Η μάχη της στρατηγικής για τις πρώτες τέσσερις θέσεις στο GP του Μονακό πέρασε μέσα από τον 5ο Russell και ήταν μια νίκη της Ferrari απέναντι στη McLaren.
Η McLaren ήλπιζε πως θα μπορούσε να ασκήσει πίεση στη Ferrari την Κυριακή του GP του Μονακό, κυρίως μέσω της δημιουργίας ενός buffer χρόνου ανάμεσα στους οδηγούς της και τον επόμενο στην κατάταξη, George Russell.
Η διαφορά αυτή, η οποία έπρεπε να είναι τουλάχιστον 19 δευτερόλεπτα ώστε να υπάρξουν ελπίδες, δεν ήρθε ποτέ ωστόσο μέσα στον αγώνα. Έχοντας εκκινήσει με τη σκληρή γόμα, ο Russell έκανε αλλαγή σε μέση κατά τη διάρκεια της διακοπής λόγω του συμβάντος του πρώτου γύρου. Αυτή η αλλαγή στην μαλακότερη γόμα, έφερε το Βρετανό στη δύσκολη θέση να πρέπει να διαχειριστεί και διατηρήσει στη ζωή ένα ελαστικό για 77 γύρους.
Η McLaren ήθελε να δώσει ένα δωρεάν pitstop στον 4ο Lando Norris που κατά την επανεκκίνηση του αγώνα φορούσε τα σκληρά ελαστικά. Ωστόσο, η Ferrari ήταν ενήμερη για τη συγκεκριμένη δυνατότητα που ενδεχομένως να είχαν στο pit wall της papaya ομάδας και έκανε τα πάντα για να τη δυσκολέψει στην προσπάθεια για να βρει το χάσμα αυτό.
Έτσι, η ιταλική ομάδα έδωσε σαφείς οδηγίες στους οδηγούς της: επιβραδύνετε αρκετά ώστε αφενός να μην κινδυνεύσει η θέση σας, αφετέρου ώστε να μην ξεμακρύνει ποτέ το τρενάκι των πρώτων τεσσάρων από τον Russell.
Στην αρχή, τα πράγματα δεν έδειχναν πως εξελίσσονται όπως η Scuderia θα ήθελε: η διαφορά Norris-Russell μεγάλωνε συνεχώς, έστω από λίγο. Στον 54ο γύρο, μάλιστα, άγγιξε τα 20 δευτερόλεπτα, κάτι που έκανε τον Sainz να πάρει δραστικότερα μέτρα: επιβράδυνε το ρυθμό του κατά δύο δευτερόλεπτα στον γύρο, φέρνοντας πιο κοντά Norris και Russell, και κλείνοντας το παράθυρο που είχε ανοιχτεί.
Με τον οδηγό της Mercedes να αναγκάζεται να ανεβάσει τον ρυθμό του, μιας και έβλεπε να πλησιάζει η απειλή του Max Verstappen που με φρέσκα ελαστικά έκλεινε τη διαφορά, η διαφορά για τη McLaren ουδέποτε άγγιξε ξανά επιθυμητά επίπεδα.
Ο επικεφαλής της ομάδας του Woking, Andrea Stella, έδωσε συγχαρητήρια στη Ferrari για την προσπάθεια να διαχειριστεί τη διαφορά κατά το δοκούν για να αποτρέψει ενδεχόμενα επίθεσης στους οδηγούς της προς το τέλος του αγώνα. Ωστόσο, παραδέχτηκε ότι θα υπήρχε ρίσκο, ακόμα και εάν το παράθυρο των 20 δευτερολέπτων παρέμενε ανοιχτό για λίγους ακόμα γύρους.
“Αναφορικά με το να φέρουμε για αλλαγή τον Lando, ναι, σκεφτήκαμε και φυσικά το κάναμε για όλο τον αγώνα. Η Ferrari, όμως, έκανε θεωρώ πολύ καλή δουλειά στο να κρατήσει τον Lando εκτός παραθύρου pitstop για τη μία Mercedes”, σχολίασε ο Ιταλός.
“Το παράθυρο μπορεί να εμφανίστηκε για έναν γύρο αλλά θα ήταν αρκετά ριψοκίνδυνο να το κάνουμε αμέσως. Εάν η αλλαγή ήταν μόλις ένα δευτερόλεπτο πιο αργή απ’ το προσδοκώμενο, τότε θα είχαμε καταλήξει πίσω από τη Mercedes και τότε θα είχαμε χάσει όλο τον αγώνα”.
