Ο Jean Todt δήλωσε πως η Ferrari ήταν σε μια πολύ χειρότερη κατάσταση όταν ανέλαβε την ομάδα το 1993, σε σχέση με το σήμερα.
Η Ferrari φέτος έχει καταβαραθρωθεί στην κατάταξη ισχύος της Formula 1. Aπό μια ομάδα που διεκδικούσε νίκες και τίτλους, η Scuderia βρέθηκε φέτος να παλεύει με τις ομάδες του midfield, ενώ εσχάτως έχει πέσει και λίγο πιο πίσω, συναγωνιζόμενη με ομάδες μιας σκάλας πιο κάτω, όπως οι Alfa Romeo, Haas και Williams.
Ο επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto, παρά τη δημόσια στήριξη που έχει λάβει από τα εκτελεστικά μέλη της ιταλικής φίρμας, βρίσκεται υπ’ ατμόν από τα MME και τους φίλους της Ferrari, σχετικά με το πώς η ομάδα ξεστράτισε από τον δρόμο των επιτυχιών.
Ωστόσο, ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, ο οποίος ήρθε στη Ferrari το 1993 από τη Peugeot, και αποτέλεσε τον ακρογωνιαίο λίθο των επιτυχιών τόσο στη γαλλική φίρμα στα ράλλυ, όσο και στη Ferrari κατά τη δυναστεία Schumacher, θεωρεί πως η μοίρα της Scuderia ήταν χειρότερη όταν ο ίδιος ανέλαβε τα ηνία πριν από 27 χρόνια.
Τότε, η Ferrari ήταν 10 χρόνια χωρίς τίτλο κατασκευαστών και 14 χωρίς τίτλο οδηγών. Για τον Todt, χρειάστηκαν 6 χρόνια προκειμένου να λήξει αυτή η ανομβρία αλλά έκτοτε ξεκίνησε μια χρυσή εποχή επιτυχιών, με τον Michael Schumacher στο τιμόνι.
“Κατανοώ καλά την κατάσταση”, σχολίασε ο Todt. “Είδα μερικά δημοσιεύματα, ο κόσμος συνεχίζει να λέει πως τα πράγματα είναι ίδια, αλλά είναι μια εντελώς διαφορετική κατάσταση σε σχέση με αυτή που βρήκα όταν ήρθα τον Ιούλιο του 1993”.
“Ειλικρινά, εύχομαι να είχα βρει την κατάσταση που υπάρχει σήμερα. Η ζωή μου θα είχε γίνει πολύ πιο εύκολη”.
“Τώρα, πρόκειται για έναν πολύ ισχυρό οργανισμό, πολύ σταθερό. Ίσως μερικά κομμάτια του παζλ να μην βρίσκονται στο επίπεδο που χρειάζονται. Και κατά κάποιο τρόπο, ειλικρινά, εκεί που η Formula 1 να χρειάζεται να βρίσκονται”.
Ο Todt περιέγραψε επίσης το πώς η επιτυχημένη δεκαεξάχρονη πορεία του με τη Scuderia, στην οποία κέρδισε 8 φορές το πρωτάθλημα κατασκευαστών, συνέβη μόνο και μόνο επειδή η Peugeot απέρριψε την αρχική της πρόθεση να μπει στη Formula 1 ως πλήρως εργοστασιακή ομάδα.
Ο Todt δήλωσε για τα τότε γεγονότα: “Η Peugeot με ρώτησε: ‘τι πιστεύεις πως θα έπρεπε να κάνουμε μετά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα;’ Εάν μπορούμε να μαζέψουμε αρκετά λεφτά, θεωρώ πως η μέγιστη πρόκληση είναι η Formula 1. Αυτοί είπαν ‘εντάξει, μπορείς να δουλέψεις πάνω σε αυτό το πρόγραμμα'”.
Η Peugeot όμως αποφάσισε εν τέλει απλά να προμηθεύει με κινητήρες τη McLaren. Ο Todt πρόσθεσε πάνω σε αυτό: “Δεν ήθελα να εμπλακώ πλέον στα μηχανοκίνητα, αλλά το να συμμετέχεις στη Formula 1 με τη Ferrari είναι κάτι που δεν μπορείς να αρνηθείς”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!