Η Ferrari επιμένει ότι η έλλειψη τελικής ταχύτητας κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών δεν είχε καμία σχέση με τον κινητήρα της στη Formula 1.
Με την ιταλική ομάδα να είναι αναστατωμένη με τις αντίπαλες ομάδες που συνδέουν την πτώση της σε τελική ταχύτητα με μια τεχνική οδηγία που εκδόθηκε από τα FIA για την απαγόρευση πιθανών μεταβολών της ροής καυσίμων κινητήρα, έκανε εντύπωση το γεγονός ότι η χαρακτηριστική απόδοση των αυτοκινήτων της ήταν διαφορετική στο Austin.
Ωστόσο, η Ferrari επιμένει ότι η τεχνική οδηγία δεν άλλαξε “τίποτα” στη μονάδα ισχύος της και δήλωσε ότι αυτό που ήταν καινούργιο ήταν το πώς προσέγγισε τα επίπεδα κάθετης αεροδυνιμής πίεσης.
Όλο το καλοκαίρι η ιταλική ομάδα έχει τρέξει με χαμηλότερες ρυθμίσεις πτέρυγας σε σύγκριση με τους αντιπάλους της για να αυξήσει την ταχύτητά της στις ευθείες.
Ωστόσο, αυτό ήταν σε βάρος των στροφών – όπου οι αντίπαλοι της Mercedes και Red Bull έχουν αποδείξει ότι έχουν το πλεονέκτημα.
Ο επικεφαλής της Ferrari Mattia Binotto αποκάλυψε ότι για το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών, η Ferrari εξέλεξε να δοκιμάσει με μια υψηλότερη αεροδυναμική προσέγγιση για να δει πώς επηρεάζει το συνολικό ρυθμό της έναντι των κυριότερων ανταγωνιστών της.
Ερωτηθείς από το Motorsport.com για να εξηγήσει μέσω GPS φάνηκε ότι η απόδοση της ταχύτητας της Ferrari δεν ήταν τόσο δυνατή όσο ήταν σε πρόσφατους αγώνες, ο Binotto είπε: «Είναι αλήθεια ότι δεν κερδίζαμε στην ευθεία όσο σε προηγούμενους αγώνες, αλλά αντισταθμίσαμε τους ανταγωνιστές μας στις στροφές – τουλάχιστον στα προκριματικά.
“Η ισορροπία μεταξύ της πρόσφυσης και της ισχύς έχει μετακινηθεί αυτό το Σαββατοκύριακο, ως δοκιμή από την πλευρά μας, για να προσπαθήσουμε να ταιριάξουμε με τις επιδόσεις τους στις στροφές. Νομίζω ότι είναι τόσο απλό.
“Είμασταν ακόμα ανταγωνιστικοί στα προκριματικά, αλλά υπήρξε κάτι στον αγώνα για να κατανοήσουμε και πρέπει να καταλάβουμε τι είναι καλύτερο για τους επόμενους αγώνες από την άποψη της χρυσής τομής.”
Μια άλλη πτυχή που πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά την ανάλυση της τελικής ταχύτητας της Ferrari κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου στο Austin ήταν ότι ο Charles Leclerc έτρεχε με κινητήρα Spec 2.
Μετά από μια διαρροή λαδιού που σταμάτησε τον Μονεγάσκο στην τελική περίοδο δοκιμαστικών, και η Ferrari επέλεξε να τον μεταφέρει πίσω σε μία λιγότερο ισχυρή Spec 2 power unit που είχε χρησιμοποιηθεί από το ισπανικό μέχρι το ουγγρικό grand prix.
Ερωτηθείς αν η απόδοση της powerunit ήταν κάτω κατά πολύ, ο Binotto είπε: «Δεν ήταν κάτω κατά πολύ. Ήταν ελαφρώς κάτω από αυτό που περιμέναμε μεταξύ της αναβάθμισης των κινητήρων. Αυτή ήταν μία power unit 2 και όχι η τρίτη που παρουσιάσαμε στη Monza.”
Οι αντίπαλοι της Ferrari αφήσαν να γίνει γνωστό ότι το ευνοϊκό πλεονέκτημα ταχύτητας της ιταλικής ομάδας δεν ήταν τόσο μεγάλο στο Austin όπως και σε προηγούμενους αγώνες.
Μια πηγή πρότεινε ότι ένα πλεονέκτημα 0,7-0,8 δευτερολέπτων έναντι των υπολοίπων σε προηγούμενες πίστες είχε περικοπεί στα 0,5 δευτερόλεπτα το περασμένο Σαββατοκύριακο.
Ο περιορισμός της Ferrari ήταν κάτι που ο παγκόσμιος πρωταθλητής Lewis Hamilton επιβεβαίωσε όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει από το Motorsport.com μετά τον αγώνα, αν είχε εκπλαγεί πόσο οι Ιταλοί αντίπαλοί του είχαν πέσει.
“Από την πλευρά των επιδόσεων, όχι, δεν με εκπλήσσει”, είπε. “Είδατε αυτό το πλεονέκτημα που είχαν μέσα στη χρονιά και ακόμη και πέρυσι είχαν τεράστια ισχύ.
“Αλλά φέτος, από το πουθενά, είχαν τρομερή ισχύ. Πραγματικά διαθέσιμη κατά βούληση, όποτε ήθελαν, φάνηκε να έχουν περισσότερη.
“Αυτό το Σαββατοκύριακο, δεν ξέρω πώς η ταχύτητα τους ήταν με τη δική μας, αλλά σίγουρα δεν είναι πως ήταν. Ήταν επτά δέκατα που χάναμε πριν από τις ευθείες.”
Ωστόσο, ο Binotto στο Austin την Κυριακή το βράδυ, εξέφρασε πόσο απογοητευμένος ήταν ότι οι αντίπαλες ομάδες είχαν προτείνει ότι η τεχνική οδηγία συνδέεται με μια αλλαγή στο προφίλ απόδοσης της ομάδας του.
Ήταν σαφές ότι αυτό που η FIA δημοσίευσε δεν έκανε καμία απολύτως διαφορά στην ομάδα του και ότι η ομάδα είχε ξοδέψει πολύ λίγο χρόνο αξιολογώντας τις λεπτομέρειες της τεχνικής οδηγίας.
“Ειλικρινά θα εξετάσουμε την τεχνική οδηγία”, είπε. “Δεν το έχουμε κάνει αυτό το Σαββατοκύριακο λεπτομερώς, απλά την έχουμε δει.”
“Νομίζω ότι είναι η νούμερο 35 για τη χρονιά. Είναι μια συνηθισμένη διαδικασία όπου οι ομάδες ζητούν διευκρινίσεις από την FIA και η FIA απαντά. Έχει επηρεάσει τα προκριματικά; Δεν ξέρω τίποτα. Δεν μπορώ να σας απαντήσω.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!