Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, πιστεύει πως η επερχόμενη απαγόρευση στις ακραίες χαρτογραφήσεις των κινητήρων που χρησιμοποιούνται στις κατατακτήριες θα δώσουν στην ομάδα περισσότερη απόδοση στους αγώνες.
Η FIA έστειλε επιστολή στις ομάδες την περασμένη εβδομάδα, πληροφορώντας τες σχετικά με ένα σχέδιο που έχει να επιτρέψει μονάχα μια χαρτογράφηση για τις κατατακτήριες, με τις λεπτομέρειες να αναμένεται να επιβεβαιωθούν από μια τεχνική ντιρεκτίβα πριν το Grand Prix του Βελγίου.
Η συγκεκριμένη κίνηση διατυπώθηκε από τη FIA πως γίνεται για να βοηθήσει το τεχνολογικό προσωπικό της να διασφαλίσει πως οι ομάδες είναι εναρμονισμένες με τους κανονισμούς.
Ωστόσο, αναπόφευκτα, πολλοί παρατηρητές της κατάστασης το βλέπουν επίσης και ως μια προσπάθεια να πληγεί η Mercedes, ο κατασκευαστής που παραδοσιακά έχει την καλύτερη εμφάνιση στις κατατακτήριες.
“Θεωρώ πως ο κύριος στόχος της FIA ήταν να εφαρμόσει τον κανονισμό ώστε να κατανοήσει καλύτερα και να αναλύσει καλύτερα τί συμβαίνει με τους κινητήρες”, δήλωσε ο Wolff.
“Πρόκειται για μια πολύ περίπλοκη μέθοδο ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και όλο το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Έχοντας ένα τέτοιο, γίνεται πιο εύκολα για τη FIA να δει πραγματικά εάν όλα είναι εναρμονισμένα με τους κανονισμούς”.
Σχετικά με τις υποθέσεις πως η Mercedes επλήγη από τη συγκεκριμένη κίνηση, ο Αυστριακός δήλωσε: “Πάντα συνέβαινε στη Formula 1 να προσπαθούν να συγκρατήσουν τους κορυφαίους, ή αυτούς που θεωρούνται κορυφαίοι, κάτι που είναι καλό για το άθλημα”.
“Το βλέπουμε εν πολλοίς ως μια πρόκληση. Έχουμε καλή χαρτογράφηση για τις κατατακτήριες και είμαστε σε θέση να δώσουμε λίγη περισσότερη ισχύ στην τελευταία περίοδο κατατακτηρίων”.
“Αλλά εάν αυτό δεν είναι δυνατό πλέον επειδή όλα θα πρέπει να παραμένουν ίδια για τον αγώνα, τότε αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα για εμάς”.
“Αντιθέτως, θεωρούμε πως μπορούμε να μετουσιώσουμε αυτό σε περισσότερη απόδοση στον αγώνα. Αυτό είναι κάτι που αποτελεί τεράστια πρόκληση για εμάς και θα ξεκινήσει όταν εφαρμοστεί ο κανονισμός”.
Δίνοντας λεπτομέρειες επί του θέματος, ο Wolff ξεκαθάρισε πως οι χαρτογραφήσεις των κατατακτηρίων αυτή τη στιγμή έχουν κόστος αναφορικά με το πόση απόδοση μπορεί να δοθεί στο μονοθέσιο μέσα στον αγώνα.
Έτσι, είναι επόμενο πως, εάν οι ακραίες αυτές χαρτογραφήσεις δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν, τότε η μονάδα ισχύος μπορεί εν δυνάμει να τρέχει με μεγαλύτερη απόδοση στον αγώνα.
“Θεωρώ πως δεν υστερούμε σε ταχύτητα τα Σάββατα. Μέχρι στιγμής είχαμε μια αρκετά μεγάλη διαφορά. Δυσκολευτήκαμε σε κάποιους αγώνες όπου ήμασταν αρκετά περιορισμένοι στο κομμάτι των ισχυρών χαρτογραφήσεων στον κινητήρα, και εάν η F1 θέλει να απαγορεύσει εντός της σεζόν ορισμένες τέτοιες χαρτογραφήσεις, τότε θεωρώ πως επί της ουσίας θα μας βοηθήσει αυτό στους αγώνες”.
“Εάν μπορείς να αποφύγεις τη φθορά του κινητήρα σου σε αυτούς τους λίγους γύρους των κατατακτηρίων που κάνεις στο Q3, τότε τα νούμερα της φθοράς μειώνονται κατά πολύ”.
“Έτσι, πέντε γύροι σε mode κατατακτηρίων που δεν θα γίνουν εν τέλει, μας δίνουν επιπλέον 25 γύρους σε παραπάνω απόδοση στον αγώνα. Αυτό είναι κάτι που πιστεύουμε πως θα μας δώσει περισσότερη απόδοση”.
“Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη πως εάν μας πληγώσει κάτι τέτοιο στις κατατακτήριες, κάτι για το οποίο δεν είμαι πολύ σίγουρος, και πρόκειται για μερικά δέκατα, τότε θα κοστίζει και σε όλες τις άλλες ομάδες με παρόμοιο τρόπο”.
“Αλλά για εμάς, πάντα λειτουργούμε στο όριο αναφορικά με το τί παίρνουμε από τη μονάδα ισχύος. Εάν είμαστε περιορισμένοι στις κατατακτήριες με τις ακραίες χαρτογραφήσεις, τότε μια χαρά, θα είμαστε πιο δυνατοί στους αγώνες”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!