Τα σχέδια για αγώνα F1 στο Μαϊάμι πρόκειται να κάνουν ένα βήμα μπροστά την Πέμπτη με την ψήφο της επιτροπής της πόλης να μοιάζει με τυπική. Ένα ψήφισμα για τη στήριξη του αγώνα που υποστηρίζεται από τον δήμαρχο του Μαϊάμι Francis Suarez και τρεις από τους πέντε επίτροπους πόλεων είναι προς εξέταση κατά τη διάρκεια μιας τυπικής ημέρας αποφάσεων του συμβουλίου της πόλης.
Οι πέντε επίτροποι θα ψηφίσουν στη συνέχεια για το αν θα προχωρήσουν και δεδομένου ότι τρεις από αυτούς έχουν υποδείξει την υποστήριξή τους χορηγώντας το ψήφισμα και ότι χρειάζονται μόνο τρεις ψήφους, φαίνεται πιθανό να περάσει χωρίς πολύ δράμα.
Το ψήφισμα επιτρέπει στον διευθύνων σύμβουλο της πόλης που επιμελείται το συγκεκριμένο project Emilio Gonzalez να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις με την F1.
Έχει ζητηθεί να επιστρέψει με μια σύμβαση, έτοιμη για περαιτέρω ανάλυση από την επιτροπή πόλης, πριν από την 1η Ιουλίου. Ο Gonzalez είναι πρώην συνταγματάρχης του αμερικανικού στρατού που μέχρι πρόσφατα έτρεχε το project του Διεθνές Αεροδρομίου του Μαϊάμι.
Μία από τις επιπλοκές είναι η προτεινόμενη χρήση της γέφυρας προς το νησί Dodge, που είναι η κύρια διαδρομή του λιμανιού της πόλης, αλλά ωστόσο υπάρχει και μια σήραγγα.
Μαζί με τις άλλες αρχές, ο διευθυντής του λιμένα θα πρέπει να συμφωνήσει για την περιορισμένη πρόσβαση κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.
Ο Επίτροπος του Μαϊάμι, Ken Russell, του οποίου η προκυμαία της περιοχής 1 περιλαμβάνετε στην προτεινόμενη διάταξη της πίστας, δεν ήταν ένας από τους τρεις που κλήθηκαν να υποστηρίξουν το ψήφισμα. Ωστόσο, έχει δηλώσει ότι θα υποστηρίξει το σχέδιο.
“Η πόλη του Μαϊάμι έχει μια πολύ διάσημη εικόνα που πιστεύουμε ότι είναι ισοδύναμη με της F1”, δήλωσε ο ίδιος στο Motorsport.com. “Πιστεύουμε ότι οι οπαδοί της F1 θα ήθελαν να δουν έναν αγώνα εδώ. Ελπίζουμε πως μπορούμε να δουλέψουμε μαζί. Είμαστε αισιόδοξοι και η Πέμπτη θα είναι το πρώτο βήμα προς τις συζητήσεις.
“Ο δρόμος μπροστά από το λιμάνι θα είναι μια πολύ συναρπαστική διαδρομή, με τη χρήση της γέφυρας… Εκεί συνδέονται δύο κομμάτια γης με μια αρκετά συναρπαστική θέα και γι ‘αυτό είναι μια καλή προσθήκη στον αγώνα. Όσον αφορά τις μεταφορές και την πρόσβαση, είναι καλύτερα εκεί παρά το κέντρο της πόλης που έχει κυκλοφοριακό πρόβλημα.”
Οι ιδιοκτήτες της F1, Liberty Media πρότειναν ότι ο αγώνας στο Μαϊάμι δεν θα ακολουθήσει το παραδοσιακό μοντέλο, με έναν υποστηρικτή – στην περίπτωση αυτή τον δισεκατομμυριούχο Stephen Ross – να πληρώνει ένα σημαντικό κόστος προς την FOM.
Ένα έγγραφο πρότασης για το γεγονός αυτό σημειώνει ότι “μετά τις συζητήσεις για τη δημιουργία πίστας F1 στο Μαϊάμι, ένα άτυπο εμπορικό μοντέλο αναπτύσσεται που θα επιτρέψει την πραγματοποίηση της κούρσας”.
Κάποιες πηγές πρότειναν ότι θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν κάποια μορφή κοινοπραξίας ή κοινής εκμετάλλευσης εσόδων μεταξύ της F1 και του διοργανωτή ή ακόμη και να είναι μια “δωρεάν συμφωνία” παρόμοια με τη διαχρονική σύμπραξη της F1 και του Μονακό.
Ο επικεφαλής της F1, Chase Carey, αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες όταν ρωτήθηκε σε τηλεδιάσκεψη της Liberty σήμερα, αλλά επιβεβαίωσε ότι ο αγώνας θα έχει τις δικές του διευθετήσεις.
«Κάθε συμφωνία είναι μοναδική», σημείωσε ο Carey. “Ρεαλιστικά, δεν έχει κλείσει τίποτα ακόμα, προφανώς έχουμε κάποια βήματα να κάνουμε για να προχωρήσουμε, αλλά κάθε συμφωνία είναι μοναδική, και νομίζω πως το γνωρίζαμε ότι ερχόμενοι στην αγορά των ΗΠΑ, η οποία είναι μια ανεπτυγμένη αγορά, θα πρέπει να έχουμε διαφορετικές αντιλήψεις.
“Αλλά αυτό θα ήταν αλήθεια, όπως με άλλες συμφωνίες που έχουμε σε άλλα μέρη. Ο καθένας υποθέτει ότι αυτές οι συμφωνίες είναι σαν ένα μονότονο τραγούδι, αλλά ρεαλιστικά υπάρχουν πολλοί παράγοντες γύρω από χορηγίες και φιλοξενία και άλλες συνιστώσες – και υπάρχουν διαφορετικά οικονομικά σχέδια σε έναν αγώνα δρόμου πόλης έναντι μιας κανονικής πίστας.
“Είναι πραγματικά μια υποδομή που πιστεύω θα μας δώσει έναν πραγματικά συναρπαστικό αγώνα, τόσο ως αγώνας όσο και ως επιχειρηματική πρόταση. Πιστεύουμε ότι πρόκειται να συμβεί και ελπίζουμε ότι θα συμβεί, και πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να είναι ένας ξεχωριστός αγώνας για μας στο πρόγραμμα της F1.”
Η F1 πρότεινε την έναρξη του αγώνα στις 2 μ.μ. και το αρχικό σχέδιο ήταν για να γίνει αργά τον Ιούνιο του 2019, για να ακολουθήσει το καναδικό GP. Ένας από τους κύριους λόγους για αυτό ήταν να αποφευχθεί η σεζόν του NBA, επειδή το American Airlines Arena – η έδρα των Miami Heat – βρίσκεται στο ίδιο μέρος που θα διεξάγεται ο αγώνας της F1.
Αντίθετα, η προτεινόμενη ημερομηνία για την εναρκτήρια κούρσα έχει μετατεθεί για τον Οκτώβριο, θεωρητικά μπαίνοντας στη σειρά με το Austin και το Μεξικό, εκτός κι αν κάποιος από αυτούς αλλάξει. Το 2017 το Miami Heat είχε οκτώ παιχνίδια εντός έδρας τον Οκτώβριο, τέσσερα από αυτά την τελευταία εβδομάδα του μήνα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!