Σύμφωνα με την Alpine, η αβεβαιότητα για την επίδραση της ηλικίας στη μελλοντική απόδοση του Fernando Alonso είναι ο λόγος που δεν του προσφέρθηκε μακροπρόθεσμο συμβόλαιο.
Η ομάδα του Enstone φαινόταν έτοιμη να υπογράψει νέα συμφωνία με τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή πριν ο Ισπανός ανακοινώσει αναπάντεχα, νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, ότι θα μεταπηδήσει στην Aston Martin.
Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρέασαν την απόφαση του Alonso ήταν η προθυμία της Aston Martin να του προσφέρει πολύ πιο μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις, που πιστεύεται ότι φτάνουν τα τρία χρόνια αφήνοντας παράλληλα ανοιχτές εναλλακτικές επιλογές.
Η Alpine, ωστόσο, ήταν έτοιμη να βάλει μελάνι στο χαρτί μόνο για μονοετή συμφωνία με δυνατότητα ανανέωσης, καθώς ήθελε να παραμείνει ευέλικτη για την περίπτωση που η ταχύτητα του Alonso άρχιζε να πέφτει.
Και ενώ ο Alonso, στα 41 του χρόνια, θεωρεί ότι τέτοιοι προβληματισμοί είναι αβάσιμοι, καθώς δεν πιστεύει ότι η φόρμα του δείχνει ακόμα σημάδια καθοδικής πορείας, η Alpine επιμένει ότι κάποια στιγμή αυτό θα αλλάξει.
Κοιτώντας πίσω σε όσα ήταν έτοιμη να προσφέρει η Alpine στον Alonso, ο διευθυντής της ομάδας Otmar Szafnauer είπε ότι η ηλικία είναι κάτι που δεν μπορεί να αγνοηθεί και ότι για αυτό η ομάδα ήθελε να είναι καλυμμένη.
«Είναι δύσκολο να προβλέψεις το μέλλον,» δήλωσε ο Szafnauer. «Πάντα λέω, αν μπορούσα να προβλέψω το μέλλον, δε θα ήμουν εδώ, θα ήμουν στο Βέγκας.
Προσφέραμε μια συμφωνία 1+1. Και συζητήσαμε με τον Fernando ότι: κοίτα, αν του χρόνου τέτοια εποχή αποδίδεις στο ίδιο επίπεδο, φυσικά θα σε πάρουμε. Και αυτό θα μπορούσε να συνεχιστεί.»
Ο Alonso πάντως δε φάνηκε να συμμερίζεται τέτοιες έννοιες, ενδεχομένως δίνοντας προτεραιότητα στην εξασφάλιση του μέλλοντός του.
«Πιστεύω ότι ήθελε περισσότερη σιγουριά, ανεξαρτήτως απόδοσης: θέλω να μείνω για παραπάνω. Και νομίζω ότι αυτό ήταν το σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στο 1+1 συγκριτικά με το 2+1 ή το 3+1 ή απλά τρία χρόνια.»
Ο Szafnauer πρόσθεσε ότι ακόμα και οι καλύτεροι οδηγοί, όπως ο Michael Schumacher, δεν ήταν τόσο καλοί στο τέλος της καριέρας τους όσο στην αρχή της.
«Έρχεται κάποια στιγμή που ο οδηγός αντιμετωπίζει πτώση σωματικά και δεν έχει πλέον τις ίδιες ικανότητες που είχε όταν ήταν νεότετερος.
Πιστεύω ότι αυτό συνέβη στον Michael. Νομίζω ότι δίκαια μπορεί να πει κανείς ότι ο Michael Schumacher στα 42 του δεν ήταν ο ίδιος οδηγός που ήταν στα 32 ή στα 35 του. Και συμβαίνει και σε άλλους αθλητές.
Για τους παίκτες του κρίκετ, δεν είναι άθλημα ιδιαίτερα απαιτητικό σωματικά. Έχει να κάνει με συγχρονισμό ματιού και χεριών, το να κινείς το μπαστούνι τα κατάλληλα χιλιοστά.
Αλλά μετά τα 32, 33, 34, ο καλύτερος παίκτης δεν μπορεί να το κάνει πλέον. Επειδή κάτι τους συμβαίνει. Και συμβαίνει και στους οδηγούς αγώνων.
Οπότε ήμασταν υπέρ του: ναι, αν αποδίδεις σε υψηλό επίπεδο, οπωσδήποτε θα σε κρατήσουμε. Αλλά ας το κάνουμε ένα χρόνο τη φορά. Και νομίζω ήθελε μεγαλύτερη διάρκεια.»
Ο Szafnauer αρνήθηκε επίσης υπόνοιες ότι ο Alonso αντέδρασε αρνητικά σε σχέδια συμμετοχής του στο LMDh πρόγραμμα της Alpine, σε μια περίοδο που θεωρούσε ότι ακόμα μπορούσε να προσφέρει στη Formula 1.
Μιλώντας για αυτό το εγχείρημα, ο Szafnauer είπε: «Είχαμε συζητήσεις με τον Fernando και το ίδιο έκανε και ο Laurent (σ.σ. Rossi, CEO της Alpine). Ήταν αναφορά τύπου, όταν τελειώσεις με τη Formula 1, θα θέλαμε πολύ να παραμείνεις στην οικογένεια και να οδηγήσεις αλλού για την Alpine. Οπότε δεν ήταν έκπληξη για τον Fernando, επειδή συμφώνησε να το κάνει και θεώρησε ότι ήταν καλή ιδέα.
Το ερώτημα ήταν, πότε θα συμβεί; Αλλά για όταν θα συνέβαινε, για όταν θα προέκυπτε το ενδεχόμενο του Le Mans, ήταν απόλυτα ικανοποιημένος με την προοπτική να συνεχίσει εκεί.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!