Η Ferrari ζήτησε επανεξέταση της ποινής του Sebastian Vettel από το GP στο Μεξικό αλλά απορρίφθηκε καθώς οι αγωνοδίκες δεν βρήκαν «κανένα νέο στοιχείο» για την περίπτωση του Vettel-Ricciardo.
Οι αγωνοδίκες του GP του Μεξικού, οι οποίος συνεδρίασαν σε τηλεδιάσκεψη, αποφάσισαν πως δεν υπήρχε «κανένα νέο στοιχείο» στην περίπτωση παρά τις παρατηρήσεις από τη Ferrari που υποστηρίζει ότι υπάρχει.
Ο Vettel έλαβε την ποινή χρόνου και έπεσε από την τρίτη στην πέμπτη θέση στα αποτελέσματα του GP του Μεξικού στις 30 Οκτωβρίου, αφού βρέθηκε να έχει παράνομα κινηθεί στο φρενάρισμα για την υπεράσπιση ενάντια της Red Bull του Daniel Ricciardo.
Έγινε ο πρώτος οδηγός που τιμωρήθηκε βάσει του νέου κανονισμού περί αμυντικών κινήσεων – που είναι γνωστός ως «κανόνας Verstappen».
Επικαλούμενη απροσδιόριστα «νέα στοιχεία» κατά την άφιξή στο GP της Βραζιλίας, η Ferrari ζήτησε από την FIA να επανεξετάσει το περιστατικό και το κυβερνών σώμα κανόνισε μια κλήση συνδιάσκεψης μεταξύ των τριών αγωνοδικών το Μεξικό, με την ιταλική ομάδα και την Red Bull.
Η FIA αποκάλυψε πως το επιχείρημα της Ferrari στηριζόταν σε δύο σημεία.
Πρώτον, ότι ο διευθυντής αγώνα Charlie Whiting είχε τη «δύναμη» να διατάξει τον Verstappen για να δώσει τη θέση στον Vettel που ο Ολλανδός κράτησε πατώντας εκτός πίστας στο περιστατικό που προηγήθηκε της μάχης του οδηγού της Ferrari με τον Ricciardo.
Και, δεύτερον, ότι τα δεδομένα GPS που παρουσίασε αντιπροσώπευαν ένα «νέο στοιχείο» στην υπόθεση.
Ωστόσο, οι αγωνοδίκες του GP του Μεξικού αποφάνθηκαν ότι καμία από αυτές τις πτυχές δεν υπολογίζονται ως νέα αποδεικτικά στοιχεία.
“Σε σχέση με το θέμα του Διευθυντή Αγώνα που έχει τη «δύναμη» να διατάξει τον οδηγό του αυτοκινήτου 33 για να δώσει πίσω το υποτιθέμενο πλεονέκτημα, σημειώνουμε, πρώτον, ότι το σχετικό άρθρο δίνει στον Διευθυντή Αγώνα «απόλυτη εξουσία» το να επιτρέψει στον οδηγό το να δώσει πίσω μια θέση”, ανέφερε η ετυμηγορία της FIA.
“Δεν συνεπάγεται υποχρέωση να το πράξει. Το γεγονός ότι ο Διευθυντής Αγώνα δεν το άσκησε με τη διακριτική του ευχέρεια, δεν έχει σχέση με την απόφαση που ελήφθη στο έγγραφο 38.
“Σε σχέση με τα δεδομένα του GPS, οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι αυτά τα δεδομένα είναι διαθέσιμα για τις ομάδες κατά τη διάρκεια του αγώνα. Είναι επίσης διαθέσιμα σε αυτούς – και στα οποία αναφέρονται οι αγωνοδίκες – στο δωμάτιο Αγωνοδικών κατά τη διάρκεια του αγώνα.”
Η FIA πρόσθεσε ότι ο Jock Clear, εκπρόσωπος της Ferrari στην τηλεδιάσκεψη, παραδέχτηκε ότι τα δεδομένα GPS δεν έρχονται σε αντίθεση με την αρχική ετυμηγορία των αγωνοδικών.
Η Ferrari είχε νωρίτερα δηλώσει στο Sky Sports F1 ότι η ομάδα είχε ζητήσει την επανεξέταση του συμβάντος, προκειμένου να θέσει ένα προηγούμενο για το τι είδους αμυντικές κινήσεις θα είναι επιτρεπτές σύμφωνα με τους αναθεωρημένους κανονισμούς.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!