Ο διευθυντής της Renault, Cyril Abiteboul, πιστεύει ότι το οικονομικό κομμάτι της Formula 1 θα πρέπει να αποτελέσει βασική προτεραιότητα στις συζητήσεις για τους κανονισμούς μετά το 2021.
Το ανώτατο όριο κόστους είναι ένα από τα βασικά ζητήματα που έπεσαν στο τραπέζι των συζητήσεων για την αναθεώρηση των κανονισμών το 2021, μαζί με την κατανομή των εσόδων, τη διοίκηση του σπορ, αλλά και τους αθλητικούς και τεχνικούς κανονισμούς.
Το συγκεκριμένο θέμα αποτελεί εδώ και πολύ καιρό αντικείμενο συζητήσεων, καθώς οι ομάδες αμφισβήτησαν πόσο δίκαια θα μπορούσε να εφαρμοστεί, και ειδικότερα όσον αφορά τις ομάδες που υποστηρίζονται από κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Αναμένεται ότι οι συναντήσεις της επόμενης βδομάδας – που θα πραγματοποιηθούν μεταξύ του Strategy Group και της Formula 1 Commission στο Λονδίνο – θα βοηθήσουν στο να σημειωθεί πρόοδος.
“Υπάρχουν πολλές συνομιλίες μεταξύ των ομάδων, της Formula 1 και της FIA, κυρίως όσον αφορά το όριο του προϋπολογισμού”, δήλωσε ο Abiteboul στο Motorsport.com.
“Πρόκειται για περίπλοκους νέους κανονισμούς, και σε κάτι που δεν υπήρχε νωρίτερα. Επομένως κάθε μέρα, κάθε εβδομάδα, σημειώνουμε πρόοδο στην αντιμετώπιση των τυχόν ανησυχιών”.
“Όσον αφορά τη Renault, επειδή πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνει κάτι σοβαρό για να περιοριστεί το κόστος έτσι ώστε να είμαστε ανταγωνιστικοί στην Formula 1, υποστηρίζουμε τους περιορισμούς στο μπάτζετ”.
“Είναι η τέλεια απάντηση; Μάλλον όχι. Είναι η καλύτερη δυνατή απάντηση; Πιθανότατα”.
“Για αυτόν τον λόγο συμμετέχουμε πολύ ενεργά για να το καταφέρουμε όσο το δυνατόν καλύτερα, και με την αποτίμηση που θα γίνει στο τέλος, θα δούμε αν θα είμαστε υπέρ ή όχι. Πάντως, σημειώνεται πολλή πρόοδος σε αυτό το θέμα”.
Ο Abiteboul λέει ότι είναι σημαντικό οι αποφάσεις να παρθούν σύντομα, έτσι ώστε οι ομάδες και οι κατασκευαστές να μπορούν να αρχίσουν να σχεδιάζουν τις αλλαγές και να αποφασίσουν αν επιθυμούν ή όχι να υπογράψουν μια νέα συμφωνία Concorde και να συνεχίσουν στο άθλημα.
“Νομίζω ότι όλοι πιστεύουμε ότι οι κανονισμοί πρέπει να ξεκαθαρίσουν πριν από το καλοκαίρι. Για να το πετύχουμε αυτό, πρέπει να πιέσουμε τα πράγματα, κυρίως όσον αφορά το οικονομικό κομμάτι, στη διοίκηση”.
“Για μένα τα τρία πράγματα που δεν μπορούν να περιμένουν είναι η διανομή των χρημάτων, η διοίκηση και το ανώτατο όριο του μπάτζετ. Οτιδήποτε σχετίζεται με το επιχειρηματικό κομμάτι της F1 και τη αυτής είναι σημαντική, διότι αυτό θα καθορίσει αν θα εξακολουθήσει να είναι μια συναρπαστική και ελκυστική πλατφόρμα για το 2021”.
Ο Γάλλος επίσης αναγνωρίζει ότι δεν είναι εύκολο για την Formula 1 και τη FIA να βρουν λύσεις που θα ικανοποιούν όλες τις ομάδες, καθώς δεν έχουν όλες τα ίδια συμφέροντα και στόχους.
“Νομίζω ότι είναι πολύπλοκο. Προσπαθούν να συμβιβάσουν ομάδες που έχουν διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα σε πολύ ξεχωριστά set-ups. Αυτήν τη στιγμή μοιάζει να μην είναι διατεθειμένοι να θέλουν να δυσανασχετήσουν κάποιον. Το ρίσκο και ο κίνδυνος είναι ότι με αυτόν τον τρόπο καταλήγουν να ενοχλούνται όλοι”.
“Γι ‘αυτό πιστεύω ότι χρειάζεται πολύς χρόνος για να βρεθεί κάτι που θα μπορούσε να ικανοποιήσει τους πάντες. Μπορώ να δω από πού προέρχονται, μπορώ να καταλάβω τον στόχο τους. Αλλά νομίζω ότι το κύριο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να διασφαλίσουμε ότι η Formula 1 είναι, και παραμένει ελκυστική”.
“Αυτήν τη στιγμή μοιάζει να φοβούνται να χάσουν μία ομάδα, δύο ομάδες, τρεις ομάδες…. Νομίζω ότι αυτό που πραγματικά είναι σημαντικό, αντί να πρέπει να ζήσουμε με το φόβο, είναι να κάνουμε την Formula 1 και πάλι αρκετά ελκυστική για να προσελκύσει αρκετές ομάδες, έτσι ώστε να μην κρατάμε όμηρο κανέναν”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!