Από τη Ferrari δήλωσαν πως η τακτική του Carlos Sainz να δώσει DRS στον Lando Norris, κρατώντας τον στη μάχη απέναντι στις Mercedes, ήταν εξ’ ολοκλήρου ιδέα του Ισπανού.
Η χθεσινή, εντυπωσιακή νίκη του Carlos Sainz στη Σιγκαπούρη, πήρε ένα χέρι βοηθείας και από μερικές έξυπνες στρατηγικές κινήσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα, μέρος των οποίων ήταν και το να δίνει ο Ισπανός DRS στον δεύτερο, Lando Norris, ώστε ο οδηγός της McLaren να έχει κάποια παραπάνω χιλιόμετρα τελική, ώστε να αμυνθεί στις ταχύτερες, με φρέσκα ελαστικά, Mercedes.
Μάλιστα, υπήρξαν στιγμές που ο Sainz εμφανώς επιβράδυνε, ώστε να κρατήσει εντός ζώνης DRS τον Norris. Εν τέλει, το πλάνο του οδηγού της Ferrari απέδωσε καρπούς, με τον τρίτο Russell να μη μπορεί να βρει τον τρόπο να περάσει τον Norris και να εξωθείται στον τελευταίο γύρο και σε λάθος, το οποίο τον έριξε εκτός αγώνα.
Σε όλο τον αγώνα, από το pit wall της Ferrari είχαν ήδη ληφθεί κάποιες στρατηγικές αποφάσεις για να πάρει την πρώτη της νίκη φέτος, όπως το να δώσει εντολή στον Sainz να κρατά κοντά το grid, ώστε να αποφευχθεί η πιθανότητα ενός ισχυρού undercut. Στη μάχη αυτή, η Ferrari έριξε και τον Charles Leclerc, τον οποίο εν τέλει “θυσίασε” ώστε να έρθει αυτή η πολυπόθητη νίκη.
A mega job by @charles_leclerc today 💪 we’ll continue to push in Japan! #SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/pPaEtxtN0J
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 17, 2023
Και πάλι, ωστόσο, η απόφαση για το DRS στον Norris στους τελευταίους γύρους πάρθηκε από τον ίδιο τον Sainz.
“Ήταν ιδέα του Carlos”, δήλωσε ο Fred Vasseur μετά το τέλος του χθεσινού αγώνα. “Δεν θέλω να πω πως ήταν μια προφανής κίνηση, αλλά γνωρίζαμε πως κινδύνευε περισσότερο από τις McLaren σε σχέση με τον Norris”.
“Με τον Norris είχαμε τα ίδια ελαστικά, και σχεδόν τον ίδιο ρυθμό από τον πρώτο γύρο. Δεν κινδυνεύαμε από τον Norris εκτός εάν έπεφτε δραματικά η απόδοση στα ελαστικά μας. Ήταν, λοιπόν, έξυπνο από τον Carlos να κρατά τον Norris εντός DRS”.
Ο ίδιος ο Ισπανός σχολίασε πως, πέραν πάσης αμφιβολίας, εάν κάποια από τις Mercedes είχε περάσει τον Norris, τότε κι ο ίδιος θα ήταν εύκολο θήραμα.
“Πάντα είναι δύσκολα τα πράγματα επειδή θέτεις τον εαυτό σου υπό μεγάλη πίεση”, ξεκίνησε το σχόλιό του ο Sainz.
“Γνωρίζεις πως, σε μια τέτοια περίπτωση, δεν έχεις την πολυτέλεια ενός κλειδώματος και δεν μπορείς να κάνεις το παραμικρό λάθος ή να χάσεις για λίγο το μονοθέσιο, επειδή αυτό σημαίνει πως ο Lando θα έχει μια ευκαιρία να σε περάσει εάν βρίσκεται εντός DRS. Έτσι, στο σημείο αυτό αποφασίζεις να του δώσεις το DRS, ελπίζοντας πως αυτό θα σταθεί αρκετό για να κρατήσει τις Mercedes”.
