της Παρασκευής στη Monza, η Ferrari έδωσε στον Carlos Sainz να δοκιμάσει ένα παλιό πάτωμα για να δει αν οι πρόσφατες αναβαθμίσεις που έφεραν στην F1-75 οδήγησαν σε μια κατεύθυνση που βλάπτει την ισορροπία του αυτοκινήτου.
Και ενώ η ομάδα εξακολουθεί να ελπίζει να παρουσιάσει κάποιες αναβαθμίσεις αργότερα αυτή τη σεζόν, πιθανώς με νέα φτερά και αναθεωρημένο πάτωμα στο Grand Prix της Σιγκαπούρης, το αφεντικό της Mattia Binotto πιστεύει ότι είναι κρίσιμο να βρει άμεσα απαντήσεις στο γιατί η ομάδα του δεν μπορεί να ανταγωνιστεί με τη Red Bull στον τομέα διαχείρισης ελαστικών.
Ο Binotto πιστεύει ότι η τάση άλλαξε για την ομάδα του στο GP της Ουγγαρίας, όταν ο βασικός υποψήφιος για το πρωτάθλημα Charles Leclerc άρχισε να δυσκολεύεται με αυτό που ο Verstappen φαινόταν άνετα να διαχειρίζεται.
«Νομίζω ότι δεν κοιτάμε μόνο τους δύο προηγούμενους αγώνες αλλά τους τρεις τελευταίους γιατί θα συμπεριλάμβανα και την Ουγγαρία», εξήγησε.
«Στους τελευταίους αγώνες, νομίζω ότι η απόδοση της Red Bull ήταν καλύτερη από τη δική μας. Όχι στις κατατακτήριες, γιατί βλέπω ότι στα προκριματικά έχουμε ακόμα καλό ρυθμό – οπότε επιτρέψτε μου να πω ότι καθαρά στον τομέα της απόδοσης, βρισκόμαστε ακριβώς εκεί με την Red Bull.»
«Αλλά σ τον ρυθμό του αγώνα, υποφέρουμε σαφώς από μεγάλη πτώση απόδοσης των ελαστικών. Από αυτή την άποψη, νομίζω ότι η Red Bull έχει καλύτερο αυτοκίνητο, επομένως με κάποιο τρόπο ήταν σε θέση να βελτιώσουν την ισορροπία του μονοθεσίου σε τομείς που εμείς δε μπορέσαμε.»
«Ο λόγος; Νομίζω ότι είναι κάτι που εξετάζουμε, γιατί πρέπει να το αντιμετωπίσουμε. Αν όχι για αυτή τη σεζόν, σίγουρα για την επόμενη.»
Μιλώντας στη Monza το περασμένο Σαββατοκύριακο, ο Binotto δήλωσε ότι η υποβάθμιση των ελαστικών στη Ferrari προκλήθηκε από την ισορροπία του αυτοκινήτου που ήταν πολύ μακριά από την επιθυμητή, κάτι που δημιουργούσε υπερβολική ολίσθηση – και επομένως θερμοκρασία – στα ελαστικά.
«Αν κοιτάξουμε πίσω στους τελευταίους αγώνες, όπου όσον αφορά την υποβάθμιση των ελαστικών δεν ήμασταν οι καλύτεροι, σίγουρα είχαμε προβλήματα με την ισορροπία του αυτοκινήτου», εξήγησε.
«Έχοντας μια ελεύθερη ισορροπία, στις μεσαίας-υψηλής έως χαμηλής ταχύτητας στροφές, προκάλεσε υπερθέρμανση στα ίδια τα ελαστικά, η οποία με κάποιο τρόπο οδηγεί στην πτώση της απόδοσης τους. Έτσι, γνωρίζουμε ότι η ισορροπία του αυτοκινήτου δεν ήταν η σωστή, και γνωρίζουμε ότι ο λόγος είχε να κάνει με το πως εξελίσσουμε το μονοθέσιο αεροδυναμικά.»
Με την διαφορά Leclerc – Verstappen, αλλά και Ferrari – Red Bull να βρίσκεται σε δυσθεώρητα επίπεδα, είναι δεδομένο ότι ο Ιταλικός κατασκευαστής προετοιμάζεται για την σεζόν του 2023. Το να λύσει προβλήματα σαν κι αυτό φέτος, σημαίνει ότι δεν θα τα κουβαλήσει μαζί της την επόμενη χρονιά.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!