Για τις τελευταίες δοκιμές της πριν την έναρξη της σεζόν στο Bahrain, η Mercedes αναμόρφωσε πλήρως τη διάταξη των καθρεπτών της ως μέρος της ανανέωσης του sidepod της W13.
Οι αντίπαλοι αμφισβήτησαν τι είχε κάνει η Mercedes, καθώς πρότειναν ότι ορισμένα στοιχεία των καθρεπτών χρησιμοποιούνταν για αεροδυναμικό όφελος – κάτι που δεν πρέπει να συμβαίνει σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς της F1.
Το θέμα συζητήθηκε σε μια συνεδρίαση της Τεχνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής της F1 αυτή την εβδομάδα και είναι κατανοητό ότι υπήρξε ευρεία συμφωνία ότι η σχεδίαση της Mercedes όντως συμμορφώθηκε με τη διατύπωση των ισχυόντων κανόνων.
Ωστόσο, η Ferrari πιστεύει ότι η FIA θα πρέπει να εξετάσει το θέμα με περισσότερες λεπτομέρειες και ενδεχομένως να εκδώσει μια τεχνική οδηγία για να συμβουλεύσει περαιτέρω τις ομάδες σχετικά με το τι επιτρέπεται και τι δεν επιτρέπεται.
Ο διευθυντής της ομάδας της Ferrari, Mattia Binotto, είπε ότι η κατάσταση είναι παρόμοια με αυτή που συνέβη στην ομάδα του το 2018, όταν ενσωμάτωσε καθρέφτες στο halo της για αεροδυναμικό όφελος, αλλά έπρεπε να αφαιρεθούν μετά από μερικούς αγώνες μετά από παρέμβαση της FIA.
«Κανείς δεν αμφισβητεί τη νομιμότητα των λύσεων της Mercedes», είπε ο Binotto. «Αλλά το 2018, τοποθετήσαμε καθρέφτες συνδεδεμένους με το halo, μια λύση που ήταν νόμιμη όπως αναγραφόταν στους κανονισμούς. Ωστόσο, δύο αγώνες μετά, μια νέα τεχνική οδηγία από τη FIA μας ανάγκασε να τους αφαιρέσουμε γιατί θα είχαν μια μη τυχαία αεροδυναμική επιρροή.
«Αυτή είναι η αρχή που τονίζω. Η FIA έχει την εξουσία να διευκρινίσει και είμαι περίεργος να δω πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση σε αυτήν την περίπτωση. Αντί για εφέσεις, περιμένω διευκρινίσεις».
Ο Binotto λέει ότι το σημείο-κλειδί που πρέπει να κατανοήσουν οι ομάδες είναι πόσο επιθετική μπορούν να κάνουν τη λύση του καθρέφτη για να προσφέρουν αεροδυναμικό όφελος βοηθώντας στην καλύτερη διαχείριση της ροής αέρα.
Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, οποιοδήποτε αεροδυναμικό όφελος από την κατασκευή του μονοθεσίου γύρω από τον καθρέφτη θα πρέπει να είναι μόνο «συμπτωματικό», αφού ο πρωταρχικός τους σκοπός είναι να λειτουργούν ως στήριγμα.
Ο Binotto προσέθεσε: «Η FIA έκανε πάντα σαφές ότι η υποστήριξη για τους καθρέπτες πρέπει να έχει μόνο μια δομική λειτουργία και εάν περιλαμβάνει αεροδυναμική επιρροή, πρέπει αυτή να είναι μόνο «τυχαία».
«Αν αυτή ήταν η αρχή που τονίστηκε από τη FIA στο παρελθόν, πιστεύω ότι πρέπει να ισχύει το ίδιο σήμερα και στο μέλλον. Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει γνώμη σήμερα.
«Σχετικά με την υποστήριξη των καθρεπτών, στο παρελθόν η FIA έχει στείλει τεχνικές οδηγίες που υπογραμμίζουν τη βασική ιδέα.
«Πιστεύω ότι ορισμένες λύσεις που εμφανίζονται σε αυτά τα αυτοκίνητα δεν έχουν τυχαία επιρροή, αλλά έχουν σαφή αεροδυναμικό σκοπό, επομένως πιστεύω ότι είναι αντίθετες με ό,τι έχει υποδείξει η FIA στο παρελθόν».
Ερωτηθείς εάν η Ferrari θα πιέσει άμεσα τη FIA για διευκρίνιση, ο Binotto είπε: «Δεν είναι μια εύκολη συζήτηση. Περιλαμβάνει τις 10 ομάδες, συν τη FIA και τη Formula 1 – άρα 12 διαφορετικές πραγματικότητες.
«Κάθε ομάδα θα προσπαθήσει να φέρει νερό στον δικό της μύλο. Η συζήτηση έχει ήδη ξεκινήσει, αλλά δεν ξέρω ακόμα τι αποφάσεις θα παρθούν».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!