You never forget your first #MonacoGP 🇲🇨 podium. 🏆😌 pic.twitter.com/Qkx2wDihrN
— McLaren (@McLarenF1) May 28, 2024
“Όπως είδαμε, ακόμα και αν κινείσαι τρία δευτερόλεπτα ταχύτερα, δεν υπάρχει τρόπος να προσπεράσεις. Έτσι, η Ferrari θεωρώ πως έκανε καλή δουλειά στο να μη μας δώσει παράθυρο αλλαγής ελαστικών. Προφανώς, εάν είχε συμβεί, θα είχαμε έναν ενδιαφέρον αγώνα για τον Lando, με πιο φρέσκα ελαστικά”.
“Βάσει του τι είδα σήμερα από προσπεράσεις, θεωρώ πως δεν υπήρχε τρόπος, ακόμα και με φρέσκια μέση γόμα, να περάσουμε τον Carlos. Άρα, εκτιμώ πως δεν θα είχε αλλάξει το αποτέλεσμα”.
Εξηγώντας το σκεπτικό της ομάδας του, ο Fred Vasseur, επικεφαλής της Ferrari, αποκάλυψε πως ήταν δύσκολο το να βρεθεί ισορροπία ανάμεσα στο να μείνει ο Norris εκτός παραθύρου pitstop και στο να διατηρηθεί και ο Sainz κοντά στον Piastri, υπό το ενδεχόμενο ενός αυτοκινήτου ασφαλείας που θα εκμεταλλευόταν θεωρητικά ο Αυστραλός.
Ο Γάλλος εκτίμησε πως δεν ανησυχούσε πολύ από πιθανή επίθεση του Norris με τη μέση γόμα, αλλά από τις συνέπειες που ένα αυτοκίνητο ασφαλείας θα μπορούσε να έχει, επιτρέποντας στη McLaren να βάλει ακόμα και τη μαλακή γόμα στο τέλος.
“Γνωρίζαμε πως, μετά την επανεκκίνηση απ’ την κόκκινη σημαία, θα έπρεπε να κάνουμε 76 γύρους με το ίδιο σετ ελαστικών και έπρεπε να επιβραδύνουμε. Ο Charles πιθανώς κινούταν 3 με 4 δευτερόλεπτα πιο αργά από τον κανονικό του ρυθμό στο σημείο αυτό”.
“Αλλά πάντα μπόρεσε να διαχειριστεί την κατάσταση και ο Carlos έκανε ακριβώς την ίδια δουλειά. Για τον Carlos, τα πράγματα ήταν ακόμα πιο δύσκολα επειδή του ζητήσαμε να μην απομακρυνθεί πολύ από τον Piastri για να καλύψει πιθανό αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά και να μείνει κοντά στον Norris για να μην τον αφήσει να ανοίξει διαφορά από τον Russell”.
Teamwork. The driving force pushing us on 🤜🤛#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/HDwmPavLHh
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 28, 2024
“Τα πράγματα είχαν περισσότερο να κάνουν με έλεγχο του αγώνα παρά με πίεση. Ήταν κάπως εκνευριστικό γι’ αυτούς γιατί αρκετές φορές μας ζήτησαν από το radio να πιέσουν. Δεν ήταν όμως καθόλου προς το συμφέρον μας και είμαι παραπάνω από ικανοποιημένος με τη δουλειά που έκαναν”.
“Στη φάση του αγώνα που η διαφορά με τον Russell άνοιξε στο μέγιστό της, έπρεπε να βάλουν (οι οδηγοί της McLaren) τη μέση γόμα. Περισσότερο φοβόμουν ένα αυτοκίνητο ασφαλείας προς το τέλος, που θα μπορούσαν να βάλουν τη μαλακή”.
“Για έναν γύρο όμως, ο Carlos πίεσε λίγο και πέσαμε από το 17.8 στο 15.1. Αυτό δείχνει πως είχαμε πολύ μεγάλα αποθέματα ρυθμού στην τελευταία φάση του αγώνα επειδή διατηρούσαμε τα ελαστικά μας”.
“Και τότε είπα ‘ΟΚ, θα είμαστε ασφαλείς ακόμα και εάν βάλουν τη μαλακή γόμα και δεν περιμένουν'”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!