Θυμάστε τα “winglets” που απαγορεύτηκαν για το 2017; Όπως όλα δείχνουν, επιστρέφουν και πάλι για να αποτελέσουν τον κανόνα στο MotoGP, καθώς μετά τη Yamaha, και οι Aprilia – Suzuki εμφάνισαν νέα fairings, σχεδιασμένα με εσωτερικά πτερύγια!Με τα εξωτερικά πτερύγια να έχουν απαγορευτεί για φέτος, οι κατασκευαστές έχουν αναγκαστεί να στρέψουν την προσοχή τους σε άλλες λύσεις, σε μια προσπάθεια να ανακτήσουν τη χαμένη κάθετη δύναμη.Στις δοκιμές του Phillip Island, είδαμε τη Suzuki να χρησιμοποιεί ένα νέο fairing με πτερύγια στο εσωτερικό του, θέλοντας να δει τα πλεονεκτήματα που αυτό μπορεί να επιφέρει.Θυμίζουμε ότι και η Yamaha είχε παρουσιάσει ανάλογη λύση στις δοκιμές της Sepang.“Αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε το νέο fairing στις τελευταίες δύο εξόδους στην πίστα,” δήλωσε ο Rins. «Τα συμπεράσματα δεν είναι πραγματικά σαφή, εγώ απλά έκανα 10 γύρους”. “Σίγουρα νιώθω τη διαφορά σε σύγκριση με το κανονικό fairing, αλλά ακόμα πρέπει να ελέγξουμε αν λειτουργεί καλά – αν χάνουμε χρόνο ή κερδίζουμε. Ένιωσα πάντως λιγότερο wheelie”. “Αύριο θα συνεχίσουμε την προσπάθεια με αυτό το fairing”.
Η λύση της Aprilia είναι η πιο έντονη από αυτές που είδαμε, με δύο μεγάλα “κανάλια” στο μπροστινό fairing της RS-GP να αφήνουν τον αέρα να περνάει από μέσα.Ο Aleix Espargaro δοκίμασε το νέο fairing, ως μέρος του προγράμματός του την Πέμπτη, και πέτυχε τον έκτο ταχύτερο χρόνο. “Το fairing δεν είναι τόσο άσχημο», είπε. “Οι αριθμοί που έδειξε στην αεροδυναμική σήραγγα στην Ιταλία αυτό το χειμώνα είχαν ενδιαφέρον, γιατί δίνει σημαντικό ποσό κάθετης δύναμης, χωρίς να χάνει σε τελική ταχύτητα, η οποία είναι πάντα σημαντική”. “Εδώ η αίσθηση ήταν λίγο περίεργη, διότι αυτή η πίστα είναι πραγματικά ιδιαίτερη, έχει πολλές αλλαγές κατεύθυνσης και πραγματικά υψηλές ταχύτητες, γεγονός που καθιστά τη μοτοσυκλέτα λίγο βαρύτερη”. “Θα προσπαθήσουμε ξανά στο Κατάρ για σιγουριά, επειδή η διαφορά που μπορείς να νιώσεις είναι αρκετά υψηλή. Πρέπει να το δοκιμάσουμε σε μια πιο φυσιολογική πίστα”, είπε ο Ισπανός.Οι ομάδες πάντως φαίνονται πρόθυμες να υιοθετήσουν το νέο σχέδιο στα fairings στην προσπάθεια να βρουν κάθετη δύναμη, και μένει να δούμε αν τελικά όλοι οι κατασκευαστές παρουσιάσουν κάτι παρόμοιο.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!