Ο οδηγός της Toro Rosso Carlos Sainz λέει ότι αντιμετωπίζει τον «σκληρότερο χειμώνα της ζωής του», καθώς ετοιμάζεται φυσικά για την επερχόμενη σεζόν.
Τα μονοθέσια της Formula 1 γίνονται πολύ πιο απαιτητικά στην οδήγηση το 2017, καθώς με υψηλότερα επίπεδα κάθετης δύναμης και φαρδύτερα ελαστικά θα αυξηθεί και η ταχύτητα και η ικανότητα φρεναρίσματος. Ο Sainz λέει ότι οι οδηγοί δεν πρέπει να υποτιμήσουν τη μεγαλύτερη πίεση που θα τους ασκηθεί. “Η F1 το 2017 κάνει μια μεγάλη αλλαγή, και αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί πρέπει να προετοιμαστούν λίγο καλύτερα από την άποψη της φυσικής προετοιμασίας γιατί ό,τι κάναμε πέρυσι απλά δεν θα είναι αρκετό. Οφείλουμε να προετοιμαστούμε πολύ καλύτερα.”
Αυτή η επιπλέον προετοιμασία ενόψει την εκκίνησης του πρωταθλήματος έχουν οδηγήσει σε αύξηση της μυϊκής μάζας των πιλότων. Ο Sainz συγκεκριμένα αύξησε το βάρος του κατά τέσσερα κιλά ώστε να φτάσει τα 70kg για αυτή τη σεζόν. Το βασικό όργανο του Ισπανού είναι το Crossfit, ή καλύτερα «Formula One Crossfit», όπως ο ίδιος αποκαλεί τη συγκεκριμένη έκδοση του. “Αντί συνεδρίες των 50 λεπτών, το οποίο είναι το φυσιολογικό, η δική μου είναι μεταξύ 1,5 και 2 ωρών, το μήκος ενός GP”, δήλωσε ο Sainz. “Επίσης περιλαμβάνει πυγμαχία και καρδιο-εργασία, είναι επίπονο και ποτέ δεν σταματάμε να εργαζόμαστε καθ ‘όλη τη σύνοδο”.
Παράλληλα οι συνολικοί χρόνοι γύρων αναμένονται να μειωθουν κατά 3-5 δευτερόλεπτα το 2017, με το σύνολο σχεδόν της βελτίωσης να προέρχεται μέσα από τις γωνίες. Οι πιλότοι της Formula One είχαν πάντα ισχυρό λαιμό, αλλά φέτος θα χρειαστούν έναν ακόμα πιο ισχυρό. Για να προετοιμαστεί ο Sainz έχει έρθει με το δικό του ειδικό πρόγραμμα κατάρτισης. “Έχουμε δύο τρόπους εκπαίδευσης του λαιμού”, αναφέρει χαρακτηριστικά. “Πρώτον, τραβάμε και κρατάμε τα βάρη στο γυμναστήριο, το οποίο είναι πολύ παρόμοιο με αυτό που θα κάνουμε στην πίστα, αντιστεκόμενοι στις G-δυνάμεις, και δεύτερον κάνουμε συγκεκριμένα go-karting, τα οποία κάνω δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα”. Αυτές οι ειδικές διαδρομές με kart περιλαμβάνουν μια σειρά από μικρά βάρη κολλημένα στο κράνος του πιλότου, αυξάνοντας έτσι το συνολικό βάρος κατά περίπου 1.5-2 κιλά. “Αυτό αντιστοιχεί στο είδος του επιπλέον βάρους των G-δυνάμεων θα με κάνει να νιώσω η F1”, δηλώνει ο Sainz. “Είναι μόνο ένα στοιχείο από μια πλήρη σειρά ασκήσεων που κάνω στο γυμναστήριο για να ενδυναμώσω τον λαιμό μου στο έπακρο”. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό το οποίο κάνει ο ισπανός. Μεταξύ των συνεδριών kart, ο 22χρονος χρησιμοποιεί ένα λαστιχάκι που τον περιβάλει γύρω από το κράνος του και τραβιέται από τον εκπαιδευτή του, ενώ ο ίδιος διατηρεί τη θέση.
Είναι ένα επίπονο πρόγραμμα, αλλά τι πιστεύει ο Sainz για το αν η κατάρτιση του θα τον κρατήσει ψηλά σε σύγκριση με τους συναδέλφους τους οδηγούς του; “Από τη μία πλευρά, πιστεύω ότι μπορεις να πάρεις την καλύτερη φυσική μορφή της ζωής σου, όταν είσαι 21 ή 22 ετών, και ότι θα μπορούσε να είναι κάτι καλό για εμένα”, αναφέρει. “Αλλά από την άλλη πλευρά, ορισμένοι οδηγοί όπως ο Fernando Alonso, ο Lewis Hamilton και ο Kimi Raikkonen έχουν ήδη βιώσει το 2005, το 2006 και το 2007 το είδος των G-δυνάμεων που θα έχουμε φέτος”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!