Οι πρώιμες αναβαθμίσεις της Ferrari και η γρηγορότερη εισαγωγή ενός βελτιωμένου κινητήρα είναι κληρονομιά της απόφασής της να “συντομεύσει” το πρόγραμμα εξέλιξής της αμέσως μετά τον πρώτο αγώνα.
Ύστερα από την κορυφή που πέτυχε στις χειμερινές δοκιμές στη Βαρκελώνη, η ομάδα του Maranello ηττήθηκε με άνεση στη Μελβούρνη και έχει μειονέκτημα έναντι της Mercedes μετά τους τέσσερις πρώτους αγώνες. Η Ferrari έφερε τις πρώτες αναβαθμίσεις της στο αεροδυναμικό πακέτο στον τελευταίο αγώνα του Αζερμπαϊτζάν και στη Βαρκελώνη φέρνει περισσότερα νέα εξαρτήματα όπως επίσης έναν αναβαθμισμένο κινητήρα ο οποίος αρχικά είχε σχεδιαστεί να εισαχθεί στο Grand Prix του Καναδά σε δύο αγώνες από τώρα.
Ο επικεφαλής της ομάδας Mattia Binotto δήλωσε: “Προφανώς όταν σχεδιάζεις μια τέτοια αλλαγή στο πρόγραμμά σου πρέπει να το κάνεις καιρό πριν. Δεν είναι κάτι που αποφασίσαμε αυτή την εβδομάδα. Ξεκινώντας τη σεζόν στη Μελβούρνη, διαπιστώσαμε πως ίσως είμαστε πίσω στις επιδόσεις σχετικά με τους αντιπάλους μας. Προσπαθήσαμε να πιέσουμε ώστε να έρθουν νωρίτερα όλα τα κύρια εξαρτήματα ήδη από όταν προγραμματίζαμε την εξέλιξη. Κοιτούσαμε για ευκαιρίες όσο περιμέναμε αυτά τα προγράμματα εξέλιξης. Το πετύχαμε ήδη με το αεροδυναμικό πακέτο αναβαθμίσεων στο Μπακού το οποίο εισήχθη νωρίτερα σε σχέση με το αρχικό μας πρόγραμμα. Και κάναμε το ίδιο με τη μονάδα ισχύος εδώ στη Βαρκελώνη. Αυτό επιτυγχάνεται προσπαθώντας πολλές φορές να παρακάμψεις ή να εντατικοποιήσεις τις δραστηριότητες. Έχω να πω πως οι άνθρωποι πίσω στο Maranello δουλεύουν πολύ σκληρά και εμείς δουλεύουμε πολύ σκληρά ακόμα”.
Κάθε οδηγός περιορίζεται σε συγκεκριμένο αριθμό μονάδων ισχύος μέσα στη σεζόν. Θα πάρουν ποινή στο grid εάν ξεπεράσουν τις τρεις μονάδες εσωτερικής καύσης τις τρεις MGU-H τα τρία turbo ή τις δύο MGU-K, τα δύο ηλεκτρονικά συστήματα και τις δύο μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας. Έτσι η πρώιμη αλλαγή σημαίνει πως οι οδηγοί της Ferrari θα πρέπει να συμπληρώσουν 16 ολόκληρα Σαββατοκύριακα Grand Prix με έναν χρησιμοποιημένο παλιό κινητήρα, τη νέα του έκδοση και την τελική αναβαθμισμένη μονάδα που θα έρθει πιο μετά.
Ερωτώμενος εάν κάτι τέτοιο θα ανάγκαζε τη Ferrari να χρησιμοποιήσει και τέταρτο κινητήρα μέσα στη σεζόν, ο Binotto δήλωσε πως δεν περιμένει το να χρειαστούν τις ποινές στο grid.
“Όχι, δεν είναι αυτό το σχέδιο. Η γρηγορότερη εισαγωγή του νέου κινητήρα δε σημαίνει πως δε μπορούμε ακόμα να χρησιμοποιήσουμε τον παλιό σε κάποιους αγώνες. Ίσως αυτό θα μπορούσε να είναι μια επιλογή, αλλά σίγουρα δεν περιμένουμε να χρησιμοποιήσουμε τέσσερις κινητήρες μέσα στη σεζόν γα κάθε οδηγό”.
Η επιστροφή της Ferrari στην πίστα όπου κατά τις χειμερινές δοκιμές έδειξε πολύ δυνατό πρόσωπο έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με το γιατί έχει χάσει μέρος της ανταγωνιστικότητάς της από το ξεκίνημα της σεζόν. Ωστόσο ο Binotto δήλωσε πως η ομάδα του πότε “δεν έμεινε πίσω” γιατί ο κόσμος υποτίμησε το πόσο δυνατή ήταν η Mercedes στο τέλος των δοκιμών.
“Είχαμε ήδη αναφέρει πως θα ήταν πολύ δυνατοί επίσης. Από τότε και οι δύο εξελίξαμε το μονοθέσιό μας. Ερχόμενοι εδώ, δεν έχουμε σε καμία περίπτωση το ίδιο μονοθέσιο με τότε. Οι καιρικές συνθήκες είναι τελείως διαφορετικές, η θερμοκρασία σίγουρα είναι ένας διαφορετικός παράγοντας σε σχέση με τότε. Έτσι ξέρεις πως είσαι στα ίδια σχετικά με τις δοκιμές; Δε νομίζω πως μπορείς να κάνεις αυτή τη σύγκριση”, ολοκλήρωσε ο Binotto.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!