Η Ferrari θα δεσμευτεί με την φόρμουλα GTE “για την φετινή και την επόμενη χρονιά” αλλά προβλέπονται αλλαγές μετά από αυτό, σύμφωνα με τον επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της κατηγορίας.
Το παρών πλάνο της Ferrari συνεχίζει να υποστηρίζει την είσοδο της 488 GTE Evos πέραν του 2021 και του 2022 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής και τις σεζόν του European Le Mans Series.
Αυτό είναι κατανοητό ότι θα συμπεριληφθεί στο WEC η εργοστασιακή ομάδα καθώς και τα προγράμματα των πελατών.
Ωστόσο, η κατάσταση πέρα από αυτή την Φόρμουλα δεν έχει εξασφαλιστεί, με το Maranello να στοχεύει στο ντεμπούτο του νέου υβριδικού Le Mans Hypercar για το 2023.
Η δέσμευση των Ferrari και Porsche, οι δύο μεγαλύτερες μάρκες στην GTE, με τα μείζον προγράμματα της LMH και της LMDh για την ίδια χρονιά συνέβαλε στην αβεβαιότητα για το μέλλον της GTE.
Η GTE αυτή την στιγμή είναι έτοιμη να κάνει την εμφάνιση της στο WEC και στο ELMS ενώ την επόμενη χρονιά θα ενταχθεί στο IMSA ως η βασική κατηγορία GTE για την GT Daytona Pro ώστε να αντικαταστήσει την GT Le Mans που μειώνεται σιγά σιγά.
Η παρουσία της GTE-Pro στην IMSA έχει κάνει τους κατασκευαστές της GTE να είναι επιφυλακτικοί με μία σχετικά παρόμοια μετακίνηση τους από την Ευρώπη για τους διοργανωτές της FIA και την ACO.
Όταν ρωτήθηκε για το μέλλον του προγράμματος GTE της Ferrari, ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος Antonello Coletta δήλωσε: “Εμείς, έχουμε δεσμευτεί για δύο χρόνια: το 2021 και το 2022. Αυτή είναι η απόφαση μας. Έχουμε αρκετά αυτοκίνητα στην GTE-Am και, για εμάς, αυτό είναι πολύ σημαντικό.
“Για την Ferrari, οι αγώνες αντοχής είναι μία σημαντική μονάδα επιχειρηματικά και το να έχουμε πολλούς πελάτες που αγωνίζονται με τα αυτοκίνητα μας στα παγκόσμια πρωταθλήματα είναι ένα σημαντικό ζήτημα.
“Φυσικά, για το μέλλον, πιθανών από το 2023 ή το 2024 υπάρχει η πιθανότητα από την FIA και την ACO να αλλάξουν την κατηγορία GT σε GT3. Αλλά αυτή την στιγμή δεν έχουμε κάποια απόφαση, μόνο αρκετές συζητήσεις.
“Φυσικά, για την Ferrari αυτό είναι σημαντικό ώστε να παραμείνει στην κατηγορία GT του WEC. Ελπίζω ότι θα οδηγηθούμε στην σωστή απόφαση. Αυτό είναι ένα σημαντικό θέμα όχι μόνο για εμάς αλλά για όλη την διοργάνωση.”
Ο Coletta φάνηκε να παραδέχεται ότι η Ferrari θα εξετάσει το ενδεχόμενο να αφήσει στην άκρη το εργοστασιακό πρόγραμμα GT μόλις ξεκινήσει η προσπάθεια του prototype της LMH, με την ελπίδα ότι θα υπάρξει μία συνολική κίνηση προς τους αγώνες μόνο για τους πελάτες που θα έχουν την υποστήριξη του εργοστασίου.
Όπως αναφέρθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, η Ferrari στοχεύει να φέρει το αυτοκίνητο LMH στην πίστα για πρώτη φορά την επόμενη άνοιξη πριν από το προγραμματισμένο ντεμπούτο του το 2023.
Αυτό το χρονοδιάγραμμα ταιριάζει άψογα με την τρέχουσα δέσμευση της GTE έως το τέλος του επόμενου έτους.
“Η συμμετοχή μας είναι εντάξει για την φετινή χρονιά και τα επόμενα χρόνια, αλλά για μετά θα δούμε,” δήλωσε ο Coletta.
“Αλλά είναι φυσιολογικό να σκέφτομαι τα GT μόνο για τους ιδιωτικούς πελάτες στο μέλλον. Επειδή η συμμετοχή μας με την επίσημη ομάδα θα είναι στο Hypercar.
“Αλλά πιστεύω ότι το μέλλον των GT, για τους υπόλοιπους συμμετέχοντες, θα είναι σωστό εάν απευθύνεται μόνο σε αυτοκίνητα για τις ιδιωτικές ομάδες.
“Η ιδέα μου είναι ότι θα είναι σημαντικό να έχουμε έναν οδηγό κατηγορίας Bronze ή Silver εκεί, όπως στην GTE-Am σήμερα, επειδή αυτό είναι σημαντικό για τον αριθμό επιτυχίας των αυτοκινήτων στο μέλλον, και για τον επαγγελματισμό των κατασκευαστών.”
Η Ferrari είναι ένας από τους κατασκευαστές που συμμετείχαν στην ίδρυση της GTE από το WEC την σεζόν 2012 και τερμάτισε ως η κορυφαία μάρκα σε 5 από τις 6 διοργανώσεις.
Κέρδισε την κατηγορία GTE-Pro του αγώνα 24 ωρών του Le Mans το 2012, 2014 και το 2019, ενώ το 2017 οι οδηγοί James Calado και Alessandro Pier Guidi κατέκτησαν το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών.
Εκτός από την προσπάθεια δύο εργοστασιακών αυτοκινήτων της AF Corse στην GTE-Pro του WEC, 12 αυτοκίνητα Ferrari 488 GTE Evo με ιδιωτικές ομάδες συμμετέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και στο ELMS φέτος.
Η Ferrari επίσης αγωνίζεται με την εργοστασιακή συμμετοχή στην GT3 και με την ομάδα Iron Lynx στο GT World Challenge Europe και στο Endurance Cup με δύο συμμετοχές.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!