Ο CEO της McLaren F1, Zak Brown, αποκάλυψε πως υπάρχει η αισιοδοξία για μεγάλο βήμα βελτίωσης το 2024, ωστόσο παραδέχεται πως το πόσο αυτό το βήμα θα είναι μεγάλο θα κριθεί απ’ τη βελτίωση της Red Bull.
Έχοντας ξεκινήσει το 2023 με ένα μονοθέσιο χωρίς ιδιαίτερη εξέλιξη, μια σειρά αναβαθμίσεων μέσα στη σεζόν, και ιδιαίτερα από την Αυστρία και μετά, έφεραν τη McLaren σε μια θέση να παλεύει για βάθρα, όντας σε αρκετούς αγώνες του δεύτερου μισού της χρονιάς το 2ο καλύτερο μονοθέσιο, πίσω φυσικά από RB19 και Max Verstappen.
Η ομάδα του Woking συγκέντρωσε μέσα στο 2023 συνολικά 9 βάθρα, συν μια νίκη σε Sprint, την οποία έφερε ο rookie Oscar Piastri στο Qatar. Τα αποτελέσματα αυτά, βοήθησαν τη McLaren να τερματίσει στην 4η θέση, παρά το γεγονός πως στο Bahrain, τον πρώτο αγώνα της σεζόν, έδειχνε να βρίσκεται πολύ πιο πίσω.
Η θεαματική αυτή βελτίωση στην MCL60 δημιούργησε την πεποίθηση και την ελπίδα πως η McLaren ίσως είναι η ομάδα που θα μπορέσει να κοντράρει και να τερματίσει την κυριαρχία της Red Bull, η οποία είναι αδιαμφισβήτητη στην εποχή των ground effect μονοθεσίων.
Την ώρα, ωστόσο, που ο CEO της McLaren Racing, Zak Brown, δηλώνει αισιόδοξος για τις δυνατότητες του μονοθεσίου και της ομάδας του, περιμένει να δει τα κέρδη που θα βρει η Red Bull στην RB20, δεδομένου ότι εγκατέλειψε την εξέλιξη της RB19 από πολύ νωρίς μέσα στη σεζόν που πέρασε.
When the cars line up for the start… 👀 #F1 pic.twitter.com/SAXMED2ivt
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) January 11, 2024
Πάνω στο ζήτημα αυτό, ο Christian Horner, επικεφαλής της Red Bull, είχε δηλώσει πως από την καλοκαιρινή διακοπή και ύστερα, είχαν γίνει “μικρές εξελίξεις” στο πακέτο της RB19, με την έμφαση να δίνεται στο να βρεθούν βελτιώσεις σε κάθε πλευρά του μονοθεσίου, ενόψει του 2024.
Κοιτώντας μπροστά τη σεζόν που βρίσκεται προ των πυλών, ο Brown δήλωσε στο Speedcafe: “Μας αρέσουν αυτά που βλέπουμε στην αεροσήραγγα και στα CFD πακέτα προς το παρόν, έτσι θεωρούμε πως θα έχουμε βελτίωση να παρουσιάσουμε φέτος”.
“Πόση θα είναι αυτή; Το μέγα μυστήριο είναι η Red Bull και το πότε σταμάτησαν την εξέλιξη του μονοθεσίου για να εστιάσουν στην επόμενη σεζόν (2024). Θεωρώ πως η απάντηση σε αυτό είναι πως έγινε αυτή η κίνηση αρκετά νωρίς. Θα πρέπει, λοιπόν, να περιμένουμε να δούμε πόση μαγεία θα έχει ρίξει ο Adrian Newey (CTO της Red Bull) στο μονοθέσιο, για να συγκριθούμε μαζί του”.
“Και, την ίδια στιγμή θα πρέπει να προσέχουμε τις Mercedes και Ferrari. Οι συγκεκριμένες ομάδες έχουν όσα θέλουν και είναι μεγάλες ομάδες. Δεν θα μου προκαλούσε έκπληξη εάν όπως καθόμαστε εδώ κερδίσει ξαφνικά ο Lewis Hamilton τον 8ο τίτλο του”.
Podium 1️⃣ ⇢ Podium 2️⃣1️⃣ as Team-Mates 🏆🏆 pic.twitter.com/c0Eugnnhox
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) January 11, 2024
Με την RB19 να κερδίζει τους 21 από τους 22 συνολικά αγώνες του 2023, το ποιος θα ήταν ‘best of the rest’ συχνά άλλαζε χέρια, με την Aston Martin να βρίσκεται αρχικά στη θέση αυτή, ενώ κατά την πορεία της σεζόν, Mercedes, Ferrari και McLaren πήραν τη σκυτάλη ανά περιπτώσεις.
Ο Brown πιστεύει πως η ανταγωνιστικότητα του grid την περασμένη σεζόν δείχνει το πόσο αποτελεσματικά λειτουργεί το πλαφόν στα budget, κάτι που εισήχθη από το 2021 στη F1 και έδωσε την ευκαιρία να εξισορροπηθεί ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις κορυφαίες (έως τότε) ομάδες και το υπόλοιπο grid.
“Θεωρώ πως αποδείχτηκε εξαιρετικό”, ανέφερε ο Brown αναφορικά με το budget cap.
“Από τη μια, λόγω ενός οδηγού, ποτέ δεν είχαμε μια λιγότερο ανταγωνιστική σεζόν στη F1. Ευχαριστούμε Max, σου βγάζουμε το καπέλο. Πίσω του, όμως, είδαμε την πιο ανταγωνιστική σεζόν που έχει υπάρξει στη F1”.
“Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του αθλήματος, που υπάρχουν 5 ομάδες με πάνω από 7 βάθρα έκαστη. Έχεις ομάδες στην 9η και 10η θέση που μπαίνουν στο Q3. Δεν θα έλεγα πως αυτό γίνεται τακτικά, αλλά αρκετές φορές στη σεζόν”.
“Στις παλιές καλές ημέρες της F1, οι ομάδες που βρίσκονταν στον πάτο του grid υστερούσαν κατά 3 δευτερόλεπτα. Πλέον, όλο το grid καλύπτεται από ένα δευτερόλεπτο. Δεν θεωρώ, λοιπόν, πως η Formula 1 έχει υπάρξει πιο ανταγωνιστική από τώρα. Και εκτιμώ πως αυτό θα γίνει ακόμα εντονότερο”.
“Μόλις κάποιοι από μας πιάσουν αυτόν τον Max, η Formula 1 θα γίνει κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!