Ο όμιλος Formula 1 έχει δημοσιεύσει απώλεια για δεύτερη συνεχή χρονιά σύμφωνα με την τελευταία οικονομική αναφορά που εκδόθηκε από την μητρική εταιρία Liberty Media.
Αν και τα έσοδα αυξήθηκαν από τα $44 million σε σύνολο $1,827m για την περίοδο του 2018, ο όμιλος υπέστη συνολική απώλεια $68m, σχεδόν διπλάσια από τις απώλειες ύψους $37m που καταγράφηκαν για το 2018.
Μόνο ένα μικρό μέρος από την αύξηση των εσόδων – μόλις $6m – προήλθαν από τα αυτοαποκαλούμενα “πρωτογενή έσοδα της F1”, που αντιστοιχούν σε δικαιώματα προβολής αγώνα, τηλεοπτικά δικαιώματα, διαφημίσεις και αμοιβές χορηγών.
Τα υπόλοιπα $38m προήλθαν από “άλλα έσοδα”, συμπεριλαμβανόμενα “λογιστικά έσοδα, ψηφιακά μέσα και έσοδα που σχετίζονται με την τηλεοπτική παραγωγή, αυξημένα έσοδα από διάφορες δραστηριότητες εμπλοκής θαυμαστών και περισσότερες πωλήσεις εξαρτημάτων για την F2 και GP3 αντίστοιχα”.
Αν και το 2018 πραγματοποιήθηκε ένας περισσότερος αγώνας από το 2017 – 21 αγώνες στο σύνολο – η προσθήκη της Γαλλίας και της Γερμανίας δεν κάλυψε την απώλεια της υψηλής αμοιβής που πληρώνει το Grand Prix της Μαλαισίας, καταργώντας την συμφωνία να φιλοξενήσει έναν αγώνα λόγο του μειωμένου ενδιαφέροντος.
“Τα έσοδα από την προώθηση των αγώνων το 2018 επηρεάστηκαν από την διακύμανση του ημερολογίου, με την εμφάνιση του Grand Prix της Μαλαισίας να μην αντισταθμίζεται πλήρως από την επιστροφή των δύο Ευρωπαϊκών αγώνων στην Γαλλία και στην Γερμανία”, εξηγεί η δήλωση.
Τα τηλεοπτικά έσοδα ήταν “ουσιαστικά ομαλά” και το εισόδημα από τις χορηγίες στην πραγματικότητα μειώθηκε ελαφρώς, συμβάλλοντας στην συνολική ζημιά, όπως έγινε με τα επισφαλή χρέη που συνδέονται με τους δύο εμπορικούς εταίρους.
Το ποσό που διανεμήθηκε στις ομάδες μέσω της δομής του χρηματικού επάθλου μειώθηκε και πάλι, από τα $966m το 2016 στα $919m το 2017 και στα $913m το 2018.
Παρά τις ειδήσεις, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Formula 1 Chase Carey δήλωσε ότι το άθλημα βρισκόταν σε μία ισχυρή θέση με στόχο για την χρονιά 2019 την άνοδο της τηλεθέασης.
“Έχουμε πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στην επιχείριση τα τελευταία δύο χρόνια οι οποίες παρουσιάζουν αποτελέσματα μέσω της αυξημένης εμπλοκής των θαυμαστών σε κάθε αγώνα και σε όλες τις πλατφόρμες ενημέρωσης. Αυτό παρέχει τεράστια δυναμική καθώς μπαίνουμε στο 2019”, είπε αυτός.
“Κατά την διάρκεια της χειμερινής περιόδου, επεκτείναμε το συμβόλαιο αγώνων με το Αζερμπαϊτζάν, ανανεώσαμε το τηλεοπτικό συμβόλαιο με το Sky Deutschland, και υπογράψαμε με επιπλέον χορηγούς, μεταξύ άλλων.
“Η πλατφόρμα της F1 TV έχει προσθέσει αποκλειστικό περιεχόμενο στην πλατφόρμα της, με ζωντανή σύνδεση στις χειμερινές δοκιμές ακολουθώντας από μία καθημερινή ενημερωτική εκπομπή, και μία νέα παραγωγή ντοκιμαντέρ της F1 για τον Michael Schumacher.
“Περαιτέρω σχετικά με το περιεχόμενο, είμαστε ενθουσιασμένοι για την κυκλοφορία της σειράς F1 στο Netflix ‘Formula 1: Drive to Survive’ στις 8 Μαρτίου.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!