“Υπήρχε συγκεκριμένα ένας γύρος, νομίζω ο Lando έπαιζε άμυνα στη Στροφή 16-17, έπειτα έπρεπε να επιβραδύνω πολύ στις 1-2-3 για να του δώσω ξανά DRS. Νομίζω πως αυτή η κίνηση μου έσωσε τον αγώνα, έσωσε τη 2η θέση του Lando επίσης, επειδή νιώθω πως και εγώ θα ήμουν εύκολη λεία”.
“Εάν οι Mercedes είχαν περάσει τον Lando, θεωρώ πως θα περνούσαν κι εμένα αρκετά εύκολα”.
Η δεύτερη νίκη του Sainz στην καριέρα του στη F1 ήρθε μετά και από μια εντυπωσιακή βελτίωση στην απόδοσή του μετά την καλοκαιρινή διακοπή, έχοντας αναδειχτεί poleman σε Ιταλία και Σιγκαπούρη.
Αναφερόμενος σε όλα όσα έχουν αλλάξει τον τελευταίο καιρό, ο Sainz πιστεύει πως μια συνάντηση που είχε με τους μηχανικούς του μέσα στον Αύγουστο ήταν πολύ σημαντική, καθώς τους βοήθησε να εστιάσουν πολύ συγκεκριμένα στους τομείς που έχρηζαν βελτίωσης ώστε να βρεθεί το κάτι παραπάνω από την SF-23.
“Αναφορικά με την κατανόηση του μονοθεσίου και της οδήγησής του, θεωρώ πως πριν την καλοκαιρινή διακοπή υπήρχε αυτό το αίσθημα ικανοποίησης με το πακέτο”, συνέχισε ο Sainz.
“Απλά κάθισα κάτω με τους μηχανικούς μου στην καλοκαιρινή διακοπή και είπαμε: ‘Τι μπορούμε να κάνουμε για να γίνονται σωστά τα πράγματα στους αγώνες, επειδή ξεκάθαρα έχουμε καλό ρυθμό, κάναμε κάποια καλά πράγματα, αλλά ποτέ δεν μας κάθονταν όλα στη θέση τους'”.
“Σκεφτήκαμε τί να βρούμε για να βελτιώσουμε τα πράγματα και να έχουμε πλέον πιο σταθερές εμφανίσεις στο δεύτερο μισό, επειδή ξεκάθαρα φέτος έχει προοπτικές το μονοθέσιο”.
“Το Zandvoort ήταν ένα πολύ καλό Σαββατοκύριακο. Η Monza ήταν σχεδόν τέλειο και εδώ νιώθω πως όντως είχαμε το τέλειο. Αυτό με ικανοποιεί πολύ και με κάνει περήφανο για το ότι όταν δουλεύεις σκληρά, αναλύεις τα πράγματα και έχεις επίσης και την ταχύτητα, τότε πάντα αποδίδει καρπούς”.
You can see how much it means 🫶 Grande @Carlossainz55!! 👊 #SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/CEAhCiHXkQ
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 17, 2023
Ο Vasseur, από τη μεριά του, θεωρεί πως ο τρόπος που ο Sainz προσεγγίζει το μονοθέσιο με το στήσιμο στα Grand Prix τον τελευταίο καρό, είναι το σημείο-κλειδί για τη βελτίωσή του.
“Η μεγαλύτερη διαφορά είναι πως ήδη είναι σε καλό επίπεδο από το FP1”, σχολίασε ο Γάλλος. “Στο Zandvoort επίσης έγινε το ίδιο. Αν και δεν πήρε μέρος στο FP1, από τον πρώτο γύρο του FP2 ήταν σε υψηλό επίπεδο και αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να προετοιμαστείς για τις κατατακτήριες”.
“Εάν δεν έχεις τόσα πολλά σετ ελαστικών, αυτό σημαίνει πως ξεκινάς μειονεκτώντας το τριήμερο. Είναι ξεκάθαρο πως θα πρέπει να ξεπεράσεις τα όριά σου”.
“Και για την ομάδα επίσης, αναφορικά με την προετοιμασία της, είναι η βέλτιστη προσέγγιση που μπορείς να ακολουθήσεις”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!