Η Ferrari εξήγησε την επιλογή της να βάλει τη σκληρή γόμα στον Charles Leclerc, γεγονός που της στέρησε σε μεγάλο βαθμό τη νίκη στον χθεσινό αγώνα στο Hungaroring.
Ο Leclerc ήταν από τους οδηγούς που επέλεξαν να ξεκινήσουν στον χθεσινό αγώνα με τη μέση γόμα, όντας στην τρίτη θέση στο πρώτο stint. Μετά τον πρώτο γύρο των pitstops, ο Μονεγάσκος έκανε το overcut στον teammate του, Carlos Sainz, και βρέθηκε δεύτερος, ξανά με τη μέση γόμα.
Με καλύτερο ρυθμό, ο Leclerc έπιασε μέσα σε πέντε γύρους τον George Russell και τον πέρασε για την πρώτη θέση, καταφέρνοντας στη συνέχεια να ανοίξει και μια διαφορά ασφαλείας τριών δευτερολέπτων από τον Βρετανό της Mercedes.
Στο τέλος του 39ου γύρου, η Ferrari επέλεξε να φέρει ξανά στα pits τον Μονεγάσκο, βάζοντάς του τη σκληρή γόμα ώστε να πάει μέχρι το τέλος του αγώνα. Η επιλογή αυτή ωστόσο δεν αποδείχτηκε και η σοφότερη, καθώς η δυσκολία στο να θερμανθεί σωστά η σκληρή γόμα σε συνθήκες που όδευαν για βροχή έκανε τον Leclerc έρμαιο στις ορέξεις του Max Verstappen.
Ο Ολλανδός μάλιστα πέρασε δύο φορές τον οδηγό της Ferrari, καθώς ενδιάμεσα παρεμβλήθηκε και ένα δικό του λάθος με τετακέ στην είσοδο του pitlane. Τα προβλήματα δεν είχα τελειωμό για τον Leclerc ο οποίος βλέποντας πως η σκληρή δεν αποδίδει με τίποτα, έκανε εκ νέου αλλαγή ελαστικών για μαλακή γόμα, μόλις 15 γύρους πιο μετά.
Η αλλαγή αυτή τον πέταξε στην 6η θέση, από την οποία και δεν μπόρεσε να ανεβεί στο grid περισσότερο.
Ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto, αποκάλυψε πως οι προσομοιώσεις που έτρεξε η ομάδα του έδειχναν πως, παρά την ομολογουμένως δυσκολία στο να θερμανθεί η σκληρή γόμα, στο τέλος του αγώνα θα ήταν το καλύτερο ελαστικό.
“Όταν βάλαμε τη σκληρή, οι προσομοιώσεις μας έδειχναν πως θα ήταν δύσκολο για κάποιους γύρους να την θερμάνουμε”, εξήγησε ο Binotto. “Για 10-11 γύρους θα ήταν πιο αργή από τη μέση γόμα, και στη συνέχεια αυτό θα άλλαζε, όταν γρηγορότερη στο τέλος του stint, και μιλάμε για ένα stint 30 γύρων”.
“Προσπαθήσαμε να προστατέψουμε τη θέση μας από τον Max. Το stint ήταν προφανώς πολύ μεγάλο για τη μαλακή γόμα. Ναι οπότε, ξέραμε πως θα ήταν δύσκολα τα πράγματα στην αρχή του stint, όμως θα επιστρέφαμε προς το τέλος του αγώνα”.
Πολλοί ήταν οι οδηγοί που στον χθεσινό αγώνα δυσκολεύτηκαν από τη σκληρή γόμα λόγω των ψυχρότερων συνθηκών μέσα στον αγώνα, συμπεριλαμβανόμενων των δύο Alpine που έχασαν αρκετό χρόνο με το ελαστικό αυτό.
Ερωτώμενος για το εάν στο box της Ferrari είχαν δει τις δυσκολίες της Alpine ως λόγο να μην βάλουν τη σκληρή γόμα στον Leclerc, ο Binotto απάντησε: “Ναι, το συζητήσαμε, δεν είναι πως η στρατηγική που ακολουθούμε είναι μια και απαράλλαχτη”.
“Κατά τη διάρκεια του αγώνα κοιτάμε σε όλη την πίστα τί συμβαίνει, οπότε κοιτάξαμε και τί συνέβαινε με τη σκληρή γόμα στους άλλους. Τα λάβαμε όλα υπόψη μας, συζητήσαμε τί θα ήταν το καλύτερο και αυτή την επιλογή κάναμε. Σίγουρα δεν ήταν η σωστή σήμερα”.
The #HungarianGP debrief with @marc_gene.#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/OOOOZVOKeU
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 31, 2022
Ωστόσο, ο Binotto ξεκαθάρισε πως το μεγάλο πρόβλημα της Ferrari την Κυριακή ήταν η έλλειψη ρυθμού σε σχέση με τις δοκιμές της Παρασκευής, όπου ο Leclerc έκανε τον ταχύτερο γύρο και εντυπωσίασε με τον ρυθμό στα μεγάλα stint του.
“Είναι σημαντικό να πούμε πως θεωρούσαμε ότι το μονοθέσιο δεν λειτουργούσε με βάση τα αναμενόμενα”, δήλωσε ο Ιταλός. “Δεν είχαμε την ταχύτητα που ελπίζαμε να έχουμε, κοιτώντας από τα δεδομένα της Παρασκευής και τον ρυθμό μας σε συνθήκες αγώνα. Σήμερα είχαμε σίγουρα διαφορετικές συνθήκες, αρκετά πιο ψυχρό καιρό”.
“Συνολικά, όμως, η ταχύτητά μας σήμερα δεν ήταν αρκετά καλή, και ό,τι ελαστικά και να χρησιμοποιούσαμε, δεν θεωρώ πως θα μας έκαναν τόσο γρήγορους όσο θέλαμε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!