Η Formula 1 θα είχε χάσει κατασκευαστές και ομάδες ως αποτέλεσμα του COVID-19 εάν δεν είχαν μπει τα πλαφόν στα budget για το 2021, θεωρεί ο Ross Brawn.
Πριν από την εμφάνιση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας και των μειωμένων εσόδων της Formula 1 για το 2020, όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη του αθλήματος είχαν συζητήσεις σχετικά με το πώς θα έκαναν τους αγώνες πιο βιώσιμους μέσα στους επόμενους μήνες.
Αυτές οι συζητήσεις είχαν ως αποτέλεσμα μια συμφωνία για τη μείωση του αρχικά συμφωνημένου budget των 175 εκατ. $ ανά σεζόν στα 145, πλαφόν που θα ισχύσει από το 2021.
Μιλώντας στο τελευταίο μέρος της σειράς συνεντεύξεων #thinkingforward σχετικά με την ηγεσία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε αυτούς τους χωρίς προηγούμενο καιρούς, ο διαχειριστικός διευθυντής της Formula 1, Ross Brawn, δήλωσε πως αυτή η αλλαγή ήταν αναγκαία στο να διατηρηθεί η παρουσία όλων των κατασκευαστών στο άθλημα.
“Αυτή η κρίση μας έδωσε την ευκαιρία που γνωρίζαμε πως πάντα ήθελε το πλαφόν στα budget’, είπε ο Brawn.
“Μόλις θέσεις πλαφόν, μπορείς πάντα να το τροποποιείς. Πριν καν συμβεί αυτό, είπαμε πως εάν είχαμε ποτέ κρίση στο μέλλον, μπορούμε να προσαρμόσουμε το πλαφόν ώστε να προσαρμοστεί στην κατάσταση και όλοι δέχτηκαν πως το επίπεδο αυτό αλλάζει”.
“Θεωρώ πως χωρίς τη δυνατότητα οι ομάδες να επιστρέψουν στους μετόχους τους και τους κατασκευαστές και να πουν ‘Κοιτάξτε, η Formula 1 είναι βιώσιμη, και θα μας κοστίζει λιγότερο στο μέλλον’, δεν πιστεύω πως θα είχαμε διατηρήσει τον ίδιο αριθμό κατασκευαστών ή μεγάλων ομάδων που έχουμε τώρα”.
“Όταν ένας κατασκευαστής κάνει τις οικονομικές προσαρμογές που πρέπει να κάνει, εάν η Formula 1 ακόμα βρίσκεται εκεί έξω και ξοδεύει αλόγιστα, τότε πρόκειται για μια δύσκολη κατάσταση”.
“Θεωρώ πως, χτύπα ξύλο, έχουμε κρατήσει στο παιχνίδι όλους τους βασικούς παίχτες, και αυτό συνέβη επειδή ήμασταν σε θέση να πούμε πως είμαστε βιώσιμοι από οικονομικής άποψης”.
Η Renault έχει ήδη επιβεβαιώσει πως θα συνεχίσει το πρόγραμμά της στη Formula 1 και μετά το 2020, παρά τα ευρεία μέτρα περικοπής κόστους σε όλο τον όμιλο.
Πέρα από την εισαγωγή του πλαφόν για τον επόμενο χρόνο, τα μονοθέσια του 2020 θα διατηρηθούν ίδια και για τη σεζόν του ’21, ως άλλη μια κίνηση μείωσης των εξόδων για τις ομάδες.
Αυτά τα μονοθέσια θα ακολουθήσει η εισαγωγή των νέων μονοθεσίων το 2022, η οποία ελπίζεται να κάνουν τη Formula 1 πιο ανταγωνιστική και πιο συναρπαστική για τους οπαδούς.
“(Τα νέα μονοθέσια) εστιάζουν πιο πολύ στους τομείς που θεωρούμε πως ενδιαφέρουν τους φιλάθλους, αντί να ξοδέψουμε πολλά χρήματα σε πράγματα που οι φίλαθλοι γνωρίζουν ελάχιστα”, δήλωσε ο Brawn.
“Θεωρώ πως θα είναι πολύ πιο όμορφα μονοθέσια. Σίγουρα θα είναι πιο ικανά να ανταγωνίζονται μεταξύ τους πιο αποτελεσματικά”.
“Υπάρχουν πολλά πράγματα που κάνουμε, και έχουμε την πρωτοβουλία μας περί βιωσιμότητας, η οποία ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια και είναι πολύ σημαντική και για τις εμπλεκόμενες εταιρείες επίσης”.
“Θέλουν να δουν καλές βιώσιμες στρατηγικές στη Formula 1. Και εμείς θέλουμε να τα κάνουμε όλα αυτά χωρίς να χαλάσουμε τον πυρήνα του αθλήματος, που ελκύει τον κόσμο και τον συναρπάζει”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!