Αρκετές λεπτομέρειες από τους κανονισμούς της Formula 1 για το 2021 δεν έχουν αποφασιστεί ακόμα, καθ’ οδόν προς την καταληκτική ημερομηνία της 31ης Οκτωβρίου. Την Τετάρτη, γίνεται σημαντικό meeting στο Παρίσι, το οποίο δίνει την τελευταία ευκαιρία στους μετόχους να συζητήσουμε το θέμα πρόσωπο με πρόσωπο.
Το συγκεκριμένο meeting είναι το 4ο μιας σειράς συναντήσεων τους τελευταίους μήνες, αποκλειστικά για τη διαμόρφωση των κανονισμών του 2021. Στις συναντήσεις αυτές, εκτός των FIA, Liberty Media και των ομάδων της F1, προσκλήθηκε και η GPDA (Grand Prix Drivers’ Association).
Δύο προκαταρκτικά meeting έγιναν στη Suzuka το περασμένο Σαββατοκύριακο, για να προετοιμαστεί το έδαφος για το Παρίσι. Στο πρώτο, οι ομάδες συζήτησαν λεπτομέρειες των αθλητικών κανονισμών, όπως το νέο αναθεωρημένο όριο στην ώρα που ξοδεύουν οι μηχανικοί στο μονοθέσιο την Παρασκευή και το Σάββατο. Το δεύτερο, αφορούσε κυρίως τους υπευθύνους στρατηγικής, στους οποίους και παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα προσομοιώσεων με τον αντίκτυπο πιθανών αλλαγών, όπως αγώνων κατατακτηρίων το Σάββατο.
Οι μεγάλες ομάδες γενικά αποδοκίμασαν κάποιες από τις νέες πρωτοβουλίες, ειδικά αυτές που αφορούν ίδια εξαρτήματα για όλους.
“Κάποιοι από τους κανονισμούς ήρθαν μόλις σήμερα το πρωί με mail”, σχολίασε ο CEO της McLaren F1, Zak Brown. “Θα έχουμε ισορροπήσει πλήρως την όψη του μέλλοντος της F1 την επόμενη εβδομάδα. Μετά, μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα πρέπει αυτό να τελειοποιηθεί”.
“Νομίζω ότι η F1 όντως χρειάζεται κάποιες ριζικές αλλαγές. Το ποσό των χρημάτων που ξοδεύουμε δεν είναι απαραίτητα σχετικό με το θέαμα που θέλουμε να δώσουμε στους οπαδούς, το οποίο θα πρέπει να επιδιώκει και το άθλημα πρώτα απ’ όλα”.
“Εάν έχεις πολλούς φιλάθλους σε όλο τον κόσμο θα έχεις και πολλούς χορηγούς, πολλούς που θα σε διαφημίζουν και θα πωλούν εισιτήρια, πολλούς κατασκευαστές που θα πουλάνε αυτοκίνητα κτλ. Πιστεύω ότι η F1 ξοδεύει πάρα πολλά και ξεκάθαρα χρειαζόμαστε πιο ανταγωνιστικούς αγώνες και μεγαλύτερη αβεβαιότητα σε αυτούς”.
“Πιστεύω πως η F1 κατευθύνεται στο σωστό μονοπάτι. Χρειάζεται όντως δραστικές αλλαγές και είμαι σίγουρος πως αυτές θα γίνουν το 2021”.
Πάνω στο θέμα δηλώσεις έκανε και ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto. Ο Ιταλός συμφώνησε πως η συνάντηση στο Παρίσι θα είναι “πολύ σημαντική, επειδή είναι η τελευταία, συνολικά, πριν το τέλος του μήνα, όπου θα υπάρχει και νέα ψηφοφορία”.
“Πιστεύω πως υπάρχουν ακόμα αρκετά ανοιχτά μέτωπα και οι συζητήσεις καλά κρατούν. Έτσι, το ποιο θα είναι το αποτέλεσμα αυτών των συζητήσεων, είναι πολύ δύσκολο να το πω αυτή τη στιγμή”, σχολίασε Ο Binotto. “Υπάρχουν διάφορα συμφέροντα μεταξύ των ομάδων, μεταξύ των ομάδων και της F1 και μεταξύ των ομάδων και της FIA”.
“Σίγουρα όμως, σαν Ferrari, σκοπεύουμε να παίξουμε τον ρόλο μας, λόγω των όσων αντιπροσωπεύει η Ferrari στη F1. Έχουμε φωνή, μια σημαντική φωνή στις συζητήσεις, όμως δεν υπάρχει αμφιβολία πως υπάρχουν πολλά σημεία που χρήζουν συζήτησης ακόμα”.
Ο Binotto εξήγησε πως η Ferrari δεν θα ήθελε να χρησιμοποιήσει το δύναμη του veto που έχει για τις συζητήσεις του 2021. “Αυτό θα ήταν πολύ κρίμα. Δεν πιστεύω πως θα έπρεπε καν να υπάρχει αυτό το σενάριο. Πιστεύω πως έχουμε μια ωραία και ανοιχτή συζήτηση με τους μετόχους αυτή τη στιγμή και είμαι επίσης κατά κάποιο τρόπο γεμάτος ελπίδα πως θα μπορέσουμε να βρούμε τον σωστό συμβιβασμό εν τέλει”.
Και ο επικεφαλής της Force India όμως, Otmar Szafnauer, επιβεβαίωσε πως πρέπει ακόμα πολλά να συμφωνηθούν στο επερχόμενο meeting.
“Υπάρχουν ακόμα πολλά θέματα στον αέρα”, σχολίασε όταν ρωτήθηκε επί του θέματος. “Πιστεύω πως ξέρουμε πολλά περισσότερα μετά τη 16η του μήνα, όταν και θα συναντηθούμε στο Παρίσι. Πιστεύω ότι υπάρχουν ακόμα κάποια σοβαρά ζητήματα προς συζήτηση”.
“Νομίζω πως όλοι θα πρέπει να καταθέσουν την άποψή τους και να βγει ένα αποτέλεσμα το οποίο χαροποιεί τον κόσμο, εάν είναι εφικτό”.
“Μετά την 31η Οκτωβρίου μπορείς ακόμα να κάνεις αλλαγές πιστεύω, όμως ο στόχος είναι να έχεις ξεκαθαρίσει εν πολλοίς το πως θα είναι γενικά τα πράγματα. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού πρέπει να ψηφίσει πάνω σε κάτι την 31η Οκτωβρίου”.
Ο Szafnauer παραδέχτηκε πως μερικές από τις πρωταρχικές ιδέες που προτάθηκαν από τη FIA και τη F1 δεν έχουν αποδώσει καρπούς.
“Τα πράγματα έχουν γίνει λίγο ασαφή. Πλαφόν στα κόστη, καλύτερη κατανομή εσόδων, συμβαίνουν πράγματα, όχι όμως στο ίδιο επίπεδο που μερικές από τις μικρές ομάδες θα ήθελαν. Θεωρώ πως πρόκειται για κάποιο συμβιβασμό όπως θα δείτε. Οι μεγάλες ομάδες πιθανώς δε θα ήθελαν να δοθεί τίποτα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!