Η πίστα του Ανόι στην οποία θα λάβει χώρα το παρθενικό GP του Βιετνάμ του χρόνου θα προσφέρει “πολλές επιλογές για προσπεράσεις” σύμφωνα με την εταιρεία σχεδιασμού πιστών Tilke.
Σε μια περιοχή μόλις 20 λεπτά μακριά από το κέντρο του Ανόι, στην επαρχία Nam Tu Liem, γίνονται εργασίες ώστε να κατασκευαστούν καινούρια μόνιμα pit και paddock. Τα 2/3 της πίστας θα χρησιμοποιούν δημόσιους δρόμους που ήδη υπάρχουν, ενώ το υψηλής ταχύτητας με πολλές στροφές τελευταίο κομμάτι μαζί με την ευθεία εκκίνησης τερματισμού θα φτιαχτούν απ’ την αρχή. Η πίστα χαρακτηρίζεται για τις φαρδιές μεγάλες ευθείες της (η μεγαλύτερη είναι 1,5 χλμ μακριά) που συνδέονται με κυκλικούς κόμβους σε μεγάλες ζώνες φρεναρίσματος και στενές φουρκέτες. Η πρόθεση είναι να δημιουργηθεί μια πίστα πόλης με ευκαιρίες για προσπεράσματα, που θα βρίσκεται πιο κοντά στο στυλ του Μπακού απ’ ότι απ’ του Μονακό.
“Υπήρξε στενή συνεργασία με την ομάδα μας στη Formula 1 και τους διοργανωτές στο Ανόι” δήλωσε ο Carsten Tilke, ο διευθυντής της Tilke, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις καθημερινές επιχειρήσεις της εταιρείας.
“Είχαν πολλή ενέργεια και είχαμε πολλές συζητήσεις αναφορικά με το πως μπορούμε να φτιάξουμε μια καλή πίστα, όχι μόνο από οδηγικής άποψης αλλά ώστε να προσφέρουμε και πολλές προσπεράσεις επίσης. Φυσικά περιοριζόμαστε σε κάποιους δεδομένους δρόμους, οι οποίοι είναι βασικά οι ευθείες, αλλά μέσα από εργαλεία προσομοίωσης ήμασταν σε θέση να σχεδιάσουμε την καλύτερη δυνατή πίστα”.
Η στροφή στο τέλος της ευθείας των 1,5 χλμ θα έχει εξέδρες και από τις δύο πλευρές της πίστας ώστε να υπάρχει όπως λέει και ο Tilke ένας τομέας “σταδίου”.
Ανάμεσα σε αυτές τις εξέδρες και το ποδοσφαιρικό στάδιο θα υπάρχουν οι fan zones και ένα χωριό της F1 με πωλητές για τοπικούς και διεθνείς επισκέπτες που θα ενσωματώνει την πολιτιστική δραστηριότητα και τοπική κουζίνα του Ανόι και του Βιετνάμ. Το στάδιο επίσης θα φιλοξενεί συναυλίες μέσα στο Σαββατοκύριακο του GP, ενώ τα πλάνα για την πίστα βασίζονται σε προσέλευση 100000 θεατών.
Ο τομέας που ο Tilke ενθουσιάζεται περισσότερο είναι το τελευταίο κομμάτι της πίστας το οποίο επέτρεψε την ομάδα σχεδιασμού να είναι ελεύθερη στον τρόπο σκέψης της καθώς δεν υπάρχουν δρόμοι εκεί ώστε να συμβιβαστούν. Την περιγράφει ως πολύ τεχνική, όπως επίσης και μεγάλων ταχυτήτων με λίγες περιοχές εξόδου και καθόλου περιθώρια λάθους.
“Όλη η πίστα έχει έναν ωραίο συνδυασμό γρήγορων στροφών και μεγάλων ευθειών έτσι θα είναι δύσκολο για τις ομάδες να βρουν ένα καλό στήσιμο για τα μονοθέσιά τους”, δήλωσε ο Tilke. “Οι προσομοιώσεις μας έδειξαν πως η πίστα θα προσφέρει ωραίους αγώνες και πολλές ευκαιρίες για προσπεράσεις. Θα είναι δύσκολο να επιτευχθούν καλοί χρόνοι καθώς θα είναι πολύ εύκολο να γίνουν λάθη, έτσι ελπίζουμε η πρόκληση να αρέσει στους οδηγούς”.
Συνολικά, οι αρχιτέκτονες της Tilke και οι μηχανικοί έχουν 18 μήνες από την έναρξη των εργασιών και την παράδοση των έτοιμων εγκαταστάσεων. Νωρίς τον Απρίλιο, 5 μηχανικοί της Tilke μετακινήθηκαν μόνιμα στο Ανόι ώστε να εργάζονται πάνω στο έργο με πλήρη απασχόληση. Το δύσκολο κομμάτι θα είναι να τελειώσει το έργο εντός χρόνου.
“Η διαδικασία σχεδιασμού και οργάνωσης είναι αρκετά προχωρημένες” σχολίασε ο Tilke. “Σχεδόν όλα είναι έτοιμα, αλλά η κατασκευή μόλις άρχισε. Η τελετή θεμελίωσης έγινε αργά μέσα στον Μάρτιο και τώρα πρέπει να φέρουμε πολλά μηχανήματα στον χώρο και να ξεκινήσουμε τη διαδικασία κατασκευής του έργου. Αν και το πρόγραμμα του 2020 δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα, έχουμε προθεσμία μέχρι τις αρχές της επόμενης σεζόν ώστε η πίστα στο Ανόι να είναι έτοιμη”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!