Ο επικεφαλής του τμήματος αγωνιστικών αυτοκινήτων της Ferrari πιστεύει ότι ο κατασκευαστής έχει την “ευκαιρία” να χρησιμοποιήσει την τεχνογνωσία της ομάδας στην Formula 1 για την εξέλιξη του Le Mans Hypercar, όπου θα είναι έτοιμο να βρεθεί στην πίστα την επόμενη άνοιξη για το ντεμπούτο του στους αγώνες το 2023.
Η Ιταλική μάρκα πρόσφατα ανακοίνωσε την δέσμευση της με το πρόγραμμα LMH που θα προσφέρει την πρώτη εργοστασιακή συμμετοχή του Maranello στο κορυφαίο επίπεδο των αγωνιστικών prototypes εδώ και μισό αιώνα.
Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει προσωπικό από διάφορα τμήματα του ομίλου Ferrari, σύμφωνα με τον Antonello Coletta ο οποίος είναι διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος αυτοκινήτων Competizione GT.
Το προσωπικό που εργάζεται αυτή την στιγμή στα αγωνιστικά προγράμματα GT της Ferrari θα συμμετέχει σε μεγάλο βαθμό, ενώ τα μέλη της ομάδας Grand Prix και του τμήματος των αυτοκινήτων δρόμου είναι επίσης έτοιμα να προσφέρουν τις ικανότητες τους και να δημιουργήσουν ένα σύνδεσμο μεταξύ των τριών προγραμμάτων υβριδικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης.
Η είσοδος του “budget cap” στην Formula 1 για την σεζόν 2021 επέτρεψε στην Ferrari να μεταφέρει ένας μέρος του προσωπικού της από αυτό το πρόγραμμα στην νέα ναυαρχίδα των αγωνιστικών αυτοκινήτων.
Ωστόσο ο Coletta τόνισε ότι η μείωση του προϋπολογισμού της ομάδας F1 σε 145.000.000$ για την φετινή χρονιά δεν επηρεάζει την απόφαση της Ferrari σε επίπεδο διοικητικού συμβουλίου για την έγκριση του προγράμματος LMH.
“Εάν εμείς μοιραστούμε με την F1, είναι καλό για εμάς,” δήλωσε ο Coletta. “Εάν μπορούμε να λάβουμε υπόψιν μερικούς ανθρώπους από το τμήμα της F1, γιατί όχι;
“Αλλά η απόφαση (να ενταχθούμε στο LMH) ήταν ένα στρατηγικό ζήτημα και όχι ως συνέπεια των νέων κανονισμών της F1.
“Φυσικά η εμπειρία του τμήματος F1 είναι συνεχής και θα είναι μία ευκαιρία για εμάς. Η Ferrari είναι μία εταιρία και είναι φυσιολογικό να μοιραζόμαστε όλη την εμπειρία που έχουμε στο εργοστάσιο μας.
“Αυτό είναι κάτι φυσιολογικό για εμάς… αλλά όχι επειδή είμαστε στο LMH. Στο GTE, είναι ακριβώς το ίδιο όπου δεν έχουμε κάτι υβριδικό. Σε κάθε περίπτωση, μοιραζόμαστε όλη την εμπειρία που έχουμε.”
Ο Coletta εξήγησε ότι η σύνθεση της ομάδας LMH της Ferrari “βρίσκεται σε εξέλιξη” και ότι η εταιρία δεν είναι ακόμα έτοιμη αποκαλύψει τα άτομα που θα ηγηθούν την τεχνική πλευρά του προγράμματος.
Αλλά αυτός επισήμανε ότι “ολοένα και περισσότεροι” από τα προγράμματα GT θα εργαστούν στο πρόγραμμα LMH, σε συνδυασμό με το προσωπικό που φέρνει “αρκετή εμπειρία” από τα υπόλοιπα τμήματα.
“Είναι πιθανό να είμαστε κάτω από την ίδια οροφή και η Ferrari είναι μόνο μία,” είπε ο Coletta.
“Με τους νέους κανονισμούς της F1, αυτό σημαίνει ότι θα λάβουμε υπόψιν μερικούς ανθρώπους από το τμήμα της F1. Αλλά σε κάθε περίπτωση, η απόφαση δεν έχει να κάνει με τις συνέπειες των νέων κανονισμών της F1.”
Εννοείται, ότι η απόφαση της Ferrari για την είσοδο της στους αγώνες prototypes δημιουργήθηκε με βάση την “στρατηγική” ότι είναι σε θέση να αγωνιστεί για τις απόλυτες νίκες σε αγώνες όπως οι 24 ώρες του Le Mans με ένα αυτοκίνητο που παρέχει ένα σύνδεσμο αναγνωρισιμότητας με την γκάμα των αυτοκινήτων δρόμου.
Αυτή η επιθυμία βοήθησε στην επιλογή να ακολουθήσει την LMH και την παγκόσμια πλατφόρμα LMDh η οποία, αν και είναι φθηνότερη, θα εμπόδιζε την Ferrari να παράγει ένα αληθινό αυτοκίνητο από την ίδια, αναγκάζοντας την να επιλέξει έναν από τους τέσσερις κατασκευαστές σασί της LMP2.
“Για να έχεις μία συνδεσιμότητα, για εμένα, είναι να έχεις τον κινητήρα ή τα υβριδικά μέρη για παράδειγμα,” είπε ο Coletta.
“Αυτά είναι τα μέρη που πρέπει βάλεις σε ένα αυτοκίνητο δρόμου στο μέλλον, επειδή γιατί όχι; Μπορούμε να αποκτήσουμε την εμπειρία σήμερα και να κατασκευάσουμε τα αυτοκίνητα δρόμου του αύριο.
Όταν ρωτήθηκε για τους παράγοντες που έκαναν την LMH οικονομικά βιώσιμη, ο Coletta ανέφερε ότι το budget cap της F1 ήρθε ως “σύμπτωση” και ότι άλλοι λόγοι υπερείχαν.
“Χρόνια με τα χρόνια, θα ήταν λίγο πολύ το ίδιο με το GTE ή και όχι πιο ακριβό,” είπε αυτός.
“Όταν αποφασίσαμε να προχωρήσουμε, πήραμε τα τωρινά οικονομικά και τα μελλοντικά οικονομικά.
“Η πιο σημαντική διαφορά είναι ότι το κόστος είναι πολύ φθηνότερο από αυτό της LMP1. Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση δεν αφορά τα οικονομικά. Η απόφαση είναι στρατηγικής.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!