Τα πλάνα της Formula 1 για την εκκίνηση της σεζόν του 2020 βρίσκονται σε μια ρευστή φάση, με οριστικές αποφάσεις να μην έχουν παρθεί ακόμα.
Τη Δευτέρα υπήρξε η επίσημη επιβεβαίωση από τον Chase Carey πως η πρόθεση είναι να ξεκινήσει το πρωτάθλημα κεκλεισμένων των θυρών στην Αυστρία. Εκτός, από αυτό όμως, όλα τα υπόλοιπα παραμένουν ασαφή.
Οι φίλαθλοι το μόνο που κατάφεραν να εκμαιεύσουν από τις δηλώσεις Carey ήταν πως η Formula 1 προτίθεται να επιστρέψει για την περίοδο Ιούλιος-Δεκέμβριος σε Ευρώπη, Ευρασία, Ασία, Αμερική και Μέση Ανατολή.
Πέρα από την πιθανή προσθήκη του Μπακού κοντά στην ημερομηνία του Ρωσικού GP, την πιθανή μετακίνηση του Καναδά, και το τελείωμα της σεζόν τον Δεκέμβριο, που ήδη είχε σχεδιαστεί, το κανονικό πρόγραμμα της Formula 1 ακολουθεί τη συγκεκριμένη πορεία. Άρα, δεν αποκαλύφθηκαν εν τέλει και πολλά.
Πως θα είναι λοιπόν η οριστική μορφή του προγράμματος της F1; Ο καθένας μας θα μπορούσε να προσπαθήσει να φτιάξει ένα πιθανό σενάριο και αρκετές απόπειρες τέτοιες υπάρχουν στο internet, κάποιες καλύτερες και πιο καλά ενημερωμένες από άλλες.
Το σίγουρο είναι πως η F1 εξελίσσει το δικό της πλάνο για το πρόγραμμα μέρα με τη μέρα, ή και εβδομάδα με την εβδομάδα, όπως το επιτρέπουν οι περιστάσεις κάθε φορά.
Δύο σημεία είναι καθοριστικά, η έναρξη και η λήξη του πρωταθλήματος. Ο Carey επιβεβαίωσε πως ελπίζει σε έναρξη στις 5 Ιουλίου και το πλάνο είναι να γίνουν δύο αγώνες στην Αυστρία, τους οποίους θα ακολουθούν δύο στο Silverstone, αν και τα δύο αυτά event στο Ηνωμένο Βασίλειο απέχουν αρκετά από το να επιβεβαιωθούν.
Η σεζόν θα τελειώσει στη Μέση Ανατολή και, ανεπίσημα ακόμα, σε Μπαχρέιν και Abu Dhabi με αυτή τη σειρά, καθώς η δεύτερη πίστα πληρώνει περισσότερα ώστε να είναι η τελευταία κάθε χρόνο στο πρόγραμμα.
Όλα τα υπόλοιπα ενδιάμεσα βρίσκονται λίγο-πολύ υπό εξέλιξη, και θα συνεχίσουν να βρίσκονται σε αυτή τη φάση, μέχρι και το τελευταίο λεπτό.
Οι Αυστραλία, Μονακό και Γαλλία, είναι επίσημα ακυρωμένα Grand Prix και δεν θα διοργανωθούν μέσα στο 2020.
Από το αρχικό πλάνο για 22 αγώνες, πλέον μένουν 19 πιθανοί προορισμοί. Αν λάβουμε υπόψη το νούμερο 18 που έδωσε ο Carey σαν άνω όριο, και το γεγονός πως σε Red Bull Ring και Silverstone θα διεξαχθούν, μάλλον, από δύο αγώνες, τότε η F1 θα ταξιδέψει το πολύ σε 16 διαφορετικά μέρη.
Με άλλα λόγια, η F1 ήδη γνωρίζει πως τουλάχιστον 3 αγώνες (πέραν των ήδη ακυρωμένων) οριστικά δεν θα γίνουν.
Οι 7 αγώνες που έχουν αναβληθεί και ακόμα είναι διαθέσιμοι προς επαναπρογραμματισμό είναι το Μπαχρέιν, το Βιετνάμ, η Κίνα, η Ολλανδία, η Ισπανία, το Αζερμπαϊτζάν και ο Καναδάς. Άλλοι 12 αγώνες βρίσκονται, προς ώρας, στις αρχικές τους ημερομηνίες.
