Η εξέλιξη του μονοθεσίου της Ferrari “ξεπέρασε κάθε προσδοκία” φέτος, με το ποσό της κάθετης δύναμης που προστέθηκε στην SF-90 να έχει τρομερά αποτελέσματα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto.
Η ιταλική ομάδα ξεκίνησε τη φετινή σεζόν με ένα μονοθέσιο που είχε μικρότερα επίπεδα μέγιστης κάθετης δύναμης σε σχέση με το αντίπαλο μονοθέσιο της Mercedes, την W10. Στη Scuderia πορεύονταν με μια φιλοσοφία για ελάχιστη αεροδυναμική αντίσταση με στόχο τη μεγαλύτερη τελική στις ευθείες.
Ωστόσο, η κυριαρχία των ασημί βελών στο πρώτο μισό της σεζόν, με 8 σερί νίκες στα πρώτα Grand Prix και πέντε σερί 1-2 τερματισμούς, οδήγησε τη Ferrari στο να εστιάσει στο πώς θα βρει κάθετη δύναμη στο μονοθέσιο, επανεξετάζοντας παράλληλα την όλη διαδικασία εξέλιξης.
Αυτή η κίνηση ξεκίνησε από το Γαλλικό Grand Prix, όπου η Ferrari έφερε νέο πάτωμα, συνειδητοποιώντας πως υπήρχε ένα μικρό θέμα σε σχέση με το τί προβλεπόταν κατά την εξέλιξή του. Ο Binotto σχολίασε πως τα αποτελέσματα από τότε “ξεπέρασαν κάθε προσδοκία”.
Σε συνέντευξη κατά τη διάρκεια του Grand Prix στο Austin, ο Ιταλός αστειεύτηκε σχετικά με το πως η Scuderia εκκίνησε στη φετινή σεζόν, συγκρίνοντάς το με την εξέλιξή της και λέγοντας πως “τότε υποαποδίδαμε ξεπερνώντας κάθε προσδοκία”.
“Η εξέλιξή μας δείχνει εν τέλει το πώς μερική παραπάνω κάθετη δύναμη μπορεί να βοηθήσει ή να μη βοηθήσει τη συνολική απόδοση του μονοθεσίου. Το επίπεδο ευαισθησίας στην κάθετη δύναμη σε αυτού του τύπου τα ελαστικά είναι πολύ υψηλό. Έτσι, πιστεύω πως ακόμα και αν βελτιώνεται ελάχιστα κερδίζεις παραπάνω απ’ όσα νομίζεις”.
“Είναι επίσης και θέμα αυτοπεποίθησης, οι οδηγοί μπορούν να νιώσουν καλύτερη πρόσφυση και μπορούν να βελτιώσουν περισσότερο και τη δική τους απόδοση”.
“Είναι το σύνολο των πραγμάτων που εν τέλει συνεισφέρουν. Στη Σιγκαπούρη φέραμε το νέο μας αεροδυναμικό πακέτο. Δεν ήταν το μοναδικό, όμως σίγουρα ήταν το πιο σημαντικό. Εάν κοιτάξουμε το κέρδος που είχαμε στους επόμενους αγώνες όσον αφορά το γυρολόγιο, θα δούμε ότι ξεπέρασε ελάχιστα τις προσδοκίες μας”.
Συνέπεια της εξέλιξης της SF-90 ήταν η Ferrari να πετύχει πέντε σερί pole position μετά την καλοκαιρινή διακοπή. Όμως, αυτό το πλεονέκτημα της Ferrari σε ρυθμό κατατακτηρίων, συνέπεσε με μια αμφιλεγόμενη κίνηση στο κομμάτι του κινητήρα, σύμφωνα με εκπροσώπους των άλλων ομάδων. Και πάλι όμως, η πρόοδος της Ferrari από τη Γαλλία και μετά είναι ξεκάθαρη.
Στους πρώτους 8 αγώνες της σεζόν, συμπεριλαμβανόμενης και της Γαλλίας, η Mercedes ήταν στην κορυφή με το 100,08% του καθαρού ρυθμού, πετυχαίνοντας 6 στις 8 pole position. Η Ferrari βρισκόταν από πίσω τους με 100,562%, με μόλις δύο pole.
Ωστόσο, στους επόμενους 11 αγώνες μετά τη Γαλλία, τα πράγματα άλλαξαν. Πλέον, είναι η Ferrari αυτή που βρίσκεται στην κορυφή με ποσοστό καθαρού ρυθμού 100,158% και τη Mercedes δεύτερη με 100,254%.
Αν και αυτά τα ποσοστά δεν μεταφράζονται πάντα σε αποτελέσματα τις Κυριακές, και η Scuderia είχε αρνητική παρουσία στις ΗΠΑ, εν μέσω ερωτήσεων σχετικά με την επίδραση που μπορεί να είχε στον κινητήρα της ομάδας η οδηγία που εξέδωσε η FIA πάνω στους αισθητήρες ροής καυσίμου, ο Binotto δήλωσε ότι η αεροδυναμική απόδοση της ομάδας σε σχέση με τους αντιπάλους της έχει αλλάξει.
“Έχουμε βελτιώσει το μονοθέσιο στις στροφές, έχουμε ελαττώσει τη διαφορά από τους κορυφαίους ανταγωνιστές μας σε αυτό το κομμάτι. Είμαστε πολύ πιο κοντά τώρα”.
“Ακόμα έχουμε το πλεονέκτημά μας στις ευθείες, έτσι συνολικά το πακέτο έχει βελτιωθεί και σίγουρα στις κατατακτήριες τώρα είμαστε συχνά οι πιο γρήγοροι. Στον αγώνα, είμαστε σίγουρα ανταγωνιστικοί”.
Μέρος επίσης της μέτριας απόδοσης της Ferrari στην αρχή της σεζόν ήταν και η συμπεριφορά που είχε η SF-90 με τα ελαστικά του 2019 της Pirelii. Στην ομάδα ένιωθαν πως οι γόμες ήταν δύσκολες ως προς την κατανόησή τους, με τη Mercedes να έχει το πλεονέκτημα σε αυτό το κομμάτι.
Ο Binotto σχολίασε ότι “ένας συνδυασμός παραγόντων” σήμαινε πως πλέον η Ferrari δεν είχε θέμα με τα ελαστικά.
“Πρώτον, κατανοούμε λίγο περισσότερο το μονοθέσιό μας τώρα όσον αφορά το στήσιμο και την ισορροπία. Δεύτερον, έχουμε βελτιώσει τον τρόπο που το προσεγγίζουμε. Το πακέτο αεροδυναμικής που φέραμε στη Σιγκαπούρη ήταν ένα σημαντικό βήμα προόδου, το οποίο βοήθησε τα ελαστικά να είναι σε καλύτερη κατάσταση όσον αφορά το παράθυρο λειτουργίας τους αλλά και τα επίπεδα φθοράς της γόμας επίσης”.
“Επιπλέον, πιστεύω πως μπορέσαμε πλέον να καταλάβουμε περισσότερο και τα ελαστικά. Εξάγουμε περισσότερα πλέον από την πλήρη δυναμική του μονοθεσίου, ειδικά στις κατατακτήριες”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!