Με τρεις αγώνες να έχουν γίνει μέσα στο 2023, στους οποίους η Ferrari ήταν η ηχηρή απουσία από το βάθρο, ο πρώην πρόεδρος της ομάδας, Luca di Montezemolo προειδοποίησε πως η κρίση που περνά το Maranello θα είναι δυσεπίλυτη.
Η Ferrari μπήκε στη φετινή σεζόν με προσδοκίες, μιας και η SF-23 διαφημιζόταν ως ένα μονοθέσιο που θα ήταν πολύ ανταγωνιστικό αναφορικά με την ταχύτητά του. Μέχρι στιγμής ωστόσο αυτή η πεποίθηση κάθε άλλο παρά έχει επιβεβαιωθεί, μιας και κανένας από τους οδηγούς της δεν έχει βρεθεί καν στο βάθρο στους πρώτους τρεις αγώνες.
Όντας εκτός ρυθμού στο GP της Αυστραλίας, με τον Sainz να εκκινεί 5ος και τον Leclerc 7ος, η Ferrari εν τέλει δεν πέτυχε κανένα βαθμό, μιας και αφενός ο Μονεγάσκος εγκατάλειψε στον πρώτο γύρο λόγω επαφής με τον Lance Stroll, ενώ ο Sainz δέχτηκε ποινή στο τέλος του αγώνα που τον έριξε εκτός βαθμών, για επαφή με τον Fernando Alonso κατά τη δεύτερη επανεκκίνηση του GP.
Ο Sainz ήταν φανερά απογοητευμένος που έχασε με τον τρόπο αυτό τους βαθμούς της 4ης θέσης, μιας και η ποινή επιβλήθηκε παρά το γεγονός πως έγκυρα στο τέλος κρίθηκαν τα αποτελέσματα μέχρι και την δεύτερη επανεκκίνηση.
Ωστόσο, ακόμα κι έτσι, ο Sainz δεν έδειχνε ικανός υπό τις κανονικές συνθήκες αγώνα να διεκδικήσει μια θέση στο βάθρο στο Albert Park, υστερώντας σε ρυθμό τόσο της Red Bull, όσο και τον Lewis Hamilton και Fernando Alonso.
Ο πρώην πρόεδρος της Scuderia, Luca di Montezemolo, βλέπει πως η Ferrari όχι μόνο δεν βρίσκεται σε θέση να παλέψει για νίκες, αλλά δείχνει πως βρίσκεται πιο πίσω κι από τις πρώτες τρεις, μέχρι στιγμής, ομάδες (Red Bull, Mercedes, Aston Martin).
“Είναι σαν μαχαίρι στην πληγή”, δήλωσε ο Ιταλός στο La7. “Η Ferrari, μαζί με την οικογένειά μου είναι τα πιο σημαντικά πράγματα στη ζωή μου. Έχω περάσει συνολικά 25 χρόνια στην ομάδα, σε δύο περιόδους”.
“Είναι οδυνηρό για μένα, λυπάμαι που την βλέπω έτσι”.
“Δεν θεωρώ πως πρόκειται για βραχυπρόθεσμη κρίση, είναι θέμα ανοικοδόμησης της ομάδας και πρέπει να φέρουμε στην ομάδα τους καλύτερους τεχνικούς”.
Ο Ιταλός γνωρίζει το τί χρειάζεται ώστε να δομηθεί μια επιτυχημένη ομάδα, όντας ο ενορχηστρωτής των χρυσών χρόνων στις αρχές των 00’s, έχοντας υπό την ίδια στέγη τους Michael Schumacher, Jean Todt, Ross Brawn και Rory Byrne.
Ο συγκεκριμένος συνδυασμός προσωπικοτήτων, έφερε στη Scuderia 5 Πρωταθλήματα Οδηγών και 6 Κατασκευαστών, με το Πρωτάθλημα του 2000 να βάζει τέλος σε μια περίοδο λειψυδρίας 21 ετών για την ομάδα του Maranello.
Με τον Schumacher να αποχωρεί στα τέλη του 2006 από την ιταλική ομάδα, η τελευταία επιτυχία στους Οδηγούς ήρθε το 2007, με τον Kimi Raikkonen. Μέχρι και σήμερα, 16 σχεδόν χρόνια μετά, ο Φινλανδός είναι ο τελευταίος πρωταθλητής στην ιστορία της Ferrari.
“Έφερα τους Todt, Domenicali, Brawn και Byrne, ο Schumacher ήρθε αργότερα”, πρόσθεσε ο di Montezemolo.
“Αρχικά, υπήρχε και τότε μια μεγάλη κρίση, αλλά στήθηκε μια καλή ομάδα”.
“Ακόμα και εάν ξεκινήσεις να φέρνεις μηχανικούς διαφορετικών εθνικοτήτων, θα πρέπει να αλλάξεις την κουλτούρα του οργανισμού στις περιοχές που πρέπει”.
Ο Ιταλός, τέλος, στάθηκε κριτικός προς τις δηλώσεις που έγιναν πριν καν ξεκινήσει η σεζόν από τον Benedetto Vigna, CEO της Ferrari, αναφορικά με την “απαράμιλλη ταχύτητα” της SF-23.
“Θεωρώ λανθασμένους τους διθυράμβους στην παρουσίαση”, ξεκαθάρισε ο di Montezemolo. “Περίμενα ένα μονοθέσιο εξελιγμένο από το περσινό”.
Αυτή τη στιγμή, η Ferrari βρίσκεται στην 4η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών με 26 βαθμούς συγκομιδή, 97 ολόκληρους πίσω από τη Red Bull, η οποία στρογγυλοκάθεται στην κορυφή.
Επόμενος αγώνας για τη Formula 1 θα είναι το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν το τριήμερο 28-30 Απριλίου, ο πρώτος ευρωπαϊκός αγώνας της σεζόν. Με πολλές ομάδες να ετοιμάζουν τα δικά τους πακέτα αναβαθμίσεων για το Μπακού, η Ferrari ελπίζει να βρεθεί πιο κοντά στους πρώτους και να διεκδικήσει τουλάχιστον το πρώτο της βάθρο για το 2023
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!