Από τη FIA έδωσαν εξηγήσεις αναφορικά με τον λόγο που δε βγήκε αμέσως το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα όταν εντοπίστηκε ο σπασμένος καθρέφτης στην ευθεία εκκίνησης του Losail, κάτι που επηρέασε και την ποινή που έλαβε ο Lando Norris στον χθεσινό αγώνα.
Ο χθεσινός αγώνας στην πίστα του Losail άλλαξε άρδην στον 30ο γύρο, όταν και ο δεξιός καθρέφτης της Williams του Alex Albon αποκολλήθηκε και έπεσε στο οδόστρωμα στην κεντρική ευθεία της πίστας.
Εν τέλει, ευρισκόμενος στη μέση της πίστας, ο καθρέφτης έφερε αρκετές κίτρινες σημαίες στο σημείο αυτό, οι οποίες μάλιστα επηρέασαν σημαντικά τον αγώνα του Lando Norris, ο οποίος τις αγνόησε και έλαβε ποινή 10 δευτερολέπτων stop and go.
Παρά το προφανές ρίσκο του να χτυπήσει τον καθρέφτη κάποιο μονοθέσιο μέσα στον αγώνα, η FIA επέλεξε να μην παρέμβει ούτε με εικονικό αλλά ούτε και με κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας στον αγώνα, αφήνοντας τη δράση να συνεχιστεί για αρκετή ώρα.
4 γύρους, ωστόσο, πιο μετά, ο Valtteri Bottas είχε επαφή με τον καθρέφτη, διαλύοντάς τον σε πολυάριθμο κοφτερά κομμάτια ανθρακονήματος, διασκορπισμένα σε όλο το οδόστρωμα.
Από αυτά, τόσο ο Carlos Sainz όσο και ο Lewis Hamilton αποκόμισαν κλαταρίσματα που επηρέασαν σημαντικά τον αγώνα τους. Εκείνη τη στιγμή, πάρθηκε η απόφαση να βγει τελικά αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο θα καθοδηγούσε με ασφάλεια τα μονοθέσια από το pit lane ώστε να καθαριστεί η μεγάλη ευθεία.
Ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίστηκε η κατάσταση από τον Rui Marquez, νέο διευθυντή αγώνα της F1 αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης. Σήμερα, λοιπόν, η FIA εξέδωσε απάντηση αναφορικά με τους λόγους που επέλεξε τη συγκεκριμένη διαχείριση στο συμβάν.
“Η τυπική διαδικασία είναι πως το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν ενεργοποιείται εάν υπάρχουν μικρά κομμάτια θραυσμάτων, εκτός της αγωνιστικής γραμμής”.
“Τα εκτενή θραύσματα, μετά την επαφή που είχε ένα μονοθέσιο με τον καθρέφτη, και τα κλαταρίσματα που προκλήθηκαν αμέσως μετά, οδήγησαν στην απόφαση για αυτοκίνητο ασφαλείας. Ένα VSC δεν θα είχε δώσει τη λύση, καθώς τα μονοθέσια διατηρούν τις αποστάσεις τους και δεν υπάρχει επαρκής χρόνος για έναν άνθρωπο της πίστας να καθαρίσει τα θραύσματα”.
Το κυβερνόν σώμα του αθλήματος, ωστόσο, παραδέχτηκε πως τα συμβάντα του Qatar θα εξετάζονταν σε περισσότερη λεπτομέρεια και θα λάμβαναν χώρα συζητήσεις με τις ομάδες ώστε να εντοπίσουν πιθανές βελτιώσεις για το μέλλον.
“Η FIA συνεχώς εξετάζει τις μεθόδους και τις διαδικασίες της και θα αναλύσει περαιτέρω το συγκεκριμένο σενάριο, θα το συζητήσει με τις ομάδες, ώστε να εντοπιστεί το εάν στο μέλλον θα πρέπει να γίνονται διαφορετικές ενέργειες”, συνεχίζει η ανακοίνωση της FIA επί του θέματος.
Three fighting for the lead up front, three colliding at the back 💥
Qatar might have seen the spiciest start of the season! 🥵#F1 #QatarGP pic.twitter.com/prKWU9k40n
— Formula 1 (@F1) December 2, 2024
Το ζήτημα με τον καθρέφτη δεν ήταν το μοναδικό δράμα για τη FIA στον χθεσινό αγώνα, καθώς υπήρξε αρκετή σύγχυση με τα φώτα του αυτοκινήτου ασφαλείας που έσβησαν κατά τη διάρκεια της επανεκκίνησης.
Αυτή η σύγχυση μπέρδεψε τον πρωτοπόρο, Max Verstappen, που δεν εκτέλεσε σωστά την επανεκκίνησή του και δέχτηκε έντονη πίεση από τον Lando Norris.
Αναφερόμενη στη δυσλειτουργία των φωτών του αυτοκινήτου, η FIA σχολίασε: “Όλες οι ομάδες δέχτηκαν προφορικά την πληροφορία πως θα αποχωρούσε το αυτοκίνητο ασφαλείας, έτσι η επανεκκίνηση έλαβε χώρα με τον συνήθη τρόπο”.
“Αν και η αιτία της δυσλειτουργίας εντοπίστηκε και διορθώθηκε, για λόγους ασφαλείας, το αυτοκίνητο ασφαλείας άλλαξε ενόψει της τρίτης φοράς που κλήθηκε να μπει στην πίστα”.
Not the race Lando had hoped for 😔#F1 #QatarGP pic.twitter.com/FHEoPsQQKH
— Formula 1 (@F1) December 1, 2024
Τέλος, μεγάλο αντικείμενο συζήτησης ήταν και η ποινή που έλαβε ο Norris για την μη επιβράδυνση υπό κίτρινη σημαία στην ευθεία, όσο βρισκόταν εκεί ο καθρέφτης του Albon. Η κριτική εστίασε στο μέγεθος της ποινής και το κατά πόσο ήταν δίκαιη για ένα τέτοιο συμβάν.
Αν και ο Toto Wolff της Mercedes περιέγραψε την ποινή αυτή ως “σκληρή”, ενώ η McLaren αναμένεται να ζητήσει αναθεώρηση της απόφασης, από τη FIA απαντούν πως ήταν απολύτως σύννομη με την τυπική διαδικασία.
“Η ποινή ήταν κατά συμφωνία με τις οδηγίες ποινών που δόθηκαν στις ομάδες στις 19 Φεβρουαρίου 2024. Η παράβαση διπλής κίτρινης σημαίας αποτελεί σημαντικό πλήγμα στην ασφάλεια, το οποίο εξηγεί και γιατί τέτοιες παραβάσεις επισύρουν τέτοιες σκληρές ποινές”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!