Στη Ferrari παραδέχτηκαν πως ίσως έχουν αναπτύξει λάθος το μονοθέσιο τους για το 2019, στον απόηχο μιας ακόμα ήττας τους από τη Mercedes στο Grand Prix της Βαρκελώνης.
Η ομάδα του Maranello ήλπιζε πως οι αναβαθμίσεις στην αεροδυναμική και τον κινητήρα που έφερε για τον αγώνα στην πίστα του Montmelo θα της έδιναν τη δυνατότητα να βελτιώσει την πορεία της και να κερδίσει τη Mercedes. Ωστόσο γι’ αυτούς ήταν άλλο ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο καθώς οι Mercedes ήταν απλησίαστες, ενώ δεν κατάφεραν να πετύχουν ούτε κάποιο βάθρο, με τον Max Verstappen να κερδίζει την 3η θέση για τη Red Bull.
Το αφεντικό της Ferrari Mattia Binotto δήλωσε πως διεξάγεται αυτή τη στιγμή έρευνα ώστε να βρεθούν τα προβλήματα στη βάση τους, ενώ παραδέχεται πως η φιλοσοφία του φετινού μονοθεσίου ίσως να ήταν λάθος. Όταν εγκαινιάστηκαν τα μονοθέσια του 2019 η Ferrari και η Mercedes πήραν τελείως ξεχωριστούς δρόμους όσον αφορά τη διαμόρφωση του εμπρός φτερού τους, με τους Γερμανούς να επιλέγουν μια λύση για τη βελτίωση της κάθετης δύναμης και τη Ferrari να επιλέγουν να διαχειριστούν καλύτερα τον βρώμικο αέρα και να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητά του.
Ωστόσο η Ferrari διαπίστωσε πως ήταν πιο αργή από τη Mercedes σε όλες τις στροφές της πίστας της Βαρκελώνης, κάτι που τους θέτει ενώπιον της έρευνας του να βρουν τι έχει πάει λάθος.
“Χάνουμε πολύ σε κάθε στροφή, όχι μόνο στον τρίτο τομέα, είναι καθεμία γωνία στην οποία είμαστε πιο αργοί. Υπάρχει πάρα πολύ υποστροφή. Είναι μόνο θέμα κάθετης δύναμης; Ή μήπως είναι παραπάνω; Αυτό είναι κάτι που πραγματικά πρέπει να το αναλύσουμε και να το κατανοήσουμε. Οποιοδήποτε συμπέρασμα πάρουμε σήμερα θα είναι ένα λάθος συμπέρασμα. Θα χρειαστούν κάποιες μέρες ώστε να κάνουμε μια πλήρη ανάλυση και να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε: είναι θέμα ισορροπίας του μονοθεσίου, θέμα κάθετης δύναμης ή μήπως θέμα στη φιλοσοφία του; Δεν το ξέρω. Είναι κάτι στο οποίο ακόμα δεν έχουμε απάντηση και δε θα ήθελα να το αναλύσω”, σχολίασε ο Binotto.
Νωρίτερα φέτος, όταν η Mercedes έδειχνε πως αντιμετώπιζε προβλήματα στις δοκιμές είχε δηλώσει πως θα χρειαζόταν μήνες ώστε η ομάδα να αλλάξει φιλοσοφία. Ερωτώμενος ο Binotto αν θα ήταν καταστροφή το να διαπιστώσουν πως το πρόβλημα αφορά μια λανθασμένη φιλοσοφία με το μονοθέσιο, απάντησε: “Δε νομίζω πως είναι αποτυχία από τη στιγμή που σαν ομάδα βελτιώνεσαι. Και όπως λέω συχνά, είμαστε μια νέα ομάδα, είμαστε σε μια φάση εκμάθησης. Πιστεύω πως όσον αφορά τις διαδικασίες και τη μεθοδολογία υπάρχουν πολλά ακόμα να μάθουμε και είμαι πολύ ικανοποιημένος από τη στιγμή που η ομάδα βελτιώνεται. Εάν είναι θέμα με τη φιλοσοφία του μονοθεσίου, τότε εξαρτάται τι είναι αυτό, ωστόσο πιστεύω πως υπάρχουν πράγματα που μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσα στη σεζόν.”
Το αφεντικό της Mercedes Toto Wolff πιστεύει πως εξήγηση για την ανατροπή του ρυθμού από τις δοκιμές μέχρι τώρα, μπορεί να δοθεί από το γεγονός πως υπάρχουν μεγαλύτερα περιθώρια εξέλιξης στη φιλοσοφία της μεγάλης κάθετης δύναμης χωρίς επίσης να διαταράσσεται η ισορροπία του μονοθεσίου.
“Πιστεύω πως είναι μια ενδιαφέρουσα σκέψη, καθώς αν δείτε ποιοι ήταν μπροστά στις χειμερινές δοκιμές, υπάρχει διαφορά με το ποιοι είναι τώρα στην κορυφή, ακόμα και αν δείτε τις μάχες των ομάδων της μέσης του grid. Ήταν δύο διαφορετικές προσεγγίσεις στην αεροδυναμική, και υπάρχουν συγκεκριμένες αλήθειες σε αυτές. Ωστόσο στη Formula 1 δεν υπάρχει ποτέ μια ερώτηση και μια απάντηση ή κάτι που να δικαιολογεί τις καλές ή τις κακές αποδόσεις. Πιστεύω πως έχει να κάνει με την εξέλιξη του μονοθεσίου, με το να κρατάς ψηλά το ρυθμό ανάπτυξής του”, συμπλήρωσε ο Wolff.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!