Ο Christian Horner εξέφρασε την άποψή του πως η αποτυχημένη προσπάθεια της McLaren να κατακτήσει τη νίκη στη Suzuka οφείλεται εν μέρει και σε λάθος αντιμετώπιση της σχέσης ανάμεσα στους οδηγούς της.
Έχοντας χάσει την pole από τον εντυπωσιακό τελευταίο γύρο του Max Verstappen το περασμένο Σάββατο στη Suzuka, οι Oscar Piastri και Lando Norris πέρασαν το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα της Κυριακής καταδιώκοντας τον Max Verstappen. Σε μια Suzuka, ωστόσο, που δεν επέτρεψε ιδιαίτερες μάχες, και με στρατηγική μονάχα ενός pit stop, δεν κατέστη εφικτό να επιτεθούν οι συνολικά ανώτερες MCL39 στον Ολλανδό, που πήρε και την πρώτη του νίκη για το 2025.
Στο δεύτερο stint του αγώνα, ο Piastri ζήτησε από τους μηχανικούς της ομάδας του να αλλάξει θέσεις με τον Norris, ώστε να του δοθεί και μια ευκαιρία του ίδιου να κυνηγήσει τον Verstappen, νιώθοντας πως ίσως είχε να δώσει κάτι παραπάνω από τον Βρετανό teammate του.
Ωστόσο, αυτή η οδηγία ουδέποτε δόθηκε, με τον επικεφαλής της papaya, Andrea Stella, να μη δηλώνει πεπεισμένος πως όντως ο Piastri είχε τον ρυθμό ώστε να κινηθεί ταχύτερα από τον Norris, άρα και απειλητικότερα προς τον οδηγό της Red Bull.
“Δε νομίζω πως ήταν τόσο σαφές ότι ο Oscar ήταν ταχύτερος”, απάντησε σχετικά ο Stella. “Ο Lando προσπαθούσε να βρεθεί ακόμα πιο κοντά στο slipstream του Max, αλλά όποτε πλησίαζες το ένα δευτερόλεπτο διαφορά, υπήρχαν μεγάλα επίπεδα απώλειας πρόσφυσης”.
“Στην πίστα αυτή χρειάζεται επτά, οχτώ δέκατα πλεονέκτημα ρυθμού για να μπορείς να προσπεράσεις”.
Αν και ο Horner ζηλεύει το πλεονέκτημα της McLaren να μπορεί να βασίζεται σταθερά σε δύο καλούς οδηγούς, τη στιγμή που η δική του ομάδα φέτος έχει συγκομιδή μόνο από τον Verstappen, ενώ μετά από μόλις δύο GP άλλαξε τον Liam Lawson με τον Yuki Tsunoda, εκτιμά πως η προσέγγιση των ισότιμων οδηγών φέρνει και περιορισμούς, οι οποίοι έπαιξαν ρόλο στη Suzuka και στις διαθέσιμες επιλογές για επίθεση προς τον Verstappen.
Η McLaren στον αγώνα έφερε πρώτο στα pit τον Piastri, θέλοντας να καλύψει πιθανή επίθεση από τις πιο πίσω θέσεις. Έτσι, ο Norris μπήκε στον ίδιο γύρο με τον Verstappen για αλλαγή ελαστικών, ώστε να μην υπάρξει το οποιοδήποτε πιθανό πλεονέκτημα από κάποιο undercut.
“Εκτιμώ πως το πρόβλημα είναι πως έχουν δύο οδηγούς να παλεύουν για τον τίτλο στους οδηγούς”, συνέχισε σχετικά ο Horner.
“Η δυσκολία που έχουν είναι πως έχουν πάρει τη ριψοκίνδυνη απόφαση να τους αφήσουν να παλέψουν. Αυτό έρχεται και με κάποιους περιορισμούς”.
Happy Monday, Team ☝️#JapaneseGP 🇯🇵 || @F1 pic.twitter.com/7aFE8wzvVp
— Oracle Red Bull Racing | オラクル・レッドブルレーシング (@redbullracing) April 7, 2025
Ερωτώμενος εάν ο Norris θα μπορούσε να είχε κερδίσει τον Verstappen εάν άλλαζε ελαστικά έναν γύρο πιο πριν, ο Horner απάντησε: “Το undercut είχε μια καλή ισχύ στην πίστα αυτή. Υπάρχουν πολλά ‘θα μπορούσε, θα έπρεπε, θα έκανε’ πάνω-κάτω στο pit lane”.
“Το μεγάλο μέρος της δουλειάς έγινε το Σάββατο. Θεωρώ πως το 90% των μονοθεσίων τερμάτισαν στη θέση που ξεκίνησαν. Ο αγώνας σήμερα ένα ένα sprint με το γκάζι στο τέρμα. Υπήρχε πολύ μικρή φθορά στα ελαστικά”.
“Γνωρίζαμε πως οι McLaren είναι πολύ γρήγορες. Και έπρεπε ο Max να είναι σωστός μέχρι και στο εκατοστό με δύο ταχύτατες McLaren πίσω του. Για 53 γύρους δεν έκανε ούτε ένα λάθος και είχε τον ρυθμό να κινηθεί εφάμιλλά τους, ώστε να τους κρατήσει εκτός DRS. Θεωρώ πως ήταν από τους καλύτερους αγώνες του Max”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!