Η πιο πρόσφατη αναβάθμιση της Honda στη Formula 1 δέχτηκε επιρροές από τις τεχνολογικές καινοτομίες του προγράμματος jet κινητήρων της εταιρείας, κάτι το οποίο διευκόλυνε στην υλοποίηση σημαντικών βημάτων προόδου για τον τεχνολογικό συνεργάτη της Red Bull.
Η τρίτη έκδοση του κινητήρα (ή εναλλακτικά Spec 3) εισήχθη στο Grand Prix της Γαλλίας που έγινε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο και περιλάμβανε αναβαθμίσεις κυρίως γύρω από το turbo και την μηχανή εσωτερικής καύσης. Το προσωπικό του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της Honda έχει δουλέψει σε συνεργασία με τους συναδέλφους του τμήματος των jet κινητήρων εδώ και δύο χρόνια, με τη συνεργασία αυτή να χαράσσει τον δρόμο για μεγάλες καινοτομίες αναφορικά με την αξιοπιστία της MGU-H της Honda στην τρίτη έκδοση του κινητήρα που έφερε την περσινή χρονιά.
Ο Yasuaki Asaki, ο οποίος είναι επικεφαλής των επιχειρήσεων της F1 στο τεχνολογικό κέντρο της Honda, συνέστησε τότε κατά τη διάρκεια ενός meeting με τα αφεντικά της Honda πως μια συνεργασία των δύο τμημάτων στο κομμάτι των στροβίλων θα ήταν επίσης ωφέλιμη.
“Ο jet κινητήρας από μόνος του είναι τελείως διαφορετικός”, δήλωσε πάνω στο θέμα αυτό ο τεχνικός διευθυντής της Honda F1, Toyoharu Tanabe. “Όμως το turbo και η MGU-H είναι περίπου όπως ο στρόβιλος στον jet κινητήρα. Και τα δύο έχουν περιστροφές υψηλών ταχυτήτων, ενώ απαιτείται και αεροδυναμικός σχεδιασμός για τον στρόβιλο. Πιστεύω πως υπάρχει αρκετά μεγάλη κοινή τεχνολογία σε αυτά.
Είναι αντιληπτό πως κομμάτι της έμπνευσης που προήλθε από τον jet κινητήρα HF120 της Honda είναι η αλλαγή που έγινε στον σχεδιασμό των ελίκων μέσα στα εξαρτήματα. “Εάν δουλεύεις αποκλειστικά μέσα στη F1, τότε η προσήλωσή σου θα είναι μέσα σε αυτό τον κόσμο”, δήλωσε ο διαχειριστικός διευθυντής της Honda F1, Masashi Yamamoto. “Μπορούμε να έχουμε μια διαφορετική οπτική από άλλους τομείς, άλλα άτομα και να δεχθούμε συμβουλές. Αυτή τη φορά ήταν το αεροδυναμικό κομμάτι του στροβίλου. Αυτή η νέα οπτική μας έδωσε αίσθηση κάποιας βελτίωσης”.
Η Red Bull και η Honda έχουν παραδεχθεί εκατέρωθεν πως πρέπει να γίνουν επιπλέον βελτιώσεις ώστε να είναι σε θέση να ανταγωνιστούν τη Mercedes σε νίκες και τίτλους. Με την εισαγωγή της 3ης έκδοσης του κινητήρα για φέτος μόλις στον 8ο αγώνα της σεζόν, είναι εμφανές πως υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω βελτιώσεις μέσα στη χρονιά, εις βάρος των ποινών στο grid.
Ο Tanabe δήλωσε πως η νωρίτερα από το αναμενόμενο εισαγωγή του κινητήρα ήταν “γενικά σύμφωνα με το σχέδιο” όμως επίσης επηρεάστηκε από τη “μακροπρόθεσμη” φύση της συνεργασίας με το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης των jet κινητήρων.
“Απαιτείται αρκετός χρόνος. Είναι δύσκολο να πούμε πως ‘τον επόμενο μήνα θα είναι έτοιμος’. Αποφασίσαμε στη Honda πως είμαστε έτοιμοι, συζητήσαμε με τις ομάδες σχετικά με το ποιο θα ήταν το καταλληλότερο timing και αποφασίσαμε να φέρουμε τους κινητήρες στη Γαλλία”.
Η Honda έχει ήδη ξεκαθαρίσει πως ο νέος κινητήρας δεν θα αποτελούσε ένα μεγάλο άλμα όσον αφορά την απόδοση, ακόμα και εάν οι δοκιμές έδειξαν πως υπάρχει μια μικρή αύξηση στην παρεχόμενη ισχύ. Ωστόσο, στην ιαπωνική εταιρεία έμειναν ικανοποιημένοι με την αξιοπιστία και τη βαθμονόμηση του κινητήρα στη Γαλλία και αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει την πλατφόρμα για πίεση για περισσότερη ισχύ με μετέπειτα αναβαθμίσεις.
“Εάν έχεις ένα turbo υψηλής απόδοσης, μπορείς να διαμοιράσεις αυτό το όφελος στην πλευρά της MEK και επίσης στην πλευρά του MGU-H”, δήλωσε ο Tanabe. “Ειδικά με την τρίτη έκδοση του κινητήρα έχουμε ένα turbo υψηλής απόδοσης. Τότε, θα μπορούμε να μεγιστοποιήσουμε την συνολική ισορροπία απόδοσης στον κινητήρα. Μπορείς να αποκομίσεις πιο αποτελεσματική ισχύ από το turbo και μπορούμε να τη διαμοιράσουμε στον κινητήρα υπό άποψη διαχείρισης ενέργειας”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!