Η Aston Martin θα αποσύρει την εργοστασιακή ομάδα της GTE από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA καθώς ο κατασκευαστής επιδιώκει να “αλλάξει την στρατηγική προσέγγιση” των αγωνιστικών προγραμμάτων του αυτοκινήτου Vantage.
Ο τρέχων πρωταθλητής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος GTE ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι δεν θα συμμετέχει πλέον ως κατασκευαστής του WEC μετά από 8 σεζόν συμμετοχής στο πρωτάθλημα.
Όπως είχε αναφερθεί τον προηγούμενο μήνα, η Aston Martin πραγματοποιεί αλλαγές στην δομή των αγώνων GT εν μέσω περικοπών του προϋπολογισμού και της αυξημένης παρουσίας στην Formula 1 την επόμενη χρονιά.
Με το εργοστασιακό πρόγραμμα των αγώνων GT να απομακρύνεται, η εταιρία θα επικεντρωθεί στην υποστήριξη των πελατών της που χρησιμοποιούν τα μοντέλα της Aston Martin Vantage GTE, GT3 και GT4, ενώ οι ιδιωτικές ομάδες του WEC θα μείνουν ως έχουν.
Η αυξημένη ζήτηση των πελατών είχε ως αποτέλεσμα μία “μακροπρόθεσμη συμφωνία” με την Prodrive, η οποία συνεχίζει να είναι ο επίσημος κατασκευαστής και αντιπρόσωπος των αγωνιστικών αυτοκινήτων Vantage.
Τα νέα της Aston Martin με την απόφαση να τραβήξει την πρίζα των δραστηριοτήτων της εργοστασιακής ομάδας έρχεται λίγο μετά το πέρας της πιο επιτυχημένης καμπάνιας του WEC μέχρι σήμερα.
Οι Nicki Thiim και Marco Sorensen κέρδισαν τον παγκόσμιο τίτλο των οδηγών στην GTE με το No. 95 της Aston Martin Vantage GTE ενώ οι teammates τους Alex Lynn, Maxime Martin και Harry Tincknell πήραν την νίκη στην κατηγορία GTE-Pro των 24 ωρών του Le Mans.
Αυτές οι επιτυχίες συνέβαλαν στο να κερδίσει η Aston Martin το παγκόσμιο πρωτάθλημα των κατασκευαστών για πρώτη φορά.
Επιπλέον, το πλήρωμα της ιδιωτικής ομάδας TF Sport κέρδισε στην κατηγορία GTE-Am στο Le Mans προτού τερματίσει 2η στην κατάταξη της σεζόν.
“Η Vantage απέδειξε ότι έχει καταγωγή παγκόσμιου πρωταθλητή το 2020, και στην “αλλαγή παραλλαγής” στην GTE ήταν νικητής των αγώνων 24 ωρών,” σχολίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aston Martin Lagonda Tobias Moers.
“Τώρα με την Vantage GT3 θέλουμε να δώσουμε στους συνεργάτες μας και στους πελάτες μία καλύτερη ευκαιρία να παλέψουν για την νίκη απέναντι στους πιο σκληρούς αντιπάλους μας στις πιο δύσκολες προκλήσεις των αγώνων αντοχής που προσφέρουν οι αγώνες GT.
Από την επόμενη χρονιά η Aston Martin θα “στοχεύει στο blue riband με τις ιδιωτικές ομάδες.”
Ο γενικός διευθυντής της Prodrive John Gaw τόνισε πρόσφατα ότι η Aston επικεντρώνεται στην υποστήριξη των πελατών της μαζί με τις ελπίδες ότι θα δουν αυτές τις ανεξάρτητες ομάδες να εκπροσωπούν την μάρκα στις μεγάλες σειρές του 2021 όπως το Intercontinental GT Challenge και στην κατηγορία GT Daytona του πρωταθλήματος IMSA WeatherTech SportsCar.
Οι πελάτες των Vantage GT3 και GT4 αγωνίζονται ήδη σε ένα ευρύ φάσμα αγώνων συμπεριλαμβανομένων των GT, IMSA, GT World Challenge Europe και του British GT.
“Φέτος υπήρξε μία πρωτοφανής επιτυχία για την Vantage στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό,” δήλωσε ο πρόεδρος της Aston Martin Racing David King.
“Σε όλα τα επίπεδα, από την GTE, έως την GT3 και την είσοδο στην GT4, έχουμε βιώσει σημαντικές επιτυχίες στο πρωτάθλημα, κερδίζοντας 26 τίτλους σε όλο το φάσμα των παγκόσμιων, διεθνών και εγχώριων σειρών.
“Αλλά υπάρχουν περισσότερα που πρέπει να πετύχουμε, και θα έρθουν περισσότερα για την Vantage, για αυτό καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τώρα είναι η ώρα να μεταφέρουμε το βάρος της εργοστασιακής υποστήριξης στους συνεργάτες μας καθώς επιδιώκουμε την επιτυχία στις πιο σημαντικές εκδηλώσεις των αγώνων GT.”
Tonight the @fia celebrated the 2020 motor racing season with its official prize giving ceremony. Because of Covid-19 it was virtual. But as the @FIAWEC GT Manufacturers’ and Drivers’ champions, we dressed up anyway!#AstonMartin #WEC #FIAPrizeGiving2020 pic.twitter.com/xHraYaYCab
— Aston Martin Racing (@AMR_Official) December 18, 2020
Η Aston Martin εκπροσωπείται στο WEC από την εναρκτήρια σεζόν 2012, ενώ η Aston Martin Racing ιδρύθηκε επτά χρόνια πριν.
Στο WEC, οι συμμετέχοντες της AMR πήραν 44 νίκες στις κατηγορίες τους – συμπεριλαμβανομένων των δύο νικών στην GTE-Pro στο Le Mans το 2017 και την φετινή χρονιά – καθώς και 9 τίτλους συμπεριλαμβανομένου το στέμμα των οδηγών στην GTE-Am και τα δύο πρωταθλήματα των οδηγών Thiim και Sorensen το 2016 και το 2019-20.
Ο πρώτος από τους τίτλους ήρθε από το Δανέζικο πλήρωμα με την εργοστασιακή V8 Vantage GTE, ενώ ο 2ος ήρθε με το τρέχον Vantage που παρουσιάστηκε την σεζόν 2018-19.
Η αποχώρηση της εργοστασιακής ομάδας Aston Martin από το WEC και το Le Mans σηματοδοτεί ένα μεγάλο χτύπημα για το grid της GTE-Pro, όπου συμμετείχαν 5 κατασκευαστές στα μέσα του 2019.
Οι Ford και BMW αποχώρησαν μετά την ‘Super Season’ 2018-19 αφήνοντας τους τρεις Aston, Porsche και Ferrari να παλεύουν μεταξύ τους για το υπόλοιπο του πρωταθλήματος.
Η Porsche έχει επιβεβαιώσει σχεδόν τις δύο εισόδους της με την ιδιωτική Manthey για το 2021, ενώ η Ferrari δεν έχει ανακοινώσει το πρόγραμμα της επόμενης χρονιάς αλλά είναι αναμενόμενο ότι θα συνεχίσει με δύο αυτοκίνητα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!