Με το Grand Prix της Σιγκαπούρης προ των πυλών, οι συνθήκες δείχνουν κατάλληλες για την Red Bull ώστε να πρωταγωνιστήσει εδώ. Την ίδια ώρα όμως το momentum βρίσκεται στη μεριά των Ferrari και Mercedes.
Στην αυστριακή ομάδα γνώριζαν ευθύς εξαρχής πως το Spa και η Monza δεν θα ήταν τα δυνατά τους σημεία, κυρίως λόγω δύναμης κινητήρα. Ομολογουμένως η Honda έχει κάνει άλματα φέτος και εκ των πραγμάτων πλησιάζει τις Ferrari και Mercedes, ωστόσο εξακολουθεί να βρίσκεται πίσω τους.
Κατανοώντας αυτό, στη Red Bull αποφάσισαν να δεχθούν έξυπνα τις ποινές τους για νέα μονάδα ισχύος. Συγκεκριμένα, ο Albon ξεκίνησε από το πίσω μέρος του grid στο Spa, ενώ ο Verstappen έκανε ακριβώς το ίδιο στην Ιταλία. Στη Σιγκαπούρη και οι δύο οδηγοί θα ξεκινήσουν από τη θέση που θα καταλάβουν στις κατατακτήριες. Η τεχνικότητα της πίστας καθιστά το μονοθέσιο φαβορί για καλή παρουσία και νίκη. Σε συνδυασμό μάλιστα με την φρέσκια Spec-4 μονάδα ισχύος της Honda, οι κόκκινοι ταύροι δείχνουν να έχουν σαφές πλεονέκτημα. Μένει να αποδειχτεί αν μπορούν να πάρουν το momentum στα χέρια τους, σε μια πίστα που έχουν να κερδίσουν από το 2013 με τον Sebastian Vettel τότε στο τιμόνι.
Στη Ferrari τώρα, βλέπουν το GP της Σιγκαπούρης ως μια πρόκληση πολύ διαφορετική από αυτή των τελευταίων δύο αγώνων. Υπενθυμίζεται πως σε Βέλγιο και Ιταλία η Scuderia έφυγε νικήτρια, και τις δύο φορές με τον Charles Leclerc. Ήταν δύο νίκες που υλοποιήθηκαν κυρίως χάρη στο πλεονέκτημα κινητήρα που απολαμβάνει η ομάδα φέτος.
Αυτό το πλεονέκτημα όμως δε θα είναι πολύ χρήσιμο στην πίστα Marina Bay, μια πίστα πόλης με στροφές, τεχνικά σημεία και μεγάλη εξάρτηση από δυνατό πακέτο αεροδυναμικής. Στην ομάδα υπάρχει πίστη για συνέχεια των καλών εμφανίσεων, όμως αναγνωρίζουν πως ίσως υπάρξουν δυσκολίες αυτό το Σαββατοκύριακο.
Πεποίθηση για ένα καλό αποτέλεσμα υπάρχει και στο στρατόπεδο της Mercedes. Τα ασημί βέλη έχουν την πολυτέλεια να απολαμβάνουν ένα σαφές πλεονέκτημα στη μάχη του πρωταθλήματος κατασκευαστών, γεγονός που απελευθερώνει από πίεση τους δύο οδηγούς, Lewis Hamilton και Valtteri Bottas. Οι δυο τους όμως έχουν τη μεταξύ τους μάχη για το πρωτάθλημα οδηγών. Ο Βρετανός βρίσκεται στην πρώτη θέση και σκοπεύει να παραμείνει εκεί. Στη Σιγκαπούρη ο Hamilton έχει πετύχει 4 νίκες, τις ίδιες με τον Sebastian Vettel. Το πακέτο της Mercedes είναι δυνατό σε τέτοιες πίστες, έτσι η αυτοπεποίθηση είναι υψηλή στην ομάδα.
Ξαναφουντώνει η μάχη του midfield
Πέραν από τις τρεις πρώτες ομάδες, έχει αρχίσει και γίνεται πάλι έντονη η μάχη για την κορυφή του midfield, ήτοι για την 4η θέση. Εκεί, κάθεται αυτή τη στιγμή η McLaren, η οποία όμως δεν μπορεί πλέον να είναι τόσο άνετη ύστερα και από το δυνατό αποτέλεσμα της Renault στη Monza. Εκεί μια 4η και μια 5η θέση από τους Ricciardo και Hulkenberg, σε συνδυασμό με μια ατυχία στο pitstop του Carlos Sainz οδήγησε σε ένα ψαλίδισμα της μεταξύ τους διαφοράς.
Για τη Σιγκαπούρη, θεωρείται σχετικά απίθανη μια επανάληψη του αποτελέσματος της Renault στη Monza, την ώρα που η McLaren έχει ανάγκη το θετικό αποτέλεσμα. Οι δύο σερί 5ες θέσεις του Carlos Sainz πριν την καλοκαιρινή διακοπή μετατράπηκαν σε δύο DNF σε Spa και Monza. Την ίδια στιγμή όμως, και ο έτερος οδηγός της ομάδας, Lando Norris, μπορεί να πει με βεβαιότητα πως η τύχη του γύρισε λίγο την πλάτη τελευταία. Στο Βέλγιο εγκατέλειψε με πρόβλημα κινητήρα στον τελευταίο γύρο, όντας 5ος εκείνη τη στιγμή. Αν και στην Ιταλία πήρε τον ένα βαθμό της 10ης θέσης (εκκινώντας από το πίσω μέρος του grid λόγω ποινής αλλαγής κινητήρα), ο rookie σίγουρα θέλει να κάνει καλύτερη συγκομιδή βαθμών στη Σιγκαπούρη.
Τη μάχη ανάμεσα σε McLaren και Renault εποπτεύουν (όχι από πολύ μακριά) οι Toro Rosso και Racing Point. Ο Daniil Kvyat ήταν καθ’ οδόν για μια πολύτιμη 7η θέση στη Monza όταν εγκατέλειψε με θέμα στον κινητήρα. Την 7η του θέση “κληρονόμησε” ο Sergio Perez ο οποίος σε συνδυασμό με μια 7η θέση στο Βέλγιο έχει δώσει 14 βαθμούς στην ομάδα του ύστερα από την καλοκαιρινή διακοπή.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες ομάδες, η Alfa Romeo έρχεται στη Σιγκαπούρη ύστερα από ένα Σαββατοκύριακο αντιθέσεων. Από τη μια ήταν η 9η θέση του Giovinazzi στο εγχώριο Grand Prix του. Από την άλλη ήταν η παρουσία του Kimi Raikkonen όλο το Σαββατοκύριακο. Ο Φινλανδός ήταν υπαίτιος για δύο κόκκινες σημαίες στα δοκιμαστικά ενώ εκκινώντας από το τέρμα του grid λόγω αλλαγής κινητήρα και κιβωτίου δέχτηκε ποινή 10 δευτερολέπτων, λόγω ενός παιδαριώδους λάθους της Alfa, η οποία του έβαλε τα λάθος ελαστικά στο μονοθέσιο.
Και μιλώντας για άσχημες καταστάσεις, σε αυτές κατατάσσεται όλη η πορεία της Haas φέτος. Πέρα από τα αγωνιστικά συμβάντα και προβλήματα, ήρθε πλέον να προστεθεί και η αποχώρηση του χορηγού τίτλου, της Rich Energy. Η ομάδα βρίσκεται σε μια σταδιακή καθοδική τροχιά. Αν αναλογιστεί κανείς πως πέρυσι τερμάτισε στην 5η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, είναι απόλυτα σαφές πως πρέπει να γίνουν αλλαγές για ανάκαμψη, και αυτές θα πρέπει να είναι ριζικές.
Ερχόμενοι εν τέλει στο τέρμα του grid, θα βρούμε (χωρίς κάποια έκπληξη) τη Williams. Η ομάδα που φέτος ξεκίνησε υπό πολύ κακές προϋποθέσεις δείχνει να κάνει βήματα προόδου, έστω και αν αυτά είναι παιδικά. Η απόδοση του George Russell στην Ιταλία ήταν ένδειξη αυτής της προόδου. Η συγκυρία όμως για την ομάδα λίγο πριν το GP της Σιγκαπούρης είναι γλυκόπικρη. Από τη μια, συμφώνησαν με τη Mercedes για επέκταση της συμφωνίας παροχής κινητήρων μέχρι και το 2025. Από την άλλη, ανακοίνωσαν για το πρώτο εξάμηνο του 2019 ζημία 18,8 εκατομμυρίων αγγλικών λιρών. Η συγκεκριμένη ζημία είναι αποτέλεσμα της σταδιακής οπισθοχώρησης της ομάδας στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Μια οπισθοχώρηση η οποία έφερε λιγότερα λεφτά από τη F1 αλλά και έδιωξε σημαντικούς χορηγούς.
Συμπερασματικά, αυτό που δείχνει ως πιο πιθανό είναι ένα Grand Prix με μάχες τόσο την κορυφή όσο και στη μέση του grid. Αν σε αυτό προστεθεί και το μηδενικό περιθώριο λάθους που δίνει η πίστα πόλης και η μεγάλη πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας, τότε τα γεγονότα συνηγορούν πως θα δούμε έναν χορταστικό αγώνα
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!