Αυτό που έχει γίνει ξεκάθαρο είναι πως δεν έχει και πολύ σημασία πλέον η ημερομηνία που έχει δοθεί σε αυτούς τους 12 αγώνες.
Μερικοί απ’ αυτούς είναι πιο δυσκίνητοι μέσα στο πρόγραμμα από άλλους, όπως για παράδειγμα η Σιγκαπούρη. Ως πίστα πόλης, έχει μεγάλες προκλήσεις στο κομμάτι των logistics σε σχέση με κανονικές πίστες και απαιτεί αρκετό χρόνο για υλοποίηση του venue.
Οι μόνιμες πίστες είναι πιο ευέλικτες, με κάποιους περιορισμούς βέβαια. Για παράδειγμα, η COTA έχει προγραμματίσει αγώνα του MotoGP για δύο εβδομάδες μετά την ημερομηνία της Formula 1, στις 25 Οκτωβρίου.
Στη συνέχεια, υπάρχουν και τα ζητήματα που δημιουργεί ο καιρός. Οι περισσότερες πίστες του πρωταθλήματος γίνονται σχεδόν απλησίαστες την περίοδο Οκτωβρίου/Νοεμβρίου, έτσι υπάρχουν όρια στο πόσοι αγώνες μπορούν να μετατεθούν για τη συγκεκριμένη περίοδο. Αυτό δεν ισχύει βέβαια για τη Μέση Ανατολή, εξ’ ου και η πρόθεση οι δύο αγώνες της να καλύψουν την περίοδο του Δεκεμβρίου.
Ποιοι αγώνες είναι πιο πιθανό να μην γίνουν;
Ένα συγκεκριμένο μέρος που έχει πρόβλημα είναι η πίστα στο Austin. Το ετήσιο ποσό που πληρώνει η πίστα για να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα είναι 25 εκατ. $ συν μια ετήσια χρηματοδότηση από την πολιτεία του Τέξας, η οποία βασίζεται στο γεγονός ότι χιλιάδες άνθρωποι έρχονται στην πόλη για τον αγώνα και ξοδεύουν χρήματα που αποτελούν έσοδα για την τοπική κοινωνία. Εάν το Αμερικάνικο GP γίνει κεκλεισμένων των θυρών, τότε τα κυβερνητικά χρήματα σε καμία περίπτωση δεν θα δοθούν.
Το Μόντρεαλ και η Σιγκαπούρη δεν έχουν τέτοιους ξεκάθαρους διακανονισμούς, αλλά και τα δύο εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τους φιλάθλους που θα κατακλύσουν τις εξέδρες. Και τα δύο event αναφέρεται πως αποτελούν υποψήφια ώστε να μην συμπεριληφθούν στην τελική λίστα αγώνων, ενώ ίσως και να βρίσκονται ήδη εκτός πλάνων του Carey, αν και επίσημα βρίσκονται ακόμα στο πρόγραμμα.
Το διπλό κακό για τη Σιγκαπούρη είναι πως αποτελεί μια τεράστια πρόκληση από πλευράς logistics, με δρόμους να κλείνουν και να στήνεται ολόκληρη η πίστα. Το εφιαλτικό σενάριο είναι πως, όπως και στην Αυστραλία, όλη η δουλειά θα γίνει και θα πληρωθεί, και τότε, στο τελευταίο λεπτό, ο αγώνας δεν θα συμβεί.
“Το GP της Σιγκαπούρης παρακολουθεί την κατάσταση με τον COVID-19 στενά και βρίσκεται σε ανοιχτό διάλογο με τη Formula 1, την κυβέρνηση της Σιγκαπούρης και τα ενδιαφερόμενα μέρη όλο αυτό τον καιρό”, δήλωσε εκπρόσωπος του αγώνα μια εβδομάδα νωρίτερα στο Motorsport.com.
“Το πρόγραμμα της F1 για το 2020, ακόμα βρίσκεται υπό εξέταση. Το Grand Prix της Σιγκαπούρης εξακολουθεί να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις, θέτοντας την υγεία και την ασφάλεια των διοργανωτών, των φιλάθλων, των θεατών, των ομάδων και του προσωπικού ως την ανώτερη προτεραιότητα”.
Προβλήματα με τα logistics έχει και ο Καναδάς, καθώς αποτελεί ένα ημι-μόνιμο venue, ενώ ο καιρός στην περιοχή σημαίνει πως δεν μπορεί να μπει ως αγώνας στα τέλη Οκτωβρίου, ή τον Νοέμβριο όπως οι υπόλοιποι αγώνες στην Αμερική.
Είναι δύσκολο να διοργανωθεί εν τέλει το Καναδικό Grand Prix, αν και για την ώρα επίσημα παραμένει στη λίστα των αναβλημένων αγώνων που ψάχνουν για κενή θέση στο πρόγραμμα.
“Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε πως οι πληροφορίες που αποκαλύφθηκαν από τη F1 τη Δευτέρα ευθυγραμμίζονται με τις συζητήσεις που είχαμε μαζί τους”, δήλωσε εκπρόσωπος της πίστας. “Αν και ο Chase Carey δεν δήλωσε πως “εξαρτιόμαστε από τις άγνωστες παραμέτρους του ιού”, κάτι που είναι σημαντικό”.
Άλλη μια πίστα που επίσης αντιμετωπίζει δυσκολίες είναι αυτή στο Μπακού, ακόμα και αν ο Carey έχει ξεχωρίσει κενό στο πρόγραμμα για αγώνες στην Ευρασία. Οι διοργανωτές χρειάζονται τρεις μήνες προθεσμία για να ολοκληρώσουν τα έργα στην πίστα και 7000 εμπλέκονται στο όλο στήσιμο, ακόμα και για έναν αγώνα κεκλεισμένων των θυρών. Ακόμα και με πλήρη κυβερνητική υποστήριξη η δουλειά που απαιτείται δεν μπορεί να ξεκινήσει, εκτός και αν μπορέσει να τους εγγυηθεί μια συγκεκριμένη ημερομηνία.
Ο αγώνας σε δρόμους πόλης που θα συμβεί κατά πάσα πιθανότητα, είναι αυτός του Βιετνάμ. Είναι ένα τεράστιο project για τη Formula 1 και τη χώρα, και η πίστα ήταν σχεδόν έτοιμη, όταν ανακοινώθηκε πως ο αγώνας αναβάλλεται. Μια θέση στα τέλη Οκτωβρίου, πριν την Αμερική θα μπορούσε να είναι ρεαλιστική.
Άγνωστο το πως θα συμπεριφερθούν οι τοπικές αρχές
Οι απαγορεύσεις μαζικών συγκεντρώσεων είναι από τα μεγαλύτερα εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν. Καναδάς, Βέλγιο και Ολλανδία έχουν θεσπίσει κανονισμούς επ’ αυτού μέχρι και τα τέλη Αυγούστου. Στην περίπτωση των δύο Ευρωπαϊκών αγώνων, αυτό αποτελεί πρόβλημα για τις επιλογές της F1. Ως έχουν τα πράγματα αυτή τη στιγμή, το Βελγικό Grand Prix δε μπορεί να διοργανωθεί στην αρχικά προγραμματισμένη ημερομηνία της 30ης Αυγούστου.
Ίσως υπάρχει κάποιο παραθυράκι για αγώνες κεκλεισμένων των θυρών σε κάποιες χώρες, αλλά ακόμα και χωρίς τους φιλάθλους, ένας αγώνας περιλαμβάνει χιλιάδες ανθρώπων.
Το άλλο περίπλοκο θέμα είναι αυτό των κλειστών συνόρων, των περιορισμών στην είσοδο ταξιδιωτών που έχουν βρεθεί σε συγκεκριμένες χώρες, αλλά και υποχρεωτικές καραντίνες.
Το προσωπικό των ομάδων είναι απίθανο να μπορέσει να πετάξει για τον προσεχή καιρό, και θα γίνει ιδιαίτερα περίπλοκο το πρόβλημα, καθώς η Formula 1 οδεύει σε back-to-back διπλούς και τριπλούς αγώνες.
Και ταξιδιωτικός συνδυασμός που περιλαμβάνει τις Ρωσία, Σιγκαπούρη, Κίνα, Ιαπωνία και Βιετνάμ θα ήταν απολύτως αδύνατος αυτή τη στιγμή, και κανείς δεν είναι σε θέση να προβλέψει την κατάσταση τον Οκτώβριο/Νοέμβριο. Το ίδιο ισχύει και για Καναδά, ΗΠΑ, Μεξικό και Βραζιλία.
Το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού της F1 και οι 6 ομάδες από τις 10, πρέπει να ταξιδέψουν από το Ηνωμένο Βασίλειο, δύο από την Ιταλία, μια από την Ελβετία, μια από τις ΗΠΑ. Η Pirelli έχει προσωπικό στην Ιταλία, αν και υπάρχει σχέδιο να χρησιμοποιηθεί το προσωπικό μονάχα από τη βάση της στο ΗΒ.
Στην ανωτέρω λίστα μπορεί να προστεθεί και το προσωπικό της Honda (αν και πολλοί απ’ αυτούς βρίσκονται στο ΗΒ), το προσωπικό της FIA από Γαλλία και Ελβετία, και άλλα άτομα, όπως οι οδηγοί, που μένουν απλωμένοι σε όλη την Ευρώπη. Ακόμα και με το ελάχιστο δυνατό προσωπικό, υπό συνθήκες κεκλεισμένων των θυρών, και χωρίς media, αναμειγνύονται πολλές χώρες στο όλο ζήτημα.
Το σχέδιο είναι να χρησιμοποιηθούν πτήσεις charter, αλλά και πάλι θα είναι τεράστια πρόκληση για το άθλημα, καθώς στις περισσότερες χώρες θα πρέπει να γίνουν διαπραγματεύσεις με τις σχετικές μεταναστευτικές αρχές.
Σε μέρη όπως το Abu Dhabi και το Μπαχρέιν, όπου οι αγώνες είναι αμιγώς χρηματοδοτούμενοι από την κυβέρνηση, θα υπάρξουν άμεσες συζητήσεις, κάτι που είναι απίθανο να γίνει σε Κίνα, ΗΠΑ ή Ιαπωνία, όπου το ασήμαντο για τις χώρες πρόβλημα της διεξαγωγής Grand Prix της F1 δεν προκαλεί το ενδιαφέρον της κεντρικής κυβέρνησης.
Αυτό, βέβαια, είναι πρόβλημα και από την άλλη πλευρά. Εάν το ΗΒ και η Ιταλία έχουν αυστηρές καραντίνες για προσωπικό που επιστρέφει στη χώρα, σε ένα κενό μεταξύ υπερπόντιων αγώνων, τότε αυτό θα αποτελέσει σημαντικό πρόβλημα.
Αναπόφευκτα, όλη αυτή η μεγάλη εικόνα για το το προσωπικό, βρίσκεται εκτός άμεσου ελέγχου της F1 και το μόνο που μπορεί ο Carey να ελπίζει είναι πως, καθώς περνάνε οι εβδομάδες και οι μήνες, οι περιορισμοί θα χαλαρώνουν.
Συμπέρασμα
Εν κατακλείδι, όλα μπορούν να συμβούν για την ώρα. Ειδικά αν συμπεριλάβουμε στα παραπάνω και το γεγονός πως υπήρξαν πίστες, όπως η Imola και εσχάτως το Hockenheim, οι οποίες διατίθενται να διοργανώσουν αγώνα αν τους προταθεί. Επίσης, υπάρχει και το σενάριο, αν κάποιος από τους μακρινούς προορισμούς του Σεπτεμβρίου/Οκτωβρίου ακυρωθεί, ή καταστεί αδύνατο να διοργανωθεί, τότε αυτό το ξαφνικό κενό θα μπορούσε να καλυφθεί από έναν ευρωπαϊκό αγώνα, όπως το Red Bull Ring και το Silverstone.
Σε όποιο πρόγραμμα και αν καταλήξουν ο Carey και η ομάδα του, αυτό σίγουρα θα διαφέρει απ’ όσα κοιτούν αυτή τη στιγμή. Ρεαλιστικά, θα υπάρξουν πολλές αλλαγές αλλά και εμπόδια που μπορεί να μην φαίνονται αυτή τη στιγμή. Σίγουρα τους χρειάζεται και η καλή τύχη στο εγχείρημά τους.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!