Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, προειδοποιεί τη Formula 1 να εστιάσει στο κόστος, όταν κληθεί να αποφασίσει για τους κανονισμούς των νέων μονάδων ισχύος από το 2026.
Ο Wolff δήλωσε πως το άθλημα έκανε λάθος όταν σχεδίαζε τους κανονισμούς για τους V6 υβριδικούς κινητήρες που χρησιμοποιούνται σήμερα, καθώς αυτοί αποδείχτηκαν ιδιαίτερα περίπλοκοι και πολύ ακριβοί.
Αυτοί οι κανονισμοί θα βρίσκονται σε ισχύ για 5 σεζόν ακόμα, με τις συζητήσεις για την αντικατάστασή τους να έχουν ξεκινήσει ήδη.
Η F1, η FIA και οι ομάδες θέλουν να βρουν μια σωστή ισορροπία υβριδικής τεχνολογίας και κινητήρων εσωτερικής καύσης, με τα βιοκαύσιμα να παίζουν σημαντικό ρόλο.
Υπάρχει επίσης προσήλωση και στο ζήτημα του κόστους, ως μέρος της συνολικής προσπάθειας να ελκύσει το άθλημα νέους κατασκευαστές.
“Η συζήτηση ήταν πολύ καλή”, σχολίασε ο Wolff. “Ένα από τα θετικά. Είναι ενδιαφέρον του πού οδεύει η αυτοκινητοβιομηχανία, επειδή όλα εξελίσσονται προς την κατεύθυνση της ηλεκτροκίνησης, αλλά γίνεται και μια έρευνα σχετικά με τις μηχανές εσωτερικής καύσης και τον συνδυασμό τους με τον ηλεκτρισμό”.
“Πιστεύω πως θα πρέπει να κοιτάξουμε και τα κόστη. Το να εξελίξουμε μια εντελώς νέα μονάδα ισχύος δεν είναι μια κατεύθυνση προς την οποία θα έπρεπε να πάμε”.
“Γνωρίζουμε πως κάναμε λάθος το 2011 και το 2012 όταν φτιάξαμε έναν πολύ εξελιγμένο και επίσης πολύ αποτελεσματικό κινητήρα, όμως έγινε υπερβολικά περίπλοκος.
“Όπως έχουν τα πράγματα, πιστεύω πως πρέπει να έχουμε έναν συνδυασμό του τί έχουμε σήμερα, μια μηχανή εσωτερικής καύσης και να προσθέσουμε την υβριδική ενέργεια και ισχύ ώστε να έχουμε μια καλή σχέση ανάμεσα στην ώθηση από βιοκαύσιμα και τις συμβατικές ΜΕΚ”.
Ο Wolff τόνισε πως το κόστος του προγράμματος κινητήρων και η χρήση βιώσιμων καυσίμων είναι τα σημαντικά στοιχεία για τη Mercedes.
“Δεν πιστεύω πως έχει να κάνει με την απλοποίηση, έχει απλά να κάνει με το να μην αυξήσουμε τα κόστη”, σχολίασε ο Αυστριακός. “Και πέρα από την αύξηση του ηλεκτρικού στοιχείου, με πιθανώς μεγαλύτερες ή πιο ισχυρές μπαταρίες, τα βιοκαύσιμα είναι σίγουρα το μέλλον”.
Σε ομιλία του προς επενδυτές της Liberty Media την περασμένη εβδομάδα, ο Chase Carey, επικεφαλής της F1, τόνισε τη σημασία των κανονισμών του 2026 για τον ευρύτερο στόχο του οργανισμού στο να πετύχει μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα μέχρι το 2030.
“Στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας, τόσο για τη βιωσιμότητα όσο και για το άθλημά μας, είναι το να φτιάξουμε έναν οδικό χάρτη για τις μηχανές εσωτερικής καύσης που να αντιμετωπίζει τους περιβαλλοντικούς στόχους των συνεργατών μας στην αυτοκινητοβιομηχανία και της κοινωνίας”, δήλωσε ο Carey.
“H F1 έχει εδώ και χρόνια λειτουργήσει ως η πλατφόρμα που εισάγει καινοτομίες της επόμενης γενιάς στον κόσμο της αυτοκίνησης. Πιστεύουμε πως έχουμε την ευκαιρία να το κάνουμε αυτό με έναν κινητήρα νέας γενιάς που θα συνδυάζει την υβριδική τεχνολογία με προηγμένα καύσιμα”.
“Είναι όλο και πιο ξεκάθαρο πως μέρος της λύσης είναι ο ηλεκτρισμός, αλλά ένας κινητήρας με μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα είναι το ίδιο σημαντικός, αν όχι περισσότερο, για τους περιβαλλοντικούς στόχους του πλανήτη”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!