Η απόφαση για το αν θα προχωρήσει η Aston Martin σε κατασκευή ενός εξολοκλήρου δικού της κινητήρα Formula 1 για τους κανονισμούς του 2021 θα ληφθεί εντός των επόμενων εννέα μηνών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Andy Palmer, δεν κρατάει μυστικό τον ενθουσιασμό του για τους μελλοντικούς κανόνες του 2021, οι οποίοι αναθέτουν την κατασκευή μίας απλοποιημένης έκδοσης του τρέχοντος υβριδικού V6.
Ο πρώην επικεφαλής κινητήρων της Ferrari F1 Luca Marmorini προσλήφθηκε πέρυσι ως σύμβουλος και εργάστηκε σε μια μελέτη σκοπιμότητας για την Aston Martin.
Η Aston Martin είναι ο επίσημος υποστηρικτής της Red Bull Racing και οι εταιρείες είναι συνεργάτες στο project του υπεραυτοκινήτου Valkyrie.
Αλλά ο Palmer παραδέχεται ότι η Aston Martin θα πρέπει να αποδείξει πρώτα στον εαυτό της ότι μπορεί να κάνει έναν ανταγωνιστικό κινητήρα F1 πριν έρθει σε συζήτηση με μία οποιαδήποτε συμφωνία με την Red Bull και θεωρεί ότι αυτό θα αποσαφηνιστεί στις αρχές του 2019. “Εξετάζουμε το 2021, το οποίο είναι αυτό που μας ενθαρρύνει”, είπε ο Palmer στο Autosport.
“Αν όμως δεν μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις τότε τουλάχιστον θα είμαστε εντάξει με την Red Bull διότι αυτό πιθανώς θα σημαίνει ότι δεν καταφέραμε να περάσουμε το τεστ ‘ανταγωνιστικότητας’ και σαν υποστηρικτές πρέπει να είμαστε ανταγωνιστικοί σαν ομάδα.
“Υπάρχουν περίπου εννέα μήνες εργασίας μπροστά μας για να πείσουμε τον εαυτό μας με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.
“Έχουμε εργαλεία προσομοίωσης και την δυνατότητα κατασκευής κινητήρων και αυτό μας δίνει μια αρκετά ακριβή συσχέτιση μεταξύ των πραγματικών δοκιμών και των δοκιμών προσομοίωσης.”
Ο Palmer δήλωσε ότι το έργο της F1 είχε «επιταχυνθεί» μέσα στην Aston, αλλά δεν θα μπορούσε να γίνει μια σταθερή δέσμευση χωρίς περισσότερη σαφήνεια σχετικά με τους νέους κανόνες.
“Δεν έρχεται τίποτα σταθερό που να μην αποκλίνει από την πιθανότητα κάτι άλλου, τίποτα δεν έχει τεθεί σε ισχύ που να λέει ότι δεν μπορούμε να το κάνουμε πια, συνεπώς συνεχίζουμε να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερη προμελέτη στο πλαίσιο αυτών των κανονισμών που ήδη υπάρχουν και καταλαβαίνουμε, οι οποίοι είναι δεν είναι και πλήρως λεπτομερείς”, εξήγησε.
“Μπορούμε τουλάχιστον να μεγεθύνουμε την ευκαιρία τώρα.
“Το κομμάτι που δεν γνωρίζουμε για τους κανονισμούς είναι το ανώτατο όριο κόστους και αυτό αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της απόφασής μας να έρθουμε στο άθλημα ή όχι.
“Δεν έχουμε χρήματα για να σκορπίζουμε. Πρέπει να έχουμε καλύτερη απόδοση, ας πούμε ή μία απλή χορηγία και αυτό είναι βασικό μέρος της απόφασης.”
Ενώ η Aston αναμένεται να συνεργαστεί με έναν ειδικό όπως την Ilmor ή την Cosworth για τη δημιουργία του κινητήρα, ο Palmer είναι πρόθυμος να έχει άμεση συνεισφορά στην εταιρεία του για την ανάπτυξή του. Αυτό δείχνει μία αυθεντικότητα, έτσι δεν είναι;” ερωτήθηκε ο ίδιος.
“Έχουμε όμοιους του Luca ως συμβούλους για να συνεργαστούμε μαζί τους και να μας βοηθήσουν μέσω των γνώσεων τους από τα εσωτερικά των ομάδων.
“Έχει κάνει την ίδια δουλεία πριν, έχει πολλή αξιοπιστία, πολλή κατανόηση και μπορεί να μας καθοδηγήσει.
“Δεν είναι εύκολο, δεν είμαστε αφελείς. Είναι μόνο μια σημαντική άποψη του κινητήρα που θα μας βοηθήσει.
“Αλλά είμαστε ένας κατασκευαστής κινητήρων και είμαστε και σχεδιαστές κινητήρων. Ο V12 μας είναι ένα παράδειγμα, ο κινητήρας του Valkyrie είναι άλλο ένα παράδειγμα αυτού, οπότε δεν ξεκινάμε από το μηδέν.
“Αποδέχομαι πλήρως ότι η Honda αποδεικνύει πόσο δύσκολο είναι, αλλά ταυτόχρονα έχετε αρχίσει να βλέπετε τη Honda να βελτιώνεται